ferrari-se-zazelena.jpg

Ferrari se zazelená

Ferrari

Turbo, bioetanol, systémy aktivní aerodynamiky – Maranello se připravuje na novou legislativu.

Diskuze

15 komentářů

    Kocmeister

    Osobně se mi cesta snižování hmotnosti velmi líbí, rozhodně tomu tleskám. Jenom to přeplňování je trošku škoda. Charakter atmosférických motorů je nezaměnitelný a má v sobě ducha zábavnosti, radosti z vytáčení. Tím spíše u Ferrari, které je na točivé motory expert na slovo vzatý…

    Honza U.

    Chapman vedel sve o hmotnosti už v roce 1948 (a driv pac jeho prvni trialovy special byl starsi a na papire ho mel taky dyl) kdy založil automobilku Lotus… takže mi prijde že Ferrari zas objevilo ameriku>:D

    tuky

    co tak F40? Ta bola tazka?

    Enzo Ferrari ["F60"] by tiez nemuselo byt take tazke keby nemuselo plnit bezpecnostne a emisne limity.

    …inak lahke, pevne auta => podstatne vyssia cena ako sme zvyknuty z dnesnych dni

    Honza U.

    F40 je zavodni special ….. jinak oproti cemukoliv s logem lotus krom omegy? ano je!!!!!!

    Honza U.

    jo a pro rejpaly taky V8 esprit je tezsi nez F40…. samozrejme v civilni verzy s kuzi, airbagem, ABS, stresnim oknem, audioaparaturou firmy Alpine, el. stahovacimi okny hehe proste lip vybavenou pro pouziti deni nez F40:) a jinak uvedomte si jak dokazala automobilka Lotus sveho casu porazet dvakrat silnejsi auta konkurentu a ani se nezapotila:) takze pokud ted nekdo rekne ale tenhle typ Ferrari byl o 5g lehci nez Lotus Esprit V8 tak at radeji drzi hubu a zamysli se kdo se snizovanim hmotnosti udelal nejvetsi Boom:) a když jsme u toho lotus elise ma neco kolem 190g co2 a dokaze zprasit F430 na hodne uzky a hodne klikaty silnici treba v alpach:)

    tuky

    Lotus za

    a) nema peniaze aby postavil poriadne auto [bakelitove mini specialy s motorom od Toyoty nie su adekvatnym produktom ex-F1 sampiona]

    b)s Ferrari sa da ist cez EU a zaroven rozdrtit Elise na takmer, ak nie vsetkych okruhoch [cena aut bokom…]; zatia co s Lotusom je clovek rad ked 2 hodinky blbnutia skoncia a nejak sa vyteperi zo sedadla

    c) naburat v 100km/h vo Ferrari bude urcite lepsie ako to iste v Lotuse

    d) NIKTO [McL MB SLR stranou, ina kategoria] kto vyraba supersport nechce aby jeho vytvor bol tazky => ked sa da tak ho robia tak lahky ako sa da [a tak vzniknu superkrehke veci ako Carrera GT – co tiez ma tusim okolo 1.2 – 1.3 tony]

    e) preco uradnici chcu aby auta mali nizseie emisie ako tak napr. clovek co to auto soferuje? Tazky priemysel tvori vacsinu CO2 a dlabu na ekologiou; nehovoriac o ekologickych zatazach spojenych s vyrobou hybridov a vsetkej elektroniky vobec…

    ps: casy ked Lotus bol na vrchole a F1 jazdili sucasny dochodcovia su davno prec…

    Honza U.

    a) ano Lotus nema prachy ale jejich technologii najdes vsude (od oplu až po Aston Martin)

    b) je vseobecne znamo ze lotus ma komfortnejsi podvozek nez kdejaky sportak tudiž jizdu po evrope bych radeji prosedel v Eeeelisce nebo v Europe nez v Enzu 🙂 (a spotreba pod 9 litru je realna:) )

    c)nabourat v elisce ve stovce se ti povede jen když to do tebe nekdo nakouri (podvozek holt co je rychlejsi nez auto ferrari nema:) ) a i kdyby technologi pouzita na ramu elisky je mnohem propracovanejsi než ta na Ferrari:)

    d) ano nechce ale drzet hmotnost na uzde se vede jen maloseriovym vyrobcum ktery neoplivaji takovou vybavou:)

    e) neresim…

    ps: ano Chapman umrel nemusis mi to pripominat…..

    a daál:)

    a) Lotus je automobilka co vic jak by se mohlo zdat pomaha automobilce Tesla (nejen ram je jejich ale rozsahla cast technologii o kterych se nemluvi)

    b) nenapdlo te cim si Lotus zaslouzil motory Toyota? vsimni si že lotus kdysi pomahal yvyjet hybridy mozna te neco napadne (neni to oficialni ale fakta jsou fakta)

    c) Lotus je jedna z prvnich co svuj special predelala na bio paliva

    d) Lotus je automobilka co pomohla koncernu GM… jezis nebudu se zatezovat nad clovekem ktery tusi jen to ze lotus vytvari bakelitova auta pac tohle muze napsat absolutni zatupeli clovek co o automobilce Lotus vi jen to ze je….. takže nechapu co mi sahas na automobilku Lotus když o ni nic nevis …

    tuky

    kvality Lotusu uznavam – tak ako AMG, Prodrive, Brabus, Alpina a ine; ale Ferrai kope za inu ligu.

    Pomoc s vyvojom, ladenim atd. moze len prospiet; ale u mna su sucasne Lotusy bakelitove "kusovky" na kratku vikendovu jazdu na okreske [kde na ne bude mat iba Atom, T1, apod.].

    Lotus vs. Ferrari; Lambo vyhrava 🙂

    …aj tak je skoda, ze GB automobilovy priemysel je na kolenach a nedokazali sa vyrovan s nemeckou a talianskou konkurenciou

    //hybrid smrdi viac ako diesel [ekologicky -> baterie]

    Honza U.

    nechapes Lotus neni Ladic!!! lotus je konstrukterska firma…:) to ze parkrat neco vyladila k dokonalosti je jen odvar toho co vis:)

    nejsou bakelitove a pokud je beres takhle Ferrari je jeste min nez Lotus:) Lotus ma aspon spolehlivost Toyoty když už nic:) (nebavme se o K-serii).. je ekologictejsi a podvozek ma komfortnejsi:) takze Ferrari z tveho pohledu musi byt zbytecny dinosaurus:-D

    Lambo vede v cem? Lotus je zabavnejsi nez ty dva dohromady!!!

    ano betryk a ani vyroba El.proudu neni ekologicka ale co dokazalo ferrari? krom toho ze slibuje neco co jeste neudelalalo a lotus to ma už par let:))

    posledni veta se mi libi tu jsem mel pouzit na zacatku:D Lotus bez penez pod zastitou malajcu a ma technologie o kterym se Ferrari jen zda a preji si ho v budoucnosti:-D

    Kocmeister

    Jenom bych rád podotknul, že nový Lotus Esprit je (snad) už na spadnutí. A to je auto, které má k "bakelitové kusovce" daleko. Bude to plnohodnotný supersport s V8.

    Honza U.

    jeste neni doladuji podvozek a motor od BMW byl moc liny tak hledaj jiny:( 2010 snad

    tuky

    Vy ste fanda Lotusu, mne sa paci Gallardo a keby som si mal vybrat bolo by to nasledujuce:

    Europa < E500 4matic < F430 < CLS 63 < 997C4S < Gallardo < 997T = R8 < RS4

    inak ani Ferrari nie je pozadu – vid F1…

    no nic, nech sa dari kazdemu a v azdom pripade Lotus si zasluzi lepsie postavenie ako ma v sucasnosti

    [zevraj dlha cesta v Lotuse (Elise a i. male) je viac nez za trest; nie ako 599]

    Honza U.

    Timto zadam pana Jiřího Červenku aby se vyjadřil k jízdě v Elise zda je to skutečně takové utrpení? (nepočitám nastup vystup nebo sedet vedle cloveka co ma pres 100 kg)..

    fanda nejsem spis jsem maniak 🙂 byl by ste taky po svezení… galardo nevim neridil jsem ale Eliska je kompaktni vozidlo tudiž po ceskych silnicich se skutecne nemusite bat protijedouciho vozidla… jeji cenovka je tak "nizka" ze kdyby si clovek mel koupit galardo tak mu nezbude ani na sprchovy gel(mluvim za sebe, neberu pres 300k mesicne)… co to znamena koupit si vedle Eeelišky další vuz není žadny problem a ani se nepicnete z povineho ruceni a spotreby:) servis je taky "levny"… ale zpet ke kompatktnosti, vuz je maly lehky dobre ovladatelny (okreskovy special na okruhy je exige pro ty co to nevedi:)) ) její podvozek je nastaven skutecne privetive ze dlooooooouhou dobu je neutralni až trosku nedotaciva … na limitu prdel ustreli celkem linerane:) její vykon je nastaven tak jak si tohle auto zaslouzi.. (mluvim o stosedesati konove verzi, pro rejpaly britskych stosedesat koni) co tim chci rici galardo je dle me v CR shopne leda na daalnicich ktere jsou volne jen ve dve rano…:) Eliska je zabavnejsi:) amen na toto tema

    zebricek aut? Lotus Esprit sport 300> Lotus Esprit GT3 > Lotus Esprit S4s> Lotus Esprit sport 350 > Lotus Esprit V8 2002(proste vsechny esprity)>(zbytek modelu Lotus)> Subaru Legacy Spec-B 3,0R (z toho auta jsem na meko i když jsou lepsi ale ten zvuk ten motor ta lehkost a ovladatelnost)> Proton Satria GTI (nejlepsi Hatch s nejhorsim motorem kdo neridil neuveri)….

    ferrari neni pozadu? (omlouvam se za odkaz) http://lotuscars.wz.cz/Exige/Lotus_Exige300rr.jpg

    zda se ti ze by Exige tesne po startu byl 😀 (pro rejpaly pred Exim už nic nejede tomu porscheti v povzadli nadelil na 24h sest kol:))

    Lotus lepsi mit nemuze protože je navrcholu pro lidi co ho znaji:)

    599 jsem neridil ale nechal bych se eliskou trestat až do smrti:) jinak DB9 by mohla byt komfortni jak 599 ne? na ni ma taky praci Lotus:-D ale ticho nakonec bych musel patrat na cem Lotus posledni dobou spolupracoval a nevim k cemu bych se dokopal

    kubo

    k tomu ci Lotus > Ferrari alebo naopak sa vyjadrovat nebudem lebo jednoducho NEVIEM..

    ale dat se daku fotku a odvolavat sa na nu je trosku mimo realitu..

    to je ako keby som sem dal ja fotky z F1 ako je Ferrari 1. a 2. …

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist