Ferrari pracuje na přeplňování

Nové supersporty od Ferrari dostanou velká turba, ale bez turboefektu.

Downsizing je jediná cesta, jak může Ferrari dostát svých slibů ohledně snižování emisí a spotřeby všech modelů. Ale jakkoli může nacpání dvou turbodmychadel na osmiválec a vydolování výkonu 600 koní znít jako úkol jednoduchý a pro Ferrari obzvlášť, automobilka se podle posledních zpráv potýká se zásadním problémem, který implementaci přeplňování do nových modelů Ferrari brzdí – s turboefektem.

Pokud vlastníte supersport Ferrari F40, nebo jste o něm aspoň četli, víte, že jeho turboefekt byl tak brutální, že se auto nedalo na normální silnici pořádně řídit. Přísun výkonu fungoval na principu „všechno nebo nic“…

A tomu se právě snaží technici Ferrari zabránit. Pracují na sekvenčním přeplňování turbodmychadly s variabilní geometrií lopatek, který by měl významným způsobem prodlevu turba eliminovat. Sekvenční přeplňování se osvědčilo například v motorech BMW, Porsche u modelu 911 Turbo razí cestu variabilní geometrie lopatek turba. Kombinací obou systémů by se mohlo Ferrari podařit prodlevu turba eliminovat na téměř neznatelnou.

Ferrari dále popřelo, že by jeho motory dostaly systém MultiAir, který nyní najdeme pod kapotou Fiatů a vozů Alfa Romeo. Podle Ferrari by systém nefungoval při takovém zatížení a otáčkách, jakých jsou motory Ferrari schopny.

Nový přeplňovaný motor by mohl být hotov do nástupce GT Ferrari 612 Scaglietti. Jeho výkonnější verzi produkující vysoko přes 600 koní pak dostane nástupce Enza, jehož obrysy bychom měli začít poznávat někdy koncem roku 2010.

S novými vysokovýkonnými přeplňovanými motory bude umět spolupracovat nová dvouspojková převodovka, která podle Ferrari s přehledem zvládá sílu velkých dvanáctiválců. Vypadá to tedy, že sekvenčním převodovkám F1 u Ferrari definitivně odzvonilo a na jejich místo se nadobro usadí dvě spojky…

Stále také neutichají spekulace ohledně přeplňovaných šestiválců pod kapotou základních modelů Ferrari, v tomto případě modelů F458 ItaliaCalifornia. Každopádně, na pořadu dne bude podobná diskuse až v momentě, kdy se budou připravovat nástupci těchto modelů – a to dříve jak v roce 2013 nebude.

autoweb.cz

12.11.2009 8:52

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist