Fiat Linea 1.4 T-Jet LPG
18 fotografiíFiat Linea
Její cenu nezjistíte a v showroomu vám ji neprodají. Je to trochu škoda, Linea se 120 koni není špatná, jen po přepnutí na LPG není oč stát.
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
18 fotografiíFiat Linea
Její cenu nezjistíte a v showroomu vám ji neprodají. Je to trochu škoda, Linea se 120 koni není špatná, jen po přepnutí na LPG není oč stát.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Podle autora by to mohlo vyznít, že LPG je nejtragičtější palivo na světě. No, očividně ho nemá rád. Nicméně asi tuší, že takhle špatně nejezdí na lpg všechna auta 🙂 pokud LPG instaluje a seřizuje někdo,kdo to neumí, dopadne to jako v článku. Když je vše v pořádku, nejen,že už téměř nepoznáte snížení výkonu, ale užijete si tankování aktuálně kolem 16.50kč.
Pan autor evidentně o LPG pohonu nemá ani páru, jinak by uvedl jaký systém a které generace v autě byl namontován, seřízení ostatních komponent, typ svíček, případně další důležité podrobnosti. LPG si s turbomotory většinou rozumí velmi dobře. Taky by pro výstrahu mohl sdělit, který bastlíř si vydělal těch 30 litrů za přestavbu.
Z fotek je snad dobře vidět označení Tartarini ne?
A když tě zajímá, kdo to seřizoval, nechceš vědět i kdo vezl Lineu z továrny nebo kdo kontroloval ostřikovače?
taky by mě zajímalo kdo to seřizoval,resp. v tomhle případě, kdo podělal všechna nastavení co mohl. je to totiž dost podstatná informace. LPG umí dobře seřizovat málo firem, ostatní si to jen myslí…
Proc se testuje auto ktery nema serizeny LPG pohon? Taky byste testovali Oktavku kde by byla rozbita treba vaha vzduchu a rikali jak spatne jede?……neverim ze by italskej LPG system a italsky auto si spolu nerozumeli…pekne blbej clanek btw
za dobrý systém lpg sa oplatí dať aj 50 tisic,za tri roky som najazdil s lpg motorom 1,8i 90kw systém Viale bez splyňovača z NL už 90000 km, v cene 5,6 eura na sto km,sviečky sú dôležité aj nastavenia a profesionálna inštalácia,občas zašklbne, hlavne keď prepína z režimu sytiča už na plyn ,na lpg som išiel maximálkou 208 km/h,ešte som nebol v servise nestavovať LPG,ale už asi pôjdem
LPG je dobrá věc pokud na autě vše funguje jak má, ale je mnohem citlivější, než auto na benzin na začínající nedostatky při spalování (lambda, svíčky). Takže člověk musí počítat s nákladnějším servisem, ale hlavně s tím mají automechanici občas problém zjistit správně závadu, případně dobře seřídit.
Autor tohoto článku je doslova neštěstím. Pro tento web. Myslím to vážně!!!
Asi před 3-4 týdny jsem jezdil v Itálii s Lancií Kappou 16v TB na LPG. V Itálii je to oblíbený, běžný a státem podporovaný zdroj energie, na vozy s LPG jsou daňové úlevy a na nové dokonce záporné daně. To jen tak na okraj.
Auto mělo najeto při převzetí těsně přes 481 000 km – takže PRVNÍ MÝTUS O ZNIČENÉM MOTORU PADÁ. Je sice pravda, že to není T-Jet, který má podstatně vyšší kompresní poměr než tento masivní, 4 tituly mistra světa v rallye ověnčený čtyřválec 2,0 l s protiběžnými vyvažováky, ale tak vám třeba Linea nenaběhá půl milionu kilometrů, ale jen 350 000. Je to málo?
Druhá věc byla ta, že identifikovat v konkrétním okamžiku, zda vůz jede na plyn nebo na benzin bylo možné pouze díky malé kontrolce – jinak moc ne. Akcelerace zcela plynulá, téměř žádný znatelný rozdíl proti benzinové verzi (auto nezrychlí z nuly na 100 za 7 s jako benzin, ale do osmi to zvládá). NEBÝT MALÉ KONTROLKY, NEVĚDĚL BYCH, KDY VŮZ JEDE NA LPG A KDY NA BENZIN.
Pravda, Kappa neměla rezervu. Musím se ale přiznat k jedné věci – u běžného auta denní (s)potřeby jsem rezervu naposledy použil… to bylo… minulou… za Husáka? Tak nějak… snad u Žigula Barum OR6… Ano, u Integraly sice měním gumy jak na běžícím páse, ale u mé soukromé, benzinové Kappy 20v TB je rezerva stále původní a netknutá, vyrobená a zakoupená v únoru 2000, tedy přes 11 let… TAKŽE – JAK ČASTO POTŘEBUJI REZERVNÍ KOLO?
No, a nakonec peníze. To je trochu problém, protože nad Alpami žere Kappa 16v TB kolem 11 litrů, ale víme, že pod Alpami je to něco kolem 9 l/100 km v kombinovaném provozu. Já jsem s tou plynovkou jezdil pobřeží – tedy městečka, serpentiny – a dálnice. Nic mezi tím. pravda, celkem v klidu, na dovolený málokdo jezdí zácovdy. Kolik to bralo přesně nevím, ale za 30 Euro jsem objel půl Itálie… to se s benzinem prostě nedá, ani když se na uši postavíte. Řekl bych, že na benzin bych za 30 Euro ujel asi třetinu té vzdálenosti. Něco sežrala i toho benzinu, ale to bylo obtížně měřitelné a ten jsem netankoval, takže nemohu soudit, ale subjektivně jsem projel asi třetinu obvyklé sumy. STOJÍ TO ZA TO? Upozorňuji, že Kappa 16v TB váží 1500 kg, je prostornější než MB řady S a kufr má nějakých 525 litrů (žena ho ovšem zaplnit dokázala, což o to). Takže žádná drobek. Konkrétní auto bylo někdy z roku 1996-8, nezkoumal jsem to (je to jedno, dnešní 159 je stejná podlaha).
A k dojezdovým údajům: při testu BMW 316i s motorem 1,9 l (když nelže Fiat, koho to trápí?) jsem vyjížděl z Prahy 4 a palubní lhář mi ukazoval dojezd 210 km. Na Vysočině jsem už měl dojezd jen 100 km a u Devíti křížů jsem musel tankovat, protože dojezd byl nula a ručička palivové nádrže umřela stejně, jako u té Liney. Jenom se bavíme o autě za trojnásobnou cenu… á propos, když změříte sotřebu paliva JAKÉHOKOLI auta prostřednictvím dotankovaného množství paliva versus ujeté vzdálenosti a porovnáte s údajem palubního lháře, copak vám vyjde? Aha…
od montáže lpg uběhlo 5 měsíců.výsledek je 11 reklamací….tragédie
Sám mám již 7 auto na lpg a neměnil bych,nevím jak mItalske auta,já měl většinu škodovek dnes VW takže vlastně koncern a s lpg naprosta spokojenost.
Já tedy nejsem moc velkým příznivcem LPG proto, že odmítám jezdit s autem, s nímž nemohu ani do nákupního centra, a které vlivem restrikcí nemohu zaparkovat ani přímo v domě, v němž bydlím. Navíc je pravda, že nejsou tak vzdáleny doby, kdy LPG bylo doslova o život.
Jenomže pokud píši článek o chování nějakého auta na základě evidentně rozbitého vzorku, tak z toho logicky musí vylézt právě takový paskvil, jaký vylezl.
O to mi šlo. Ne o dogma LPG ANO nebo LPG NE.
Ano, reklamovat cokoli u Fiatu ČR je neštěstí srovnatelné s málo čím. Rozumím Vám a přeji velmi pevné nervy, dobrého advokáta a upřímnou soustrast.
Osobně mám Fiat jako výrobce velmi rád, protože vyrábí několik aut s velmi příznivým poměrem value-to-money a některé s dobrým fun-factorem.
Jenomže v okamžiku, kdy nastane nutnost cokoli u Fiatu ČR reklamovat, je lepší Fiat shodit ze skály a poohlédnout se někde jinde. Nerozumím tomu, například v AutoBILDu si můžete přečíst článek o příkladném chování tamního importéra Alfy Romeo v případě reklamace motoru testované 159 2.4 JTDm (samozřejmě zástupce neměl ani tušení, že se jedná o testovaný automobil), kde se nakonec ukázalo, že reklamace nebyla oprávněná (cizí tělíska v palivové soustavě) a přesto reklamace proběhla k naprosté spokojenosti provozovatele.
Inu, nejde o značku, je to věc konkrétních lidí (a nelidí).
Souhlasím,
zdřejmě nějaký kamarád v garáži si trošičku vydělal, ono to přece noviny rádi zaplatí 🙂
Proč auto testuje člověk ,který nemá o lpg ani páru? Možná to chtělo před napsáním tohoto článku konzultovat nejprve se sevisem,zda to je standartní jizdní charakteristika o čem si dovoluji pochybovat protože Tartarini patří v plynu k tomu lepšímu.Sám rezervu nevozím,jelikož to pokládám za zbytečnost a zákaz parkování v podzemních garážích je bohužel věc naší legislativy a tak trochu pravěk…
Autor článku je neštěstím pro tento web a nás všechny. Sluší se hodnotit pracovníka za práci v jeho oboru (vůbec bych po panu Plaštiakovi nežádal vytvořit cokoli jako výše zmíněný vůz, či přestavbu na LPG). A motoristický novinář je pan Plaštiak darebný. Dnes jsem s autowebem začal a současně skončil, takové bludy číst už víc nebudu. P.S.: Jestli náhodou cukání motoru při malém zatížení nebylo způsobeno volšovou nohu.
Jsem 6 let majitelem stejného vozu. Ve druhém roce provedena přestavba na lpg, po zaplacení částky 28000,- kč pouze každoroční kontrola za cca 750,- kč, plynového agregátu firmy Tartarini, tedy téhož, co autor uváděl. Lpg jsem chtěl kvůli spotřeby, protože jezdím 90% času po městě a turbo s benzinem si bralo i 9,5 litru na 100km.
S plynem a následném seřízení vozu po přestavbě spotřeba poklesla zhruba o litr na 8,5, na živosti vozu to není téměř znát, najezdil jsem za 6 let cca 75000 km. Lineu mám v nejvyšší výbavě Emotion, tedy i s automatickou klimatizací, parkovacími senzory atd. a mohu směle napsat, že cenu přestavby už mám dávno zaplacenou a jezdím za 18 kč na litr místo za 37 kč za litr benzinu.
S autem jsem absolvoval také dálkové cesty po Evropě, 3x Chorvatsko, 1x Německo a se 17. palcovými koly a vynikajícím designem jsem rozhodně nikde ostudu neudělal. Paradoxně se dá říci, že mnozí lidé zařazují toto auto do vyšší střední třídy právě proto, že jich moc po ČR nejezdí a když jej postavíte vedle jakéhokoliv německého či francouzského vozu, mnozí Vám řeknou, že je Linea nejenže hezčí, nýbrž i s turbem a po následném svezení rychlejší a živější. Dovedla na německých dálnicích jet i 200km/h a při šetrné jízdě Vás naopak na jedno natankování benzínové a plynové nádrže klidně doveze až do Chorvatska, zpátky jsem většinou šetřil a jel na dvě plynové a půlku té benzínové…1200 km cca za 1500 Kč při plně naloženém autě.
Osobně nemám vůbec strach o motor a pokud budu nucen auto letos kvůli firemním nákladům prodat, nabízeli mi i 180000 Kč protiúčtem a protože takové auto už v ČR téměř nenajdete, druhý majitel by mohl být někdo, kdo rád určitou společenskou výlučnost při zajištěném servisu.
V ČR se sedany tohoto typu nikdy moc neprodávaly, zato v Polsku byla Linea prodejním trhákem…u nás holt je masa lidí orientována na kombíky..mě to připadá, jako jezdící malý pohřebák..ale proti gustu…