Ferrari California dostane jako první turbo

Automobilka Ferrari musí chtě nechtě nasadit přeplňování i do silničních modelů. První bude zřejmě už příští rok model California.

Ferrari už své modely přeplňovalo v minulosti, jenže mezi modely Ferrari 288 GTO, Ferrari F40 a novými verzemi pro 21. století je jeden zásadní rozdíl. Zatímco dříve motory měly turbo proto, aby měly co největší výkon a sílu, dnes je to proto, aby měly co nejmenší emise a spotřebu. Asi, aby se je aktivisté greenpiss nalepili na zeď nad postel…

Automobilka Ferrari už na moderním přeplňování pracuje několik let, ale prý ještě nebylo natolik dobré, aby dokázalo plně nahradit atmosférické sání. Podle Ferrari je největší problém právě prodleva dmychadla a reakce na plyn. Turbo také ovlivní charakter motoru a zvuk, na který prý nejsou zákazníci zvyklí. Kompresor Ferrari použít nechce, protože je prý těžký, neskladný a neefektivní.

Nový motor má mít objem 3,8 litru a bude se jednat o osmiválec. Aspoň to má být jednotka, kterou koncern Fiat nasadí (a vyzkouší) v novém Maserati Quattroporte. Následovat bude vedle dalších modelů Maserati právě Ferrari California, které je přeci jen více GT než okruhové náčiní a turbo by mu tolik vadit nemuselo.

Spekulovalo se ale také o přeplňovaném šestiválci o objemu 2,9 litru, ale zprávy z automobilky neuvádí, jestli se jedná o projekt pro silniční vozy, nebo o experimentální motor pro závodní speciál, třeba pro Le Mans.

2.1.2013 6:30| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist