Ferrari California T (2014) oficiálně, její přeplňovaný osmiválec nabízí 560 koní

(+ video) Čekání na večerní premiéru nové Californie T není nutná, novinka italské stáje je tímto kompletně odhalena, pod kapotou má skutečně přeplňovanou V8.

Toto je první produkční Ferrari s přeplňovaným motorem od ukončení výroby modelu F40 v roce 1992. Tehdejší supersport a předchůdce strojů F50, Enzo či LaFerrari se musel spokojit s vidlicovým osmiválcem o objemu pouze 2936 cm3, který společně s dvojicí turbodmychadel produkoval 478 koní. Co nabízí zbrusu nová California T?


Mezi její přední kola byl místo atmosférické 4.3 V8 se 490 koňmi nainstalován vidlicový osmiválec s objemem 3,9 litru (3855 cm3). Díky vysokotlakému dopingu ve formě páru turbodmychadel je nová jednotka schopna odevzdat 560 koní při 7500 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 750 newtonmetrů.

Ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou je vůz díky těmto parametrům schopen vystřelit z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy, což ve srovnání s předchůdce představuje zlepšení o dvě desetiny vteřiny.

Maximální rychlost pro tuto chvíli ještě neznáme, stejně jako třeba hmotnost a pár dalších důležitých detailů, zachytili jsme však informaci o emisích CO2, které nám pomáhají rozklíčovat přibližnou průměrnou spotřebu. Podle Ferrari novinka vyprodukuje 250 g oxidu uhličitého na kilometr, což je ekvivalent cirka 10 litrů na 100 kilometrů.

Italská automobilka se dušuje, že navzdory přeplňování si California T ponechá (také díky ploché klikové hřídeli) charakteristický zvukový projev, přičemž těm správným plným tónům mají pomáhat rovněž laděné nasávání i výfukový trakt.

Pokud jde o reakce na plyn, také zde se snaží Ferrari své fanoušky uklidnit. Podle prvních zpráv mají turbodmychadla v zájmu co nejmenší setrvačnosti velmi kompaktní rozměry a elektronika pracuje se systémem „variabilního managementu přetlaku“. Výsledkem má být „prakticky nulová turbo-díra“. Jestli tomu tak skutečně je, bude možné zjistit až po prvních praktických testech, každopádně – jak se říká – slibem nezarmoutíš.

Co dalšího je nové? Pochopitelně karoserie a design, i když je zřejmé, že California T značně vychází z tvarů svého předchůdce. Jinak naladěné by mělo být také výrazně rychlejší a ostřejší řízení a nechybí nejnovější provedení adaptivního odpružení s magneto-reologickými tlumiči „Magnaride“, které je o 50 procent rychlejší než dříve.

Pokud budete mít chuť zkoumat hranice „Téčka“, pomůže vám modernější systém F1-Trac, naopak při zpomalení se bude moci řidič spolehnout na karbon-keramické kotouče, které podle Ferrari zajistí opakované zastavení vozu ze 100 km/h na vzdálenost 32 metrů.

Pochopitelně California T si ponechává pevnou skládací střechu, kterou dokáže elektro-hydraulika sklopit anebo rozložit v průběhu čtrnácti sekund. Novinkou je pro změnu tzv. Turbo Performance Engineer (TPE) umístěný mezi dvěma výdechy uprostřed palubní desky – jde o displej s dotykovým ovládáním nabízející možnost listovat v menu s informacemi k využití výkonu nového motoru.

Premiéra auta proběhne podle očekávání na ženevském autosalonu už za tři týdny.

12.2.2014 3:34| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist