Facelift pro BMW řady 7 – nový diesel 750d

Limuzína řady 7 prodělala docela nezvyklé změny (na facelift) a dostala nový "superdiesel" z modelů X6 M50d a M550d. Zůstává i dvanáctiválec.

Facelift BMW řady 7 je podle očekávání střízlivý a velmi decentní, ovšem když se zaměříte na detaily, změnilo se toho docela dost. Pod kapotou nezůstal kámen na kameni a hodně se zapracovalo i na designu interiéru – zejména pak v zadní části, aby se zvýšil komfort cestujících. Například se sice snížila střecha o pár milimetrů, ale v prodloužené verzi se díky úpravám podařilo zvětšit prostor pro hlavu cestujících vzadu o 10 mm.

BMW řada 7 velká fotogalerie

BMW řada 7 fotogalerie

Ale nechme milimetrových detailů a pojďme pod kapotu. V nabídce zůstal šestilitrový dvanáctiválec BMW 760iL, který díky dvojitému přeplňování pohodlně odevzdává na osmistupňový automat výkon 544 koní a točivý moment 750 Nm už v 1500 ot./min. Stovkou jede za 4,6 sekundy a maximální rychlost má omezenou na 250 km/h. Spotřebu BMW udává také – 12,8 litru v kombinaci.Pro našince bude asi mnohem zajímavější dieselová novinka – model BMW 750d xDrive, který dostal třikrát přeplňovaný naftový šestiválec od divize BMW M Performance. Z objemu tří litrů dává velmi slušných 381 koní a točivý moment 740 Nm. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 4,9 sekundy a BMW udává spotřebu 6,4 l/100 km. Model 750d standardně dostanete jen s pohonem všech kol xDrive.

No, pak už to vezměme jen číselně a heslovitě: BMW 740d – 313 koní, 630 Nm, 5,7 l/100 km. BMW 730d – 258 koní, 560 Nm, 5,6 l/100 km. Dva slabší třílitrové šestiválcové diesely také můžete mít s pohonem xDrive.

A teď k benzínovým motorům. Osmiválec 4,4 l s dvojitým přeplňováním v BMW 750i posílil na 450 koní a 650 Nm, takže stovku umí za 4,8 s a spotřebuje v kombinaci 8,6 litru na 100 km. V Číně se tento model bude prodávat se čtyřlitrem o 407 koních a 600 Nm. K modelu 750i lze přikoupit pohon všech kol xDrive.Řadový šestiválec pod kapotou zůstává. Verze BMW 740i má výkon 320 koní a točivý moment 450 Nm a podle automobilky jezdí za 7,9 litru na 100 km. Zajímavostí je pak starý dobrý atmosférický model 730i, který má 258 koní a 310 Nm. Ten se ale nebude prodávat všude a těžko říci, jestli ho koupíte i v Evropě.

A pak tu ještě máme hybrid. BMW ActiveHybrid 7 opustilo rozežraný osmiválec a použilo šestiválec 3,0 litru s přeplňováním, který pohání i hybridní řadu 3 a 5. Výkon soustavy může být až 354 koní a točivý moment 500 Nm. Hybrid umí stovku za 5,7 sekundy a spotřebuje 6,8 litru na 100 km. Samozřejmě umí jezdit jen na elektřinu – do rychlosti 60 km/h.

Má smysl vyjmenovávat všechny dataily? Zapracovalo se na podvozku, všechny modely (kromě xDrivu) dostaly nový elektrický posilovač a BMW slibuje i lepší odhlučnění kabiny. V interiéru se toho také změnilo docela dost, ale jde spíše o kosmetické detaily, nové funkce palubního systému a další hračky. Pro ceny se musíte zeptat dealera BMW, zatím nevíme, jak se budou hýbat.

25.5.2012 7:30| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist