ferrari-nova-pravidla-f1-jsou-uboha.jpg

Ferrari: nová pravidla F1 jsou ubohá!

Mercedes-Benz

Šéf Ferrari Luca di Montezemolo odsuzuje nová pravidla Formule 1 ohledně motorů, která vstoupí v platnost od roku 2013.

Diskuze

8 komentářů

    UnLife

    Nerozumím tomu, ale jeký přínos FIA pro F1? Marketing? Co brání tomu, aby týmy založili vlastní seriál, nezávislý na FIA, s minimem omezení, kde by třeba závodilo 6 nejbohatších týmu, a každý měl třeba 3 vozy?

    Drevokocur

    Osobně můžu říct že už skoro vůbec F1 nesleduji, protože se mi tam nelíbí neustále změny v pravidlech atd. Oni pořád říkají že to chtějí z atraktivnit, ale pořád mi to připadá nudné. Prostě za éry Coultharda, Hakinnena a za největší slávy Schumachera mi ty závody byli bližší. Teď už nevím jaký motoristický sport sledovat prostě je to celkem nuda Dakar už taky není co býval. Spíš bych chtěl zažít éru kdy se o moc auta nelišila od seriových (Lancia Delta Integrale, Audi Quattro atd.) Prostě dneska to je samý speciál a z původního auta to nemá nic.

    pedro

    co jinaho na to muzeme rict nez: \“od 10ti k 5ti…\“

    Rejpal

    Článek je tendenční a zavádějící a zcela vynechává princip a smysl kroků FIA. Schválně nebo z neznalosti?
    Smyslem zavádění motorů 1.6 TB do F1 je stejným, jako jejich zavádění ve WRC a dalších automobilových disciplínách. Je to aplikace myšlenky tzv. \“univerzálního motoru\“. Příklad: ŠKODA používá motory s přeplňováním v sériových automobilech, na jejichž bázi by měl být vyvinut závodní motor o zdvihovém objemu 1,6 litru, omezený pravidly (zejména pak s restriktorem vzduchu, který zajistí maximální hranici nejvyššího výkonu daného motoru). Zda pak ŠKODA namontuje takový motor do vozu formule 1, vozu pro vytrvalostní závody, rally nebo jiného závodního vozu je jedno – změní se pouze nastavení, nikoli motor. Jedna homologace, jeden motor, jedny předpisy. Snadné, levné, efektovní. Stejný motor jako použije Ferrari pro F1 použije Fiat pro Punto v rally a Alfa Romeo na okruzích. Tím pádem JSOU náklady na vývoj takového motoru pro jednotlivou disciplínu levnější a levnější jsou i veškeré kontrolní a administrativní kroky. Kde je problém?
    Motory 1,6 litru s přeplňováním a přímým vstřikem benzinu jsou sice trochu problém z hlediska vývoje (ve sportu je přímý vstřik jenom množina problémů a žádný přínos), ale kopíruje (KONEČNĚ!!!) reálný svět a obecný celosvětový /(byť podle mého názoru cca 15 let opožděný) vývoj automobilového průmyslu. Velkoobjemovým atmosférickým motorům odzvonilo – ne snad, že by přestaly existovat, ale budou rozhodně menšinou – a tak je logické, že má FIA snahu stejný vývojový trend používat i ve sportu.
    Je logické, že každá změna něco stojí a přináší nějaké problémy. PSA nebo FORD již motor 1.6 TB mají a testují. Fiat řve, ačkoli právě jemu jde nové opatření paradoxně rovněž vstříc – i když nevím, zda půjdou cestou zvětšování 1.4 T-Jetu nebo zmenšování 1750 TBi, je to fuk, i Fiat apriori používá a hlavně v budoucnu bude čím dál víc používat maloobjemové motory s přeplňováním a přímým vstřikem benzinu (navíc právě Fiat tyhle motory vždycky uměl víc než dobře).
    Z tohoto pohledu mi pak křik z Maranella přijde dost nelogický… jistě, trvá nějakou dobu, než se vyladí současné motory a u Ferrari doufají, že zúročí dosvadní zkušenosti po zoufalé sezoně 2010. Je to ale jejich boj a není správné vytrhávat tento boj ze souvislostí.

    ladicpijan

    🙂 ale no tak…

    RedBaron

    To, že atmosférickým motorům odzvonilo je ultrazelenolevicový marketingový blábol. Přeplňovaný motor funguje efektivně při částečném zatížení, což je fajn v běžném provozu. Ale pokud po něm budu chtít dlouhodobě plný výkon nebo se k němu blížit, bude vždycky žrát přeplňovaný dvoulitr více než atmosférický třílitr o stejném výkonu, a to mnohdy i dvojnásobek.

    Rejpal

    Takové tvrzení je z hlediska konastrukce motorů naprosto nesmyslné. To samozřejmě neznemaná, že nenjdeme ani jeden případ, kdy neplatí, neboť bychom museli řešit konkrétní konstrukce motorů. Obecně přeplňovaný méněválcový motor s nižším obejemem válců mívá nižší mechanické a tepelné ztráty, takže jeho okamžitý výkon bývá vyšší při nižší nominální spotřebě paliva.
    Například po zveřejnění srovnávacího testu italským časopisem Automobilismo, kdy byl testován vůz Lancia Thesis s pětiválcovým turbomotorem 2,0 litru proti šestiválci 3,2 litru (z dílen Alfy Romeo) došlo ke stažení modelu 3.2 z trhu a motorizace zůstala pouze pro verzi s automatickou převodovkou. S mechanickou vykazoval šestiválec 3.2 proti turbomotoru 2.0 20v vyšší spotřrebu paliva při horší dynamice provozu a vyšší hlučnosti.

    Sugy

    No nevím, ale neláká mě představa jednoho motoru od Ferrari v Puntu, Alfě, závodní Alfě i F1… XD

    F1 prostě má být F1, za chvíli bude i DTM, Tahače rychlejší! Co přijde pak? Zakážou se motory a bude se šlapat? Pak se zakážou i řetězy a budou se jezdci odrážet jak ve Flinstonech…

    Chci zpět skupinu B a chci vrátit F1!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist