Facelift pro Mercedes-Benz C63 AMG

Velký dunivý osmiválec mu naštěstí zůstal, mění se hlavně detaily. Snižovala se také spotřeba paliva a pracovalo se na podvozku.

Mercedes-Benz C63 AMG neprošel žádnou velkou modernizací, základ zůstal stejný – relativně kompaktní sedan (a kombi) s obřím osmiválcem a pohonem zadních kol, který chce BMW M3 ukázat, zač je toho loket. Na trhu jsou ale další soupeři, například Lexus IS-F nebo Audi RS5. Se všemi se bude muset modifikovaný Mercedes utkat.

Ačkoli ostatní Mercedesy AMG houfně přechází na nový foukaný osmiválec 5,5 l, model C63 AMG zůstal u osvědčeného atmosférického motoru 6,2 l, který v základní konfiguraci posílá na zadní kola přes sedmistupňovou automatickou převodovku výkon 457 koní a točivý moment 600 Nm. Ručička rychloměru se mihne kolem stovky za 4,5 sekundy (u kombíku za 4,6 sekundy) a auto pokračuje k 250 km/h, kde ho zarazí omezovač.Jestli vám ale taková čísla přijdou jako nedostatečná, můžete si připlatit za AMG Performance Paket. Dostanete o 30 koní víc, takže v 6500 ot./min. máte k dispozici hned 487 koní. Točivý moment se nezměnil a v 5000 ot./min. dosahuje stále hodnoty 600 Nm. Mercedes C63 AMG pak zdolá stovku za 4,4 sekundy (kombík za 4,5 sekundy) a nemusíte se starat o omezovač. Auto pak pohodlně pokračuje ve zrychlování až k 280 km/h.

Mercedes Benz třídy C fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mercedes Benz třídy C fotogalerie

Mercedes samozřejmě musel, jak velí doba, provést několik úprav, aby se mohl pochlubit nižší spotřebou. Sice je taková snaha v případě prestižního rychlého modelu trochu mimo, ale pokud vám o to přeci jen trochu jde, nový model C63 AMG jezdí za 12 litrů na 100 km, tedy o 1,4 litru úsporněji než minulý model.Změny na podvozku mají pomoci zvýšit přesnost ovládání a auto v zatáčkách trochu uklidnit. Minulá verze Mercedesu C63 AMG „trpěla“ určitou nerozhodností a někteří zákazníci si prý stěžovali na nepřesnost při rychlé jízdě, zejména pak na okruhu. Auto by tak mělo přestat připomínat svou nevycválaností americký hot rod.

V interiéru najdete nové materiály a barevné kombinace, přibylo i několik položek příplatkové nebo základní výbavy a samozřejmě bylo provedeno několik změn na exteriéru. Důležitá je ale technika a ta by zas měla být o kousek dokonalejší. V Německu je cena omlazeného modelu stanovena na 71 340,50 eur za sedan a 73 899 eur za kombík. Za AMG Performance Paket se připlácí u sedanu 7166,20 eur a u kombíku 6471,70 eur.

autoweb.cz

2.2.2011 8:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist