Ferrari dostanou přeplňování turbodmychadlem

Historie se opakuje, supersporty z Maranella mají přejít na turbomotory. Tentokrát ale není důvodem snadno dosažitelný vyšší výkon, ale emise.

Tohle řadu petrolheadů, obzvlášť těch, kteří mají v oblibě vzpínajícího hřebce z Maranella, nepotěší. Automobilka se během několika let chystá plošně přejít na přeplňované motory. To ovšem nepramení ze stejných potřeb, jako v roce 1987, kdy Ferrari představilo turbem přeplňovaný osmiválec v ikonickém supersportu Ferrari F40. Tenkrát totiž automobilka potřebovala monstrozní výkon, aby se mohla tváří v tvář postavit konkurenci. A nic jiného než turbodmychadlo tehdejší technologie neumožňovaly.

Dnes dokáže Ferrari z 6,2 litrového atmosférického dvanáctiválce vydolovat rovných 800 koní, výkon tedy opravdu není to, co by italskou automobilku trápilo. Malosériové automobilce šlapou na paty emisní normy, které jaksi nemá čím kompenzovat – nejmenším motorem je osmiválec v Californii.

První motor, který dostane „šneka“ bude pravděpodobně vidlicový osmiválec, jako další přijde na řadu šestiválec. Ten by měl podle všeho pohánět nástupce Ferrari 458 Italia, zatímco osmiválec bude vyhrazen silnějším modelům.

Sluší se ale poznamenat, že pro Ferrari to nebude krok do neznáma, momentálně dodává přeplňované agregáty spřízněnému Maserati pro nové Quattroporte. Třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly v něm odevzdává 410 koní a 550 Nm, zatímco silnější 3,8 litrový osmiválec se pyšní 530 koňmi a točivým momentem 710 Nm. Než si však tyto motory najdou cestu pod kapotu Ferrari, bezesporu dostanou pořádnou porci výkonu navíc.

16.9.2013 5:39| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist