Fiat Bravo (1995 – 2001)

8 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Při svém vstupu na trh třídveřový liftback Fiat Bravo okouzlil designem a ani dnes nevypadá špatně. Po technické stránce bývá situace ale horší.

Diskuze

10 komentářů

    Bam

    Zdravim jeste jste se zapomeli zminit v zalezitosti se zavadama problemy s elektrinou auta uz jsem jednou daval 7 tisic za vymenu nejake soucastky kvuly ktere nesla potkavaci svetla sterace ventilator dalky proste error a ted se mi to stalo zas uz dotoho nebudu davat ani korunu

    bum

    Jedno Bravo jsem koupil, protože jsem rychle potřeboval levné auto s LPG. Motor 1.6 je sice dobrý, ale s tou nízkou spotřebou to platí až od roku 98, kdy se začala montovat pokročilejší řídící jednotka. Já jezdím za 11, naštěstí plynu (tedy zhruba za 10 benzínu, většinou po okreskách, což není málo). Největší problém tohohle auta je pro mě přeposilované řízení bez zpětné vazby. Což je také prý od roku 98 o chlup lepší – takže když Bravo/a, doporučuji od tohoto roku. Jízdní vlastnosti jsou jinak slušné (samozřejmě jen s dobře fungujícími tlumiči). Plechy karoserie jsou sice tenké (takže se často objevují například stopy po kroupách), ale na druhou stranu je karoserie velmi dobře pozinkována, což je u takhle starého auta významné plus. Je také třeba dodat, že interiér v běžném provedení není zdaleka tak atraktivní, jako zde na fotkách a standardní sedadla jsou naprosto neanatomická (nějaká lepší z Alfy Romeo nebo Lancie se ale dají sehnat za pár stovek). Tedy žádný zázrak to není, ale za ty peníze auto ujde. Díly se také dají sehnat velmi levně.

    kk

    problemom fiatu je uplne neschopny importer a neschopne servisy. Ja som tiez bol fiatista, ale uz nikdy viac. auto sice ok, ale spolahlivost znackoveho servisu = 0

    v tvojom pripade ti viac pomoze bravo klub, kde ti fandovia radi poradia. Znackovemu servisu mozes akurat osrat plot – neoplati sa tam chodit

    honza G

    11 l na sto s 1,6tkou? 😀 to snad máš někde v hadicích díru a jde to jinam než do motoru, jezdím teď Nissan Maxima 3,0, 200 koní, nijak to nešetřím a spotřebu máme stejnou 🙂 ale to pohodlíčko a spolehlivost 😉

    olso

    Kamarat toto car of the year z 96 mal (95 punto, 96 bravo/brava, jedinej automobilke sa to podarilo 2x po sebe a to FIATu). On mal 2000, model GT a zralo mu to okolo 7 a vobec ho nesetril. Spotreba oleja minimalna. Sprevodovanie ako na FF1, cize dlhe, ale parada na jazdu a spotrebu. Riadenie ale na FoFo nema ani zdaleka, podvozkovo ale staci, len clovek nevedel co si moze dovolit. Posahalo sa mu alternator a este nejake hovadiny, ale dovoz italia, cize uz polovrakovo uz pri nakupe

    Lad

    S názorem na importéra a úroveň servisů Fiat naprosto souhlasím!

    Jan

    Toto auto mám už 11 let.Najeto pouhých 95 000 km.Zatím mám vše originální, včetně výfuku!! Prováděna jen pravidelná výměna oleje, brzd.kapaliny, pneu,rozvody, svíčky. Ze závad zlobila pouze přístrojová deska, kde byl vadný kontakt. Maximální spokojenost, vždy jsem dojel kam jsem chtěl.Průměrná spotřeba nepřesáhne 6l/100km. Pro lidi co najezdí kolem 10000km za rok (jako já)ideální vozidlo. Jak vypadá 10 let stará Felicie? Zastaralá a rezavá. Tak to je.

    Integrale

    Na trhu jetých automobilů je Fiat Bravo/Brava/Marea jedním z nejžádanějších vozů. Důvodem je zcela směšná cena, velká spolehlivost a nenáročnost provozu většiny modelů a minimální servisní náklady. Plně souhlasím s tím, že obyčejná 1.6 16v je velmi povedený motor – ostatně dodnes používaný a nejen ve Fiatech :-), o jeho smrti jsem nikdy neslyšel, a i kdyby, je bezcenný, právě proto, že je věčný. 1.8 sice trochu chlastá a je za studena trochu hlučnější, ale jede docela pěkně. Byla i verze 16v s variátorem (131 koní), která se v ČR moc neprodávalla (a známe ji u nás spíš z Barchetty), na níž byla jedinou \“závadou\“ potřeba koupit za 100 Kč opravnou sadu toho variátoru. 1.2 16v bych naopak vřele doporučil – montovaly se do posledních sérií, které byly jedním z nejkvalitnějších aut na našem trhu a většinou měly i slušnou výbavu. Bravo HGT bylo na tom dost mizerne v otázce rozvodů, takže pozor na levné nákupy – je velmi pravděpodobné, že to někdo prodal právě proto, aby se výměně rozvodů vyhnul. A JTD je prostě nejleší nafta, jakou lzze za ty peníze dostat, o tom nemá smysl vést nějakou diskusi.
    Bravo/Brava/Marea, stejně jako Lancia Delta/Dedra mají přední ramena se zakovaným čepem. Cena kvalitního ramena Vema v roce 2010 činila kolem 1770 Kč, tedy nářky na vůli jsou …přehnané. Kliky dveří jsou ultraprůser a nejhorší je, když je někdo naleští silikonovým olejem. V tu chvíli je po nich.
    Celkově je Bravo/Brava/Marea docela solidní muzika za směšně málo peněz, vyšší level těchto vozů se jmenuje Lancia Delta/Dedra, které jsou udělaný přeci jen líp. A k těm brzdám – dimenzované a vyrobené jsou v pohodě (kéž by třeba Škoda měla takové), takže záleží jen na použitých deskách a kotoučích. Právě díky obecně nízkým servisním nákladům se často stává, že některé díly z druhovýroby šetřiví majitelé kupují za ceny ad absurdum (celý výfuk z Polska za 2036 Kč, brzdové desky za 368 Kč, ramena za 976 Kč, atd.). No pak se nelze divit, že takové díly jsou zdrojem problémů…
    Fiaty obecně kupují prostě lidé, kteří chtějí levně a stále jezdit a neřešit nějaký servis. Auta často drží pohromadě izolepou v kombinaci s drátem a jezdí, jezdí a jezdí… dokonce jsem zažil i pokus o nejdelší interval výměny rozvodového řemene… 255 700 km na Fiatu Punto 1.2 8v… pak prasknul, takže se musel vyměnit (u těchto motorů je to fuk, nepotká se to, takže se vymění rozvoďák a najezdí se dalších 250 000 km; přesto je HTP prodávanější…). Ovšem na vodní pumpě (dopované obyčejnou vodou z vodovodu) byly už jen 2 lopatky… 😀

    Naj

    Tak s těmi kilometry by byla ostuda, kdyby nebylo skoro vše ještě původní. 6 l/100 km tento motor žere opravdu jen velmi klidnému řidiči, můj otec to kdysi měl a průměr byl spíše kolem 7 l/100 km. Srovnávat Bravu a Felicii je trochu mimo, každý je trochu jiná třída a mají jinou dobu vzniku, ve své době byla Bravě konkurentem spíše Octavia 1. generace.

    bert

    Ja som vlastnil od r.2002-2006 Fiat bravo 1.2 trofeo 3d.dovezený bol z Portuglaska s org.najazdeným 34 000km
    Na toto auto a ten typ motora nedám dopustit,bol spolahlivý,živý,tichý, so super výbavou na taku triedu,napr. šedé kožené sedadla s vyhrievaním….(mimochodom ma super posilovač riadenia,otoči bolo by s nim bez namahi aj trojročne dieta)a so super spotrebou.s 1,2.obsahom sa vyrovnal vo svyžnosti i iným autám s vyššim obsahom.No a hodnotou aerodynamiky sa vyrovná mnohým autam ,ktoré sa dnes vyrábaju!!No musím priznat že spruvu som mal obavy či taký malý obsah nebude slabý na také auto,ale po prvej jazde sa pominuli.
    jazdil som na nom do 156000 tisíc,a neobjavili sa za celí čas žiadne poruchy(okrem toho že raz my hopkal asi na 3 valce ,ale z toho dovodu ,že sa don dostala voda z vapky po umývání).menil som na om iba baterku,rozvody pri 110 000 km , samozrejme pneumatiky.
    bolo bez jedinej hrdzky( a to asi najme preto ze v zime nebolo jazdené)
    …jedinou vadou boli olupujuce sa klučky )=,
    a samozrejme bolo trojdverové preto som ho aj predal…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist