Fiat Linea (od 2007)

7 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Italský sedan Fiat Linea osloví designem, solidní prostorností i cenou. Není ale příliš častým návštěvníkem bazarů a odrazuje i nedobrá pověst značky.

Diskuze

24 komentářů

    petulka

    Pane Jirouš, prosím přečtěte si po sobě znovu vaše poslední dva články- o fiatu linea a škodě octavii- a znovu si ta auta projeďte a porovnejte je, to snad nemůžete myslet vážně!!! Toto mají být auta pro přibližně stejnou klientelu- sedan ve kterém odvezete rodinu, ale nečekáte sportovní zážitky- a ve vašich článcích píšete jak octavia má dobré jízdní vlastnosti (opíjíte čtenáře rohlíkem, kdo někdy octávii I řídil, tak ví, že octavia není zrovna terno co se týče jízdních vlastností a je to logické vzhledem k zaměření vozu) a v následujícím článku kritizujete fiat linea za špatné jízdní vlastnosti, přitom jízdní vlastnosti má minimálně srovnatelné, dovoluji si tvrdit, že lepší…. nevím jestli se na to díváte z úhlu pohledu, že doba pokročila a fiat linea je novější, nicméně od roku 2007 do roku 2010 se prodávala obě auta, takže by možná nebylo od věci je hodnotit stejným metrem…. to, že celkem levný sedan zaměřený na klidné řidiče vozící rodinku, není zrovna sportovec vrhající se s chutí do každé zatáčky na okreskách, je snad každému jasné a není potřeba za to auto kritizovat…. a pan odborník z auto ESA by si taky měl srovnat v hlavě co prohlašuje- plácá páté přes deváté a objektivitu zcela postrádá…

    pop

    :)) jj klasickej clanek v teto rubrice

    Kuban

    z článku sem si vzal jedno :
    to že když v nějakém autě bude cokoliv jinak než u VW, se nemusí potkat s pochopením…..

    Děkuji za úžasnou recenzi 😀
    palec dolů smajlík by se zde hodil…..

    Kuban

    v pořádku, nechme uskákané nerovózní tvrdé oktávky panu redaktorovi… At si užije malých náklonů a vražedné trakci bo tak je to správné…..

    bohužel linejku jsem ještě nejezdil… Jelikož je to nástupce stila, sem klidný… Stilouš byl snad ve všech ohledech vždy lepší než oktávia (v jízdních vlastnostech) – až na slalom, kde 5D a kombíci měli větší náklony a horší reakce, byly vždy o krok napřed….. Linea na tom rozhodně nebude opačně….

    mír v duši.

    pop

    Nastupce Stila je snad Bravo ne?!

    Michal

    Vážně začínám uvažovat nad tím, proč tu tahle rubrika vůbec je. Buď ať to vezmou seriózně a redaktor se s daným kusem aspoň projede a subjektivně ho zhodnotí, nebo ať ji zruší. Po subjektivizovaném hodnocení by stačil výčet toho, co nejčastěji daný vůz trápilo + ceny náhr. dílů a je to. Tím nechci říct, že bych si Lineu koupil, ale \“testy\“ tohoto kalibru, už mně mírně řečeno začínají štvát. Jinak tento web pořád považuji za to lepší co v ČR o autech podává info.

    Michal

    Jen chci dodat, že ti tzv. odborníci z nejmenovaného autobazaru, už mi taky \“lezou krkem.\“

    Kuban

    no, jak se to vezme…
    když to berete z pohledu střední nižší Hatchback kategorie pak máte pravdu.

    pokud jde o historický omyl, bylo stilo jen prázdným marketingovým výstřelem do prázdna, takže přišel pravý nástupce Bravo2… A dle mého, přišla linea přesně v době, kdy se stilo přestalo vyrábět.

    je pravda, že má linea trošku kratší rozchody kol, zbylé rozměry ovšem stilo převyšují.. Výběr motorů chudší…

    Takový Rapid strategie.. Dle mého vznikla právě kvůli stilu a jeho prodejnosti a zájmu. Stilo bylo moc drahé a moc vybavené, což odpovídá italům, kteří rádi prodávají techniku a né plechy s tvrzeným plastem….

    ale jinak ano, máte pravdu 🙂

    Kuban

    – suma sumárům:

    o příchodu Brava2 se vědělo dlouho, měl nahradit poptávku po vybaveném solidním autě, díky již vybudovaného jména z Bravy 1generace.

    Linea vznikla právě díky stilu a jeho nezájmu, protože stilo dlouho neumělo nabídnout levné auto pro trolly bez výbavy… Nové jméno modelu tomu do marketingu moc nenapomohlo. Proto vnímám Lineu jako nástupce, protože je o ní taktéž menší zájem jako svého času o stilo, ovšem pro chudého člověka je to atraktivní cenově, což tehdá stilo nebylo.

    Kuban

    jen poupravím trošičku ceny, které jsou jako ND naprosto zcestně přestřelené!!!!!

    – tlumiče ALCO – 660Kč s DPH
    – přední kotouče – 903Kč s DPH

    atd….

    takže jako Autokelly opravdu není spása pane REDAKTORE!!!!!

    bohužel malá poptávka náhradních dílů tvoří malou nabídku… Na lineu se hůř shání… Za to jsou tam ale díly na střední nižší třídu směšně nízké!!!!

    Integrale

    Nechápu, proč by v autě měla být krátká řadicí páka? Naopak, ve WRC jsou až k volantu a asi ne proto, že by to bylo špatně, co? Ach, ta logika… takže za delší páku jenom body nahoru, naopak za joysticky body dolů. Totéž volant, je mnohem lepší než u konkurence. Motory – T-Jet jsou to nejlepší, co na této planetě v daném segmentu existuje. Nevím, proč se to nesmí říkat? Protože to není made in VW? 1.4 a 2.0 TSI jsou přece taky původem Italové… Jízdní vlastnosti má Linea průměrné v této třídě. Na rozdíl od Octavie II s ní můžete přejíždět podélné nerovnosti bez nakopnutí zadku, nedotáčivost přichází ke slovu o něco později než u Rapida a na rozbitých vlnách při brzdění Linea drží stopu podstatně déle než Rapid. Takže – ve všech směrech kinematicky i odpružením lepší než VW (tradičně). Ano, podvozek je hlučný a přenáší rány do interiéru, protože auto má tužší uložení náprav i tužší karoserii, která deformací nepojme tolik energie jako ve VW. Holt tuhá kastle je hlučná (nejhlučnější kastli mají WRC, na nichž vrže úplně vše; jsou to nejhorší auta?). Co se týká řízení – souhlas, je přeposilované (Octavia II má opravdu mnohem lepší), což je dáno vlivem ženského faktoru.
    Nechápu, proč by měla být přístrojovka z měkčeného platu, který je těžký, drahý, hoří a otravuje osádku ftalátovými výpary? Za život auta se přístrojovky dotknu vždy jen jednou – když píšu recenze, zda je plast takový či makový. Jinak nemám potřebu na ni za celý život auta sahat (maximálně ji otřu jednou za čas hadrem, toť vše). Fíčura měkčené přístrojovky je mi skutečnou záhadou a psát takové nesmysly do \“testu\“ nepatří, nebo maximálně okrajově (test musí obsahovat nějaké měřené hodnoty, které tu nejsou – víme proč :-). Podle takových \“měřítek\“ se pozná škrábal…
    Po stránce spolehlivosti patří posledních 20 let FIAT k tomu nejlepšímu, co trh nabízí. Právě minimální výše servisních nákladů ve spojení s nejnižší cenou na trhu dělá z Fiatů opravdu zajímavá auta v oblasti užitkáčů. Tam, nejde o mediální image, ale o poměr money-to -value a ne náhodou zde Fiat patří k světovým lídrům trhu (zamyšlení, proč profesionálové volí tak často právě FIATy by občas neškodilo). U osobních aut amatérští zákazníci pod tlakem mediální hysterie mnohem více kupují image, nikoli auto, a tak Fiaty prostě nekupují, byť neexistuje jediný racionální důvod, proč by to tak mělo být (Škodovkám se v době, kdy Fiat vyráběl opravdu velmi nespolehlivá auta říkalo ne náhodou DoDo, a dneska to také nezajímá nikoho).
    Podtrženo, sečteno: autor má evidentně humanitní vzdělání a autům a technice obecně vůbec nerozumí. Je to outsider. Naštěstí je to obecná vlna (chválí se drahé a servisně velmi náročné výrobky VW mizerné technické úrovně a pofiderní kvality komponentů, které nejsou vidět), takže díky této omezenosti a hlouposti je Fiat dnes nejlacinější na trhu, za což patří hlouposti, tedy autorovi, dík.

    Integrale

    No jo, ale Vy byste takové věci do svého auta dal?
    Pro mne je Monroe bahno, volil bych OSRAV, v horším Kayabu. Kotouče bych raději dal OMP i s deskama Road&Sport, protože při brzdění jde často o život a hádat se nad přejetým cyklistou o dvě kila…
    Hlavně tu chybí zmínka o tom, že krom kotoučů, desek, náplní, 2x za život tlumičů a předních ramen a sem tam žárovky na tom autě prostě není co měnit! Po 10 letech doplnit klimačku…
    Teprve nákupem výrobku VW člověk zjistí, kolik je na autě součástek!

    Kuban

    já tak dobrej opravdu nejsem, abych poznal zásadní rozdíly mezi monroe reflexy a kayabama….

    pro mě je zásadní, že poznám, že tlumiče dosluhují a vím kdy je vyměnit a dělám tak raději klidně i častěji.

    pointou ale bylo, že autor uvedl tlumič, za 4x vyšší ceny než jsem našel já..

    a druhá stránka věci, na Lineu sem Kayaby bohužel nikde nenašel 😉

    – PS: posuzovat kvalitu tlumičů (kayaba monroe atd) je stejně o předsudcích jako škoda vs Fiat nebo alfa…. to jen tak na okraj, jelikož ty jsi člověk, co se snaží být vždy objektivní, dělej tak i u podvozkových komponent… 😉

    autopozicovna

    Mame v požičovni Lineu 1,4 T-jet 260000km doteraz sme menili okrem bežnych spotrebnych veci len vahu vzduchu za 40€ a termostat za 30€ vsetko je povodne aj spojka !! A dlhodoba kombinovana spotreba je 6,6litra neviem kde prisli k 10 litrovej spotrebe !? Cesta do Chorvatska = 5,8 l/100km. 10 litrov zere len Fabia 1,2 na dialnici pri 140km/h Za rovnaku cenu sme v tom case kupili VW Pola a Fabie 1,2 12V na ktorych sa menilo cela hlava, servo cerpadlo, servo riadenie, kazdy rok repas napravy + nove loziska a motor po 120tis zral 1l oleja na 1000km po 100tis km stratil kompresiu a moze ist na zosrotovanie. A to nieje nahoda lebo v pozicovni sme mali cca 20ks fabi a VW 1,2 htp a kazde si viziadalo servis v hodnote celeho auta !!! Die Deutche Qualitet

    Kuban

    abych úplně nehanil německý koncern, je to spíše Škoda kvalitét….. bo HTP i TSI jsou z dílny českých koumáků…. samozřejmě normalizované součásti neberu v úvahu.

    JJ

    Muzu jen potvrdit. Otec mel Lineu 1.4 T-Jet pres tri roky. Prumernou spotrebu mel 6,8 l/100km (ja s ni mel max 9l/100km na ceste Brno -> Olomouc, ale to jsem tomu fakt zatapel). Nikdy zadna porucha..jen servisni prohlidky. Maximalni spokojenost!

    Driver

    Bahno je leda tak tohle auto 🙂 Je mi líto, že nepoznáte mizerné jízdní vlastnosti. Agrument není to sporťák je dobrej, jen dokud se nepotřebuje vyhnout překážce. Pak vás podvozek jako má linea pošle do smyku raz dva. A pro znalce náhradních dílů mám šokující zjištění: Kayaba pro tenhle pekáč tlumiče nevyrábí. Možná by to chtělo trochu rozhled, než něco začnete kritizovat.
    A ceny dílů které uvádí Kuban jsou uplná blbost. Víc se s nesoudnými italofili nebudu zahazovat.

    Driver

    Ve WRC je sekvence ty inteligente! 😀
    Vrať se k časopisu Kočka a pes, tam třeba zapadneš

    petulka

    No hlavně že vy soudný jste…. zajímalo by mne, zda jste vůbec někdy lineu řídil, že prohlašujete, že má mizerné jízdní vlastnosti a s čím srovnáváte? Srovnáváte vůbec s konkurencí, nebo s auty co jsou třídou i zaměřením úplně jinde? Pokud srovnáváte s oktávií I o které se zde většina lidí baví, tak jste nesoudný vy a nepoznáte mizerné jízdní vlastnosti…

    Kuban

    já jsem sice zrovna Lineu ještě neřídil, neb to není vůz pro mne, ale v těch náhradních dílech je mi Vás docela líto pane 😉

    vidím, že nakupovat draze, je asi rysem českého blbonároda… Vy jste jeho kapitán!!!

    první výsledek z google: monroe za 1350
    http://www.tlumice-pema.cz/fiat-linea-1-4-57kw-350-a1-000_vd39311.html

    dál už nehledám… nemám chuť ani snahu bavit se s trubcem!!!

    Kuban

    a v čem se sekvence liší od H systému?? 😀

    H je asi na stropě že??? 😀

    bože to je fakt síla co někteří inteligenti jsou schopní vycáknout ze sebe…

    Driver

    Máš pravdu ty inteligente. Řadí se pod volantem nebo u volantu, řadicí páka sekvenční převodovky je pouze jako záložní. Navíc se pohybuje pouze dopředu a dozadu, takže její délka přesnost negativně ovlivnit nemůže, ty inteligente!

    Kuban

    a ty se zavčasu prober.

    volba řazení je výhradně na posádce.
    Provozovat mechanické táhla pod volantem je tak nespolehlivé a mechanické ztráty sou větší, že to používá jen minimum řidičů!!!! Proto to ve většině vozidel nikdo nemá, ty jeden primáre a sekundáre!!!

    a neodbíhej od tématu… Jakmile ti docházejí slova začínáš potit voloviny o kterých víš prd! Vysedni někdy od PC na skutečný WRC.

    PS: Nebyla řeč o přesnosti ty zoufalče, důvod proč se páky dělají dlouhé je kvůli ergonymii… co nejkratší dráhy od volantu k ruční brzdě a řadící páce!!!

    btw: exot to má těžké, bo GT série a okruhové speciály, převážně endurance, umožňují volbu sekvenčky s penalizací + hmotnosti nebo manuální převody bez penalizace hmotnosti…. A světe div se, co tam mají většinou za kvrdlačky???

    Teď mudruj… A zase odbíhej od tématu a dělej ze sebe vola…. O sportovní ergonimii víš hovno takže si usetl křeslo doma u PC a nepruď..

    David

    Udivuje mě jak může autor napsat že auto vychází z modelu Grande Punto, s tímto modelem mnoho společného nemá. Tento model je o třídu víš rozměry srovnatelný s první Octavií. Deseti litrová spotřeba po městě je také tak o dva litry nadsazená i při defenzivní jízdě. Otevírání zavazadlového prostoru včetně mechanismu otvírání si prohlídněte u rumunské a francouzké konkurence. Kvalita plastů v interieru převyšuje dosavadní produkci Hyundai I30.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist