Ferrari Enzo s osmiválcem?

Druhé Enzo by mohlo mít o čtyři válce méně – pokud dokáže dostatečně zhubnout.

Ferrari se poohlíží po úspornějším motoru pro nástupce svého superauta Enzo. Dvanáctiválec o objemu 6,2 litru ve Ferrari FXX zatím funguje na výbornou, ale italská automobilka se podle posledních informací chce zaměřit na ekologii, spotřebu a emise.

Nyní Ferrari zvažuje použití přeplňovaného osmiválce.

Tento recept skvěle fungoval už v legendárním Ferrari F40. To však vážilo 1100 kg a jak všichni víme, současné modely jsou o několik set kilogramů těžší. Technický ředitel Ferrari Roberto Fedeli potvrdil, že ve hře jsou motory s osmi i dvanácti válci. Špičkování ohledně počtu koní už dávno není v módě, proto by se použití osmiválce dalo ospravedlnit snížením hmotnosti.

Fedeli magazínu AutoWeek sdělil, že pokud se podaří vytvořit budoucí Enzo s nízkou hmotností, nestojí použití přeplňovaného osmiválce nic v cestě. Na rozhodnutí zbývá ještě jeden a půl roku, pak se vývoj rozběhne na plné obrátky. Hotovo má být v roce 2012.

autoweb.cz

30.11.2007 7:26

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist