Faceliftovaný Mercedes třídy E

Vrcholem vylepšené třídy E se stane nejvýkonnější sériové "éčko" všech dob - E 63 AMG.

Po čtyřech letech výroby a milionu prodaných aut (podíl sedanu činil 86 procent) přichází faceliftovaný Mercedes třídy E, který se poprvé představí 12. dubna na newyorském autosalonu. Podle výrobce je v modernizovaném autě použito přes 2000 nových nebo přepracovaných dílů. Do prodeje na evropských trzích přijde nová třída E v červnu.

Nové auto nedoznalo převratných vzhledových změn. Čelní maska s nárazníkem mají výraznější tvar do V, nová světla vytvářejí zvláštní efekt, poprvé se také uplatnily bílé LED jako parkovací světla. Interiér dostal nový čtyřramenný volant s oválnými tlačítky a nové ovládání klimatizace Thermatic. Pro verzi Avantgarde jsou připraveny nové barvy interiéru: hnědá cognac a béžová sahara.

Mercedes-Benz E-Class velká fotogalerie

Mercedes-Benz E-Class fotogalerie

Šest z deseti nabízených motorů je nových nebo přepracovaných. Turbodiesel v E 200 CDI posílil na 136 koní a 340 Nm (původně 270 Nm), výkonnější verze E 220 CDI má pak nově 170 koní a 400 Nm, přičemž kombinovaná spotřeba obou motorů činí 6,3 l/100 km. Točivý moment šestiválce v E 320 CDI s výkonem 224 koní vzrostl z 510 na 540 Nm.

Změny v nabídce benzínových motorů se týkají čtyřválce a osmiválců. Přeplňovaná verze E 200 Kompressor má zvýšený výkon na 184 koní a točivý moment 250 Nm. Osmiválcový Mercedes E 500 dostane motor objemu 5,5 litru z třídy S, disponující výkonem 388 k (o 26 procent více než stávající E 500) a 530 Nm, což sedanu umožňuje sprint na stovku za 5,3 sekundy.

Nová vrcholná verze E 63 AMG, poháněná atmosférickým osmiválcem objemu 6,3 litru s výkonem 514 koní a točivým momentem 630 Nm, se stane nejvýkonnějším „éčkem“ všech dob, které má konkurovat BMW M5. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne sedan za pouhé 4,5 sekundy, kombík za 4,6 s. Nejvyšší rychlost je el. omezena na 250 km/h. Motor spolupracuje se sedmistupňovou automatickou převodovkou AMG Speedshift. E 63 AMG využívá nastavitelné vzduchové odpružení Airmatic DC a jezdí na 18-palcových kolech AMG s pěti paprsky.

V bezpečnostní výbavě třídy E se objeví systém Pre-Safe, opěrky Neck-Pro vysouvající se vpřed při nárazu zezadu a blikající brzdová světla v případě nouzového brzdění. Světovou novinkou je příplatkový Intelligent Light System, vycházející z bixenonových světel, který má v režimu potkávacích světel delší dosah asi o 10 metrů, zatímco v dálničním režimu, aktivovaném automaticky nad 90 km/h, osvětluje celou šířku silnice až do vzdálenosti 120 metrů. Součástí systému je také vylepšená funkce mlhovek a natáčení světel do zatáček.

Paket Direct Control pak zahrnuje o 10 procent přímější řízení, přepracované odpružení, omezující náklony v zatáčkách a preciznější řazení šestistupňové manuální převodovky.

Jan Cacek

12.4.2006 2:22

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist