Facelift pro Nissan GT-R podrobně

Nissan představil omlazený model GT-R s vyšším výkonem, bohatší výbavou a upraveným podvozkem.

Nissan GT-R se na první pohled moc nezměnil, ale to hlavní se odehrálo pod povrchem. Cílem totiž není okouzlovat ostatní vzhledem, ale ohromovat je dosažitelnými výkony a schopnostmi. Pokud vám jde hlavně o design, je tu pro vás nově edice Egoist s hnědým koženým interiérem, měňavou bílou barvou a karbonovými doplňky.

Pak vám ale pravděpodobně bude úplně jedno, že přeplňovaný šestiválec posílil na 530 koní v 6400 ot./min. a 612 Nm, které dostanete kdekoli mezi 3200 a 6000 ot./min. Úpravy nebylo docíleno pouze přeprogramováním řídící jednotky, motor se může nadechnou přes nové sání a uleví si novým výfukem.Masivní síla, která nahání hrůzu nejen Porsche 911 Turbo, putuje stále na všechna kola přes dvouspojkovou převodovku. Podovzek doznal několika úprav pro zlepšení odezvy a stability, odlehčená kola obouvají nové pneumatiky Dunlop SP SPORT MAXX GT 600 DSST CTT (tohle si určitě zapamatujeme) a se zpomalením pomáhají nové brzdy.

Nissan myslel i na ekologii. Snížení aerodynamického odporu a nový režim Save, který stiskem tlačítka promění divokou bestii v mírumilovný dálniční křižník, pomohlo k redukci spotřeby a emisí. Nissan GT-R tak na jeden litr paliva ujede 8,5 až 8,6 km. Spotřeba je tak nějakých 11,7 litru na 100 km.K dispozici je i několik speciálních verzí. Krom trochu pozérské edice Egoist si můžete objednat zajímavější model Nissan GT-R SpecV, který poskytuje sice stejný výkon, ale zvýšený točivý moment na 632 Nm, překalibrovaný elektronický systém jízdní stability VDC a jiné zadní brzdy, aby se auto lépe vypořádalo s dováděním na okruhu.Když už jsme u té elektroniky, Nissan upravil i systém Launch Control a s  tím spojené detaily, aby se omezilo namáhání konstrukce. Dřívější model za to byl kritizován, protože se mu často necitlivým zacházením zničila převodovka. V novém modelu zřejmě bude zakomponován ochranný mechanizmus, který v případě vyhodnocení problému omezí výkon. Součástí „ochrany“ soustavy proti nadměrnému namáhaní je i režim 2WD, který odpojí pohon všech kol, pokud se s autem manévruje v nízkých rychlostech. Parkování tak bude snažší.Na fotkách také můžete vidět podivnou verzi s odstrojeným interiérem. Jedná se o model Nissan GT-R Club Track a je určen jen pro závody. Na světě jsou prozatím jen tři firmy v Japonsku, které smí tuto verzi stavět na speciální objednávku. Bohužel se nepočítá s exportem do Evropy, i když do Velké Británie, kde se také jezdí vlevo, se určitě nějaký neoficiální cestou dostane.

Zatím nemáme žádné zprávy o cenách, specifikacích pro Evropský trh a termínech dodání. Nepředpokládáme ale, že by se ceny měly nějak zásadně lišit, očekávejte aspoň minimální zvýšení.

autoweb.cz

19.10.2010 10:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist