Ferrari odmítá sériovou výrobu nové Lancie Stratos

Automobilka zakázala Pininfarině účast na výrobě většího počtu nových stratosů. Michael Stoschek proto hledá jiného dodavatele a možná změní i použitou techniku.

Znovuzrozená Lancia Stratos z dílen Pininfariny vzbudila velký ohlas po celém světě. Jediné auto si na podvozku Ferrari nechal za desítky milionů postavit Michael Stoschek, německý průmyslník a sběratel italských supersportů. Svezli se představitelé automobilky Ferrari a dokonce i jeho šéf Luca di Montezemolo výrobek karosářů z italského Cambiana chválil. Stoschek posbíral přes čtyřicet objednávek na případné produkční vozy, kterých mělo vzniknout jen 25. Jenže nyní má velký problém.

Ferrari totiž odmítá produkci většího počtu aut posvětit. Stoschek může nevoli Maranella ignorovat, ale Pininfarina takovou možnost nemá. Karosáři jsou na Ferrari existenčně závislí a dělají pro něj většinu designérské práce. V podobné situaci je i řada dalších dodavatelů projektu Stratos. Pokud tedy chce Michael Stoschek své lancie vyrábět, bude si muset najít jiné partnery. Pracuje na tom.Opět se tak otevírá otázka, jakou techniku případný produkční stroj použije. V úvahu připadají podvozky a motory Ferrari 360 nebo 430 v ostrých i standardních verzích, mluví se však také o zcela nových technických základech, zatím bez podrobností. to by však znamenalo další vývoj, přestože Stoschek je podle všeho majitelem veškerého duševního vlastnictví ke svému autu a patří mu také samotné označení Stratos. Co bude dál tak nikdo neví. „Výroba dalších aut se zdá možná jen s pomocí firem, které nejsou závislé na Ferrari,“ říká zpráva na internetových stránkách projektu New Startos.

Karbonová Lancia Stratos pro jednadvacáté století přišla na svět už v roce 2005. Studii z pera Chrise Hrabalka tehdy přivezla do Ženevy britská firma Fenomenon. Projekt na pět let zmizel ze světa, aby se vrátil v roce 2010 jako pojízdná Lancia Stratos s homologací pro evropské silnice. 1250 kilogramů těžké auto postavila karosárna Pinifarina na zkrácené platformě Ferrar 430 Scuderia. Osmiválec o objemu 4,3 litru dostal porci výkonu navíc, zadní kola auta roztáčí 540 koní.

autoweb.cz

14.7.2011 3:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist