Facelift pro Audi A5 a S5 se představuje

Oblíbené Audi A5 prodělalo drobné stylistické a technické změny. Týkají se kupé, kabrioletu i sedanu Sportback a samozřejmě také rychlé verze S5.

Modely Audi A5 a Audi S5 prodělaly drobné změny, které se dotkly jak designu, tak i motorů pod kapotou. Samozřejmě se myslelo hlavně na ekologii a céódva, protože to je přeci špatné a je potřeba se ho úplně zbavit. Zejména proto jsou nyní všechny motory přeplňované. Pojďme se ale nejprve podívat na „obyčejnou“ verzi Audi A5, co je u ní nového. Vynechme teď velmi decentní změny na designu kupé, kabrioletu a čtyřdveřové verze Sportback, ty si můžete prohlédnout na přiložených fotografiích.

Audi A5 nyní nabízí tři benzínové a čtyři naftové motory. Základem je jednotka 1.8 TFSI, která nabízí výkon 170 koní a točivý moment 320 Nm. Audi s ní spotřebuje i díky systému start/stop jen 5,7 litru na 100 km. Vypínání motoru po zastavení je ale dostupné ke všem verzím. Nad motorem 1.8 TFSI je větší čtyřválec 2.0 TFSI, který má stále výkon 211 koní, ale je o trochu úspornější. Vrchol modelové řady A5 pak obstarává kompresorem přeplňovaný šestiválec 3.0 TFSI, který má výkon slušných 272 koní.Naftový pohon obstarává buď čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 177 koní (se spotřebou 4,7 litru na 100 km) nebo jednotka 3.0 TDI, která má výkon buď 204 koní s bezestupňovou automatickou převodovkou a pohonem předních kol nebo 245 koní se sedmistupňovým automatem S-tronic a pohonem všech kol. O čtvrtém motoru TDI se tisková zpráva ale zatím nezmiňuje.

Audi A5 velká fotogalerie

Audi A5 fotogalerie

Ke změnám došlo i uvnitř, ale to bychom mohli vydat celou knihu, abychom popsali všechny novinky například v palubním systému MMI. Jmenujme třeba pět různých režimů nastavení chování auta (komfortní, dynamický, automatický, úsporný nebo individuálně konfigurovatelný), aktivní tempomat schopný v případě potřeby úplně zastavit vozidlo a zabránit tak kolizi, připojení na internet a další.Audi S5
Trošku stranou je postavený ostřejší model Audi S5, který v případě kupé opustil charakterní (ale žravý) osmiválcový motor a také sází na kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec 3.0 TFSI. Ten má v této dynamicky zaměřené verzi výkon 333 koní a dostane auto na stovku za 4,9 sekundy. Tomu pomáhá samozřejmě i pohon všech kol a rychle řadící dvouspojkový automat S-Tronic.

Audi S5 je také o 20 % úspornější než starší osmiválec, nyní tento model spotřebuje v kombinaci jen 8,1 l/100 km. Verze S5 je pak k dispozici nejen pro kupé, ale samozřejmě i pro kabriolet a také čtyřdveřový sedan Sportback. Ceny se příliš nezměnily, ale Audi přiznává mírný nárůst oproti starší verzi.

autoweb.cz

13.7.2011 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist