Felino cB7 (2014): nové karbonové kupé z Québecu má 532 koní

(+ video) Kanadský Québec je sice poněkud nečekaným místem zrodu nového sportovního stroje, každopádně s 469 koňmi na tunu se Felino cB7 nemá za co stydět.

Vypadá trochu jako pozůstatek krátkého milostného vzplanutí mezi Morganem Aeromax a Batmobilem v dílnách TVR a dokonce i slušné výkony by tomu odpovídali, ve skutečnosti je model cB7 dílem pro nás neznámé québecké společnosti Felino cars.  V jejím čele stojí kanadský závodní pilot Antoine Bessette.

Nakolik bude tato firma úspěšná, ukáže asi až čas, přeci jen podobně zaměřených projektů se poslední dobou objevuje spousta a jen o malé části z nich slyšíme po nějaké době opět. Každopádně tato novinka vypadá dost neotřele na to, abychom ji neignorovali.

Felino, odkazující svým jménem na „kočkovité“ šelmy, je dlouhý 4191 mm, široký 1930 mm a vysoký pouze 1143 mm. Rozvor náprav činí 2451 mm. Ne zrovna nejelegantnější, rozhodně však odvážně tvarovaná karoserie je kompletně vyrobena z karbonového kompozitu a díky tomu vůz váží je 1135 kg při ideálním rozložení hmotnosti 50:50.

Za osmnáctipalcovými hliníkovými koly nazutými v pneumatikách o rozměru 245/40 R18, respektive 315/30 R18, se ukrývají brzdy o průměru 355 milimetrů s šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými brzdiči vzadu, přičemž firma slibuje také příplatkovou karbon-keramiku. O kontakt gumových válců se silnicí se starají aluminiová dvojitá lichoběžníková ramena v každém roku, doplněná stavitelným odpružení.

O původu pohonné jednotky auta se výrobce nerozepisuje, už podle základní  konfigurace – 6,2 l a V8 – však nepochybujeme, že pochází od koncernu General Motors. Atmosférický osmiválcový agregát produkuje 532 koní při 6300 otáčkách a 663 newtonmetrů při 4400 ot./min., které násobí a na zadní kola posílá šestistupňový manuál, alternativně pak blíže nepopsaná sekvenční převodovka.

Čas akcelerace na stovku (čtvrt míle…), maximálku, spotřebu či další naměřené parametry začínající společnost Felino Cars nekonkretizuje, s ostrým testováním se počítá až od letošního léta, víme ale, že se základní verze cB7 nebude nabízet pod 100 tisíc dolarů. Finální cena i termín zahájení prodeje budou oznámeny později.

3.2.2014 11:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist