autoweb.cz > Mercedes-Benz > Faceliftovaný Mercedes třídy E
Faceliftovaný Mercedes třídy E
Po čtyřech letech výroby a milionu prodaných aut (podíl sedanu činil 86 procent) přichází faceliftovaný Mercedes třídy E, který se poprvé představí 12. dubna na newyorském autosalonu. Podle výrobce je v modernizovaném autě použito přes 2000 nových nebo přepracovaných dílů. Do prodeje na evropských trzích přijde nová třída E v červnu.
Nové auto nedoznalo převratných vzhledových změn. Čelní maska s nárazníkem mají výraznější tvar do V, nová světla vytvářejí zvláštní efekt, poprvé se také uplatnily bílé LED jako parkovací světla. Interiér dostal nový čtyřramenný volant s oválnými tlačítky a nové ovládání klimatizace Thermatic. Pro verzi Avantgarde jsou připraveny nové barvy interiéru: hnědá cognac a béžová sahara.
Mercedes-Benz E-Class velká fotogalerie
Šest z deseti nabízených motorů je nových nebo přepracovaných. Turbodiesel v E 200 CDI posílil na 136 koní a 340 Nm (původně 270 Nm), výkonnější verze E 220 CDI má pak nově 170 koní a 400 Nm, přičemž kombinovaná spotřeba obou motorů činí 6,3 l/100 km. Točivý moment šestiválce v E 320 CDI s výkonem 224 koní vzrostl z 510 na 540 Nm.
Změny v nabídce benzínových motorů se týkají čtyřválce a osmiválců. Přeplňovaná verze E 200 Kompressor má zvýšený výkon na 184 koní a točivý moment 250 Nm. Osmiválcový Mercedes E 500 dostane motor objemu 5,5 litru z třídy S, disponující výkonem 388 k (o 26 procent více než stávající E 500) a 530 Nm, což sedanu umožňuje sprint na stovku za 5,3 sekundy.
Nová vrcholná verze E 63 AMG, poháněná atmosférickým osmiválcem objemu 6,3 litru s výkonem 514 koní a točivým momentem 630 Nm, se stane nejvýkonnějším „éčkem“ všech dob, které má konkurovat BMW M5. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne sedan za pouhé 4,5 sekundy, kombík za 4,6 s. Nejvyšší rychlost je el. omezena na 250 km/h. Motor spolupracuje se sedmistupňovou automatickou převodovkou AMG Speedshift. E 63 AMG využívá nastavitelné vzduchové odpružení Airmatic DC a jezdí na 18-palcových kolech AMG s pěti paprsky.
V bezpečnostní výbavě třídy E se objeví systém Pre-Safe, opěrky Neck-Pro vysouvající se vpřed při nárazu zezadu a blikající brzdová světla v případě nouzového brzdění. Světovou novinkou je příplatkový Intelligent Light System, vycházející z bixenonových světel, který má v režimu potkávacích světel delší dosah asi o 10 metrů, zatímco v dálničním režimu, aktivovaném automaticky nad 90 km/h, osvětluje celou šířku silnice až do vzdálenosti 120 metrů. Součástí systému je také vylepšená funkce mlhovek a natáčení světel do zatáček.
Paket Direct Control pak zahrnuje o 10 procent přímější řízení, přepracované odpružení, omezující náklony v zatáčkách a preciznější řazení šestistupňové manuální převodovky.
Jan Cacek