Ferrari California T (2014) oficiálně, její přeplňovaný osmiválec nabízí 560 koní

(+ video) Čekání na večerní premiéru nové Californie T není nutná, novinka italské stáje je tímto kompletně odhalena, pod kapotou má skutečně přeplňovanou V8.

Toto je první produkční Ferrari s přeplňovaným motorem od ukončení výroby modelu F40 v roce 1992. Tehdejší supersport a předchůdce strojů F50, Enzo či LaFerrari se musel spokojit s vidlicovým osmiválcem o objemu pouze 2936 cm3, který společně s dvojicí turbodmychadel produkoval 478 koní. Co nabízí zbrusu nová California T?


Mezi její přední kola byl místo atmosférické 4.3 V8 se 490 koňmi nainstalován vidlicový osmiválec s objemem 3,9 litru (3855 cm3). Díky vysokotlakému dopingu ve formě páru turbodmychadel je nová jednotka schopna odevzdat 560 koní při 7500 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 750 newtonmetrů.

Ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou je vůz díky těmto parametrům schopen vystřelit z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy, což ve srovnání s předchůdce představuje zlepšení o dvě desetiny vteřiny.

Maximální rychlost pro tuto chvíli ještě neznáme, stejně jako třeba hmotnost a pár dalších důležitých detailů, zachytili jsme však informaci o emisích CO2, které nám pomáhají rozklíčovat přibližnou průměrnou spotřebu. Podle Ferrari novinka vyprodukuje 250 g oxidu uhličitého na kilometr, což je ekvivalent cirka 10 litrů na 100 kilometrů.

Italská automobilka se dušuje, že navzdory přeplňování si California T ponechá (také díky ploché klikové hřídeli) charakteristický zvukový projev, přičemž těm správným plným tónům mají pomáhat rovněž laděné nasávání i výfukový trakt.

Pokud jde o reakce na plyn, také zde se snaží Ferrari své fanoušky uklidnit. Podle prvních zpráv mají turbodmychadla v zájmu co nejmenší setrvačnosti velmi kompaktní rozměry a elektronika pracuje se systémem „variabilního managementu přetlaku“. Výsledkem má být „prakticky nulová turbo-díra“. Jestli tomu tak skutečně je, bude možné zjistit až po prvních praktických testech, každopádně – jak se říká – slibem nezarmoutíš.

Co dalšího je nové? Pochopitelně karoserie a design, i když je zřejmé, že California T značně vychází z tvarů svého předchůdce. Jinak naladěné by mělo být také výrazně rychlejší a ostřejší řízení a nechybí nejnovější provedení adaptivního odpružení s magneto-reologickými tlumiči „Magnaride“, které je o 50 procent rychlejší než dříve.

Pokud budete mít chuť zkoumat hranice „Téčka“, pomůže vám modernější systém F1-Trac, naopak při zpomalení se bude moci řidič spolehnout na karbon-keramické kotouče, které podle Ferrari zajistí opakované zastavení vozu ze 100 km/h na vzdálenost 32 metrů.

Pochopitelně California T si ponechává pevnou skládací střechu, kterou dokáže elektro-hydraulika sklopit anebo rozložit v průběhu čtrnácti sekund. Novinkou je pro změnu tzv. Turbo Performance Engineer (TPE) umístěný mezi dvěma výdechy uprostřed palubní desky – jde o displej s dotykovým ovládáním nabízející možnost listovat v menu s informacemi k využití výkonu nového motoru.

Premiéra auta proběhne podle očekávání na ženevském autosalonu už za tři týdny.

12.2.2014 3:34| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist