Ferrari pracuje na přeplňování
Ferrari
Nové supersporty od Ferrari dostanou velká turba, ale bez turboefektu.
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Stavba dálnice D3 se zasekla: Úsek u Kaplice zpozdí bizarní situace s antimonopolním úřadem
Ferrari
Nové supersporty od Ferrari dostanou velká turba, ale bez turboefektu.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Hm starý známý problém…stačí dát dvě turba, jedno větší a jedno malé.
To sčím si technici ve Ferrari lámou hlavu, je zde na autowebu za 5 minut vyřešené. Zázrak 😀
F40 jsem samozrejme nikdy neridil, ale myslim, ze ten turbo efekt mel urcite kouzlo – pekne to vyjadril Clarkson v jednom dile TG "dava to ostatnim ridicum nadeji na krizovatce" :))
to jo, ale ziti s tim je otrava. Pak presednes do obdobne vykonne atmosfery a nechces zpet. Planovani, podrazovani, plynule pridavani, no spin no fun, tupy vrsek
Takhle má vypadat správné Ferrari!
Tato informace je pro širokou českou motoristickou veřejnost velmi "aktuální"
Pre cesku verejnost mozno nee, ale my na Slovensku mame euro a pre nas to aktualne je, len akosi nemam co kupovat, BMW turbo, Ferrari turbo:-(
Lambo / Aston! 🙂
napada me vstrik paliva pred lopatky, ktere se vzniti a roztoci turbiny… Neco jako ve WRC
a ted si představ tu scénu na technický když technikovy vysmětluješ proč ty plameny co ti dou z vejfuku maj emise nákladáku… ,tohle u produkčního auta legálně nejde
pokud vim, tak tohle uz davno nekdo vyresil hromadu let nazpatek… na druhou stranu, proc treba pouzit kompresor, kdyz je lepsi tam chtit dve turba a stravit nad tim hromadu casu….? 😀
zase jeden chytrej. Takový žvásty může vypustit leda úplnej tupec, kterej si turbo představuje jako větrník a kompresor jako expanzku ve sklepě. Dmce, pardon ale jinak to zhodnotit nedovedu
Podle Vas mozna demence, podle skutecnosti postrada kompresor prave zminovany turboefekt. Priste by to chtelo nejdriv zjistit fakta, pak se navazet, za pomoci prihlouplych argumentu, do ostatnich…. Co se tyce preplnovani turbodmychadlem, turboefekt potlacuje prave pouziti dvou dmychadel – vetsiho a mensiho. Dalsi moznosti je turbo roztacene elektricky. Dale se nabizi moznost nechat turbo roztocene porad a tlak pouze regulovat skrtici klapkou.
kompresor spotrebuje na svoj pohon hodne výkonu. V motoroch Mercedes AMG 5,4 V8 Kompressor spotreboval pri výkone motoru 476-517 koní cca 100 koní, ten istý motor v SLR má 626 koní a tu kompresor zožerie 120 koní kvôli vyššiemu plniacemu tlaku.
Každopádne ten kompresorový motor je úžasná vec, bez turbodiery to má takú šialenú divú náturu, radosť jazdiť 😀 vyrazí na každé brnknutie plynu, zamáva celým autom a vrhne ho vpred ako oštep. Mám také v garage, takže viem čo píšem.
Osobne sa ale tiež divím, že ešte nemáme na svete komerčné turbo roztáčané elektricky, taký systém by sa predával v obrovských množstvách.
Nikdo prece netvrdil, ze kompresor nezere vykon motoru. Ja bych se osobne primlouval za vyzkum, jak snizovat spotrebu a zvysovat vykon na atmosferickych motorech, vubec zadne preplnovani…
ještě bych doplnil jpora v tom, že přesně kvůli vlastnostem které popsal, je použití kompresoru na vysokootáčkovém motoru kravina
právě že hodně vysokootáčkovejch motorů požívá kompresor, vlastně pokud motory točí až k 8tis. ot. tak mě napadaj spíš kompresorový než turbovaný motory, třeba Exige, Ariel nebo extrémní Ariel 500(točí až 10tis) na druhou stranu sou to většinou malý objemy
Marešovi je to stejně jedno