Ferrari 599 GTB prodané v ČR potvrzuje, že se na ojetých autech dá (pořádně) vydělat

Ojetá auta jsou prostě ojetá auta, v tomto případě si ale prosím nepředstavujte nic ve stylu rzí prorostlé Felicie kdesi v provinčním autobazaru

Mluvíme o vybrané společnosti, elitě mezi vozy ( i jejich majiteli), o zcela jiné lize. tématem jsou youngtimery z kategorie sportovních a supersportovních aut, konkrétně Ferrari 599 GTB. Jakkoli se říká, že nákupem vozu ztrácíte dvacet až třicet procent z ceny ihned po podpisu kupní smlouvy, tak u některých aut toto neplatí, resp. jsou vozy, které zrají jak víno s věkem získávají na charakteru, a ehm, ceně, takže nejenom že na nich neproděláte, ale jejich koupí své finance výborně zhodnotíte.

V případě Ferrari můžete vydělat i trojnásobek, a že už má nějaké kilometry najeté, vůbec nevadí. Příkladem může být unikátní Ferrari 599 GTB, které se v lednu prodalo v České republice. Neřešme teď, jak moc to je dobré auto, ještě mám v živé paměti, když jsem vyrazil do Itálie na testování tohoto unikátu, o jak sofistikovaný stroj šlo, navíc pak s paketem HGTE, mé nadšení z jízdních vlastností nebralo konce, a bylo stejně velké jako nadšení z charismatického atmosférického dvanáctiválce. Teď jde o to, že nákup drahých sportovních vozů považují automobiloví i finanční odborníci za dobrou investiční příležitost.

Stačí, aby model byl něčím výjimečný, a jeho cena v čase roste. Najeté kilometry ani stáří pak nehrají zas až takovou roli. Typickým příkladem může být Ferrari 599 GTB – téměř poslední model, který legendární italská značka vyrobila s manuální převodovkou. Z výrobní linky jich v letech 2006 až 2012 sjelo pouze 30 kusů a v Evropě skončilo dokonce pouhých deset exemplářů. „O model 599 GTB byl původně poměrně malý zájem, takže Ferrari vyrobilo pouhé tři desítky exemplářů. Jenže prakticky od té doby již Ferrari nenabízí manuální převodovku a ani to dle slov automobilky v budoucnu neplánuje. Jednoduchá a otevřená řadicí skříň je tak minulostí, což katapultovalo zájem o tato auta. Zatímco vozy 599 GTB s automatem stojí dnes kolem 200 tisíc eur, cena těch s manuálními převodovkami na aukcích přesahuje 500 tisíc eur,“ vysvětluje investiční specialista skupiny DRFG Josef Eim a dodává, že kupující jsou ochotní si připlatit i více než dvojnásobek hodnoty auta právě kvůli neopakovatelné jedinečnosti.

Jeden z exemplářů 599 GTB doposud vlastnila společnost Scuderia Praha, která je výhradním dovozcem značek Ferrari a Maserati pro Českou republiku. Unikátní Ferrari ale v lednu získalo nového majitele. „O podobné modely je ve světě samozřejmě obrovský zájem. My jako prodejce můžeme být pyšní na to, že jsme takový vůz mohli nabízet v pražském autosalonu. Pro kupce je to určitě výborná investice, protože jeho cena by měla v budoucnu stoupat,“ říká Petr Kudláček, výkonný ředitel Scuderia Praha.

Cenu, za kterou se unikátní Ferrari 599 GTB v Praze prodalo, s ohledem na přání nového majitele komentovat nechce. „Co se nového majitele týče, mohu prozradit pouze to, že se jedná o švýcarského sběratele. Prodejní cenu zveřejnit nemůžeme, ale jen pro představu uvedu výsledek aukce na americké Floridě z loňského roku. Tam se právě Ferrari 599 GTB z roku 2007, které mělo najeto asi 6 100 km, vydražilo za 682 tisíc dolarů, v přepočtu tedy asi za 17,3 milionu korun, což byl trojnásobek původně očekávané ceny,“ dodává Petr Kudláček.

O výhodnosti investice do modelu 599 GTB nepochybuje ani Josef Eim. „Znám investory do aut Ferrari, z nichž jeden vlastní pět různých modelů této značky. Všechny ale spíše dobře skladuje a v žádném autě nenajede více než 500 kilometrů ročně. Hodnota jeho sbírky nepopiratelně roste. Člověk však musí být disciplinovaný, aby se vydržel na tyto vozy pouze dívat a nedopřával si zvuku atmosférických dvanáctiválců, o kterých jeden z největších dirigentů všech dob a velký fanda Ferrari Herbert von Karajan tvrdil, že jako jediné na světě vydávají hezčí zvuk než jeho symfonické orchestry,“ uzavírá. To, že Ferrari 599 GTB ukrývá pod kapotou šestilitrový dvanáctiválec s maximálním výkonem 620 koní, zvládne maximálu 330 km/h a z 0 na 100 km/h dosprintuje za 3,7 sekundy, jsou v tuto chvíli méně důležité informace.

2.2.2017 5:32| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist