Facelift pro Astru

Opel Astra je připraven na druhou část svého životního cyklu. Dostane pár jemných designových změn a nové motory.

Astra třetí generace se na evropském trhu neztratila. Od března 2004 se jí prodalo 1,2 milionu kusů. Inovovaná verze bude mít premiéru na boloňském autosalonu začátkem prosince.

Motorová řada se rozšíří na jedenáct různých jednotek o výkonu v rozmezí 90 až 240 koní. Přibudou celkem čtyři moderní motory – dvě vysoce efektivní benzínové šestnáctistovky a dva turbodiesely 1.7 CDTI, splňující připravované emisní normy.

Benzínový motor 1.6 Twinport Ecotec o výkonu 115 koní navazuje na oblíbenou jednotku 1.6 Twinport (105 koní), ale díky odlehčené konstrukci a plynulému časování obou vačkových hřídelů dokáže ve spojení s pětistupňovou převodovkou Easytronic jezdit průměrně za 6,3 litru na 100 km.

Ještě větší úsporu nabízí druhá šestnáctistovka, tentokrát osazená turbodmychadlem a nabízející celých 180 koní. Nahrazuje dvoulitrový turbomotor, který měl o deset koní míň, ale ve srovnání s ním bude mít o celých 13 procent nižší spotřebu: výrobce udává kombinovaný režim 7,7 l/100 km. Svou zásluhu na tom jistě bude mít i sériově montovaná šestistupňová převodovka.

Šestikvaltem budou vybavené také oba nové diesely. Při stejném výkonu budou laděné na 110 a 125 koní a standardně vybavené bezúdržbovým filtrem pevných částic. K mání budou od jara 2007 a postupně nahradí motory 1.9 CDTI, které měly výkon 100 a 120 koní. Kromě nárůstu výkonu vzroste i točivý moment – o 20, respektive 40 Nm – takže se dá čekat znatelně lepší pružnost a nižší emise.

Opel Astra fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Opel Astra fotogalerie

Designéři změnili jen několik drobností, protože vzezření třetí generace bylo od počátku na většině trhů hodnoceno velmi kladně. Faceliftované modely tedy zřejmě poznají jen znalci s ostřížím zrakem. Pětidveřové hatchbacky a kombíky dostaly tlustší chromový pásek v masce, s integrovaným logem, chromového povrchu se dočkaly i ostatní příčky v masce. Změnil se tvar mlhovek, který přispívá k véčkovitému vzhledu přídě. Novou 3D strukturu mají zadní svítilny, model Astra GTC dostane sportovní masku se strukturou včelích pláství a na kombíku se objeví chromované střešní ližiny.

Příjemné překvapení čeká v interiéru. Nové výplně dveří a středové konzoly posunují auto blíž k modernímu vzhledu, zejména v případě leskle černého „piano“ laku u verze výbavy Cosmo. Ovladače audia a klimatizace dostaly chromové proužky a milovníky hudby potěší přípojka na externí zdroj, např. iPod.

Po faceliftu se možná konečně dočkáme i dlouho slibovaného panoramatického čelního okna u verze GTC, které se bude táhnout nad hlavami cestujících až k B sloupkům. Těšit se můžeme i na technologie, dosud rezervované pro vyšší třídy automobilů, například adaptivní bi-xenonové světlomety, příplatkový podvozek IDSPlus s elektronickou kontrolou tlumení CDC a dokonce i systém jízdní stability, přizpůsobený k vlečení přívěsů.

Honza Koubek

21.11.2006 9:38

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist