Fiat Croma (1986 – 1996)

8 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Dnes se dá sehnat doslova za pár tisíc. Musíte ale počítat s tím, že to není poslední investice.

Diskuze

20 komentářů

    rossi

    Zdravím. Nevím odkud jste přejali tento článek, ale není to zdaleka taková hrůza jak píšete. Počítám, že to není z vlastní zkušenosti, možná by bylo lepší "bazarovky" normálně testovat, alespoň by byla legrace.S Cromou a se spoustou jiných italských aut mám velmi dobré zkušenosti, to co píšete o tuhosti karoserie a o skřípání plastů je vztaženo k dnešním autům z dnešního pohledu. To auto bylo vyprojektováno v době, kdy mělo torzní tuhost srovnatelnou s konkurencí, tím nemyslím BMW a Mercedes. Přístojová deska je z měkčeného plastu, můžete si to jít ověřit do nějakého bazaru, a příšerné skřípání se ozývá jen z opravdu velmi opotřebovaných kousků, mimochodem, doporučuji pro srovnání svezení s jedním z prvních ročníků Peugeotu 405, tam slovo skřípání nestačí :-), ale torzně je tužší zejména díky tomu, že to je sedan a taky v zatáčkách si užijete víc, to uznávám. Jinak s motory máte pravdu, 2.5 TD je schopen jezdit po smrti celého auta ještě v odtahovce a najezdit další statisíce km (ověřeno).

    Jinak žádné hrůzostrašné historky se zatím u mých Fiatů, a že jsem jich měl, jsem zatím nezaznamenal….

    Prd

    to že pišeš, že jsi jich už měl to znamená že jsi je všechny prodal? a proč asi? Protože se začala projevovat nějaká závada, tak pryč s ním a zkusit štěstí s jiným a tak dokola. Takových znám co pořád střídaji jedno auto za druhým z tohoto důvodu a přesto řikají, že s ním sou spokojeni a že to není "taková" hrůza. To znamená, že to přece jenom hrůza je, "ale nikomu to neříkej". Hlavně, že jsou na to levný díly který koupíš 100 krát častěji než na jiný auto. Pokud nejsi milionář kerej si kupuje co 2 roky novej vůz tak takový střídání aut o něčem značí. Já mám 1 auto už 6tej rok a dokud se nese.. tak není důvod ho měnit. Před tím sem měl Favorita a to je podobná spolehlivost jak Fiat Croma. Takže každej měsíc do toho něco kupovat. Stačí se podivat do statistik kde se pohybuje Croma a není co dodat. Jo určitě bude aj pár zachovalých kousků, ale to sou ty který vůbec zaručily, že se Croma dostala aspoň na ten konec žebříčku.

    Rossi

    Zajímalo by mne, máte-li vlastní zkušenost s Cromou, nebo odkud čerpáte vědomosti o tomto vozidle. To, že mám zkušenosti s velkým množstvím italských aut neznamená, že jsem je musel nezbytně vlastnit. Momentálně vlastním Fiaty tři, v rozpětí roků výroby 1971 – 2000 a podle Vás budu mít asi štěstí, že se ještě nerozsypaly. Prostě všemi avízovaný horror se nekoná a nekonal. Víte co, mě a mým známým, kteří vlastní italská auta tato situace vlastně vyhovuje, ojetá jsou levná, na nová jsou velké slevy a ND jsou za babku… .

    Prd

    Řekl bych, že ten důvod proč sou ojety tak levný ma svoje opodstatnění, a to ,ře ta kvalita je jaká je. Zkušenosti osobní nemám ani bych nechtěl, ale známý co měl Lanciu nejak z roku 90 tak do ni za rok nacpal tolik co byla pořizovací cena (kolem 25 000, ale pořád říkal jak je to dobrý, než se nasral a pak ju prodal za 15t. další auto bylo Renault stejnej rok a stejnej konec auta, pak byla prave Croma, ale dyž po pul roku zjistil co to chce za investice a jaka je to rachotina na rozsypaní, možná měl zrovna smůlu na vraky, tak šla taky pryč a vzal pujcku a koupil pred pul rokem Octavku r.99

    eďas

    hmmm…a teď je největší borec v naprosto tuctový Okťe!!!! hihi!!! fuck VW Group!!!

    Prd

    je to černý kombi Lurin&Clement, limitovaná série s max výbavou. Ale s tím koncem souhlasím

    Petr

    Mám Cromu 2,0 TDI r.v.1992 od roku 1996. Do minulého roku žádná investice, kromě běžné výměny olejů, tlumičů atd. Letos spojka-255000n km a teď klekl motor-265000 km. Slyšel jsem, že tyto první TDI vydrží kolem 250 t. a teď se mi to potvrdilo. Ale je pravda, že jsem se o ni vůbec nestaral. Jen sehnat lacino naftu a dolít. Předtím jsem měl Regatu a taky bez problémů. Mám pocit,že vše záleží na štěstí. Znám to opravdu z okolí. Jste smolař, koupíte audinu,rencka nebo i toho fiata a rvete si vlasy. Jen ty ceny náhradních dílů jsou rozdílné.Jen o těch japoncích jsem nic neslyšel, tak nevím…

    Mike

    Pěkné obrázky.

    Mike

    Pěkné obrázky.

    Slipn

    Na Cromu mi nešahejte! Na tenhle liftback nedám dopustit…máme v rodině 2 turbodiesly..investice jako u kteréhokoliv vozu! skřípání souhlasím ale pouze ze dveří u řidiče a občas bych vytek z rychlosti motůrku předního okna řidiče!Croma má s Themou společný akorát podvozek!!!jestli jsi myslel tuhle Lancii.. kvalitou materiálu za sebou nechá suveréně kdejakou lagunu ze stejnýho roku jak jsem se nedávnou přesvědčil…Když je Croma garážovaná a nezanedbaná věřim že naslouží ještě dost!!! jediná nevýhoda je ochrana proti krádeži!!!!!

    Rapl

    Cromu můžu vřele doporučit!!! Kdo jí trochu zná, nemá se čeho bát! Akorát bych se přel s recenzí motorů!!!!! 2.0 benz bez turba je považován za spolehlivějšího tahouna než 2.0Turbo! A pak je taky 2.5 V6 ale ten nebrat … nejporuchovější!!!! diesly jsou špičkový oba!! doporučuji 2.0 tdi- sice zvuk jak zetor ale spotřeba i výkon na ten rok skvělé a spolehlivé.Bacha na prosak oleje do intercooleru!

    Ondra

    iniezione dirreta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:-)

    Drako

    Ty nesmysli co tady píšete nejsou pravda. Já vlastnim Cromu 2.0 bez turba už 8 let, mam na ní najeto přes 300tisíc km a za tu dobu sem ještě neměl žádnou poruchu. Na tohle auto nedam dopustit, všem jí doporučuji!

    Petr

    Dnes se dá sehnat doslova za pár tisíc. Musíte ale počítat s tím, že to není poslední investice.

    sajsi

    pravda pravduuuuca =) keby som to cital skor urcite ho nekupim …

    Vladimír

    To je zaujímavý článok, len by som rád by vedel, odkiaľ autor čerpá všetky tie "hodnotné" informácie. Naša rodina je vlastníkom cromy od roku 1995 (1.9 Tdid r.v. 1989). Auto má najazdených cez 280 000 km, a je naňho úplné spoľahnutie, a to strašidelné vŕzganie, čo tu spomína odborník, sa nekoná. Mimochodom, o skvelých autorových prameňoch svedčí aj fakt, že uvádza motor 2.0 TDI. Ten motor nebol dvojliter (1 929 ccm), a po druhé, jeho názov bol 1.9 TD i.d.(injection direct | iniezione diretta).

    Čo sa týka jazdných vlastností – to auto sedí na ceste ako pribité a oktávku strčí do vrecka aj s jej tuhou zadnou nápravou a bubnami vzadu (cromy majú kotúče na všetkých 4 bez ohľadu na výkon motora).

    Neviem čo si mám myslieť, ale aj tak je to asi boj proti veterným mlynom. Nemecké a špeciálne VW výrobky = super, Talianske = najhoršie..Chce to vyskúšať a potom kritizovať. Croma bola výborné nadčasové auto a ak je o ňu postarané, tak ním aj je. Ak niekomu odíde motor, či turbo, tak to nemusí byť len vina toho auta.

    Pavel

    plne s vama souhlasim. Jak rikam toto auto predbehlo svoji dobu…

    Pavel

    Croma nahodou predbehla v technice svoji dobu. I kdyz ma vse z prvni doby tak ale slape krasne. Toto auto je krasne jak pro rodinu tak i pro mladiky…

    Simmy

    Fórum určené všem majitelům a příznivcům tohoto vozu … http://www.fiatcroma.tym.cz/

    čmeláček

    Zdravím ijá jsem vlastnil se svým otcem Fiata Cromu z roku 1987 turbo benzín táta byl již 3.majitel celkem to bylo spolehlivé auto až na drahé náhradní díly sinenblokoly je nemoc těchto aut také centrální zamykání běžná udržba vzhledem ktomu že otec je důchodce tak nákladná,ale zase musím potvrdit prostorné rychlé na svou dobré auto žádná koroze ale na běžné ježdění finančně náročné…Krásně sedělo na silnici ale dražšší daň povinného ručení a vyšší provozní náklady nás donutilo auto prodat do dnes na něj vzpomínáme.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist