Ferrari Enzo s osmiválcem?

Druhé Enzo by mohlo mít o čtyři válce méně – pokud dokáže dostatečně zhubnout.

Ferrari se poohlíží po úspornějším motoru pro nástupce svého superauta Enzo. Dvanáctiválec o objemu 6,2 litru ve Ferrari FXX zatím funguje na výbornou, ale italská automobilka se podle posledních informací chce zaměřit na ekologii, spotřebu a emise.

Nyní Ferrari zvažuje použití přeplňovaného osmiválce.

Tento recept skvěle fungoval už v legendárním Ferrari F40. To však vážilo 1100 kg a jak všichni víme, současné modely jsou o několik set kilogramů těžší. Technický ředitel Ferrari Roberto Fedeli potvrdil, že ve hře jsou motory s osmi i dvanácti válci. Špičkování ohledně počtu koní už dávno není v módě, proto by se použití osmiválce dalo ospravedlnit snížením hmotnosti.

Fedeli magazínu AutoWeek sdělil, že pokud se podaří vytvořit budoucí Enzo s nízkou hmotností, nestojí použití přeplňovaného osmiválce nic v cestě. Na rozhodnutí zbývá ještě jeden a půl roku, pak se vývoj rozběhne na plné obrátky. Hotovo má být v roce 2012.

autoweb.cz

30.11.2007 7:26

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist