Ferrari FXX K Evo je ještě extrémnější než dosud

Divoké tvary nového Ferrari FXX K Evo nejsou jen pro parádu, zcela odráží dokonalou funkčnost ryze okruhového speciálu. Oproti předchozímu modelu ještě lepší aerodynamiku.

Během uplynulého víkendu Ferrari na domácí půdě představilo nový vrchol svojí nabídky s přídomkem Evo. Jde o okruhovou specialitu, která má sice základy v hypersportu LaFerrari, je ale oholená až na kost a má mnohem propracovanější aerodynamiku.

Ta se s aktuální verzí ještě zlepšila – přítlak je vyšší o 23 procent, takže při rychlosti 200 km/h produkuje FXX K Evo přítlak 640 kilogramů, při maximální rychlosti je to dokonce 830 kilogramů. Může za to mimo jiné i nový zdvojený spoiler na zádi, přepracován byl ale také spodek auta či oba nárazníky. Navzdory tomu se hmotnost nezměnila, přesnou hodnotu ale Ferrari nezveřejnilo. Je však prý lehčí než standardní verze „ne-Evo“, která váží 1165 kilogramů.

O pohon se stará atmosférický dvanáctiválec o výkonu 860 koní při 9200 otáčkách a točivém momentu 750 Nm v 6500 tisících. K tomu se přidává elektromotor, který přihodí dalších 190 koní, celkem tak FXX K Evo produkuje 1050 koní a 900 Nm. V interiéru zůstalo jen to nezbytné, volant má blízko tomu, který drží v rukou piloti Formule 1, displej v pravé části pak zobrazuje data z kamery umístěné za vozem. Přes to masivní křídlo toho totiž příliš vidět není…

Auto je samozřejmě připravené pro zákaznický program XX pro nadcházející sezónu, dobrou zprávou pro majitele stávajícího modelu je, že úpravy jdou aplikovat i na něj. Zadarmo to ale pochopitelně nebude.

30.10.2017 12:03

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist