Exkluzivní test: nová Mazda 6
113 fotografiíMazda 6
Zlomili jste už nad automobilkami hůl a domníváte se, že řidičsky atraktivní auto už najdete jenom v bazaru? Mazda ukazuje, že by to tak být nemuselo.
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
113 fotografiíMazda 6
Zlomili jste už nad automobilkami hůl a domníváte se, že řidičsky atraktivní auto už najdete jenom v bazaru? Mazda ukazuje, že by to tak být nemuselo.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Na toto jsem čekal s velkým očekáváním. Mám první generaci Mazdy 6 a jsem s ní naprosto spokojen. Jen bych byl rád, aby mi někdo vysvětlil, kde je ten metrák hmotnosti dolů, o kterém stále všichni novináři píší. Zde je u sedanu s dvoulitrovým benzínem senzační provozní hmotnost 1375kg. V brožuře současné verze je uváděna provozní hmotnost sedanu s motorem 2,0MZR 1400kg a s motorem 2,5MZR 1455kg. Ve všech případech jde o provozní hmotnosti. Přestože mám vysokoškolské vzdělání technického směru, nějak se nemohu dopočítat stokilového rozdílu. Jde tedy o hru s čísly a tím pádem o lež?
Na toto jsem čekal s velkým očekáváním. Mám první generaci Mazdy 6 a jsem s ní naprosto spokojen. Jen bych byl rád, aby mi někdo vysvětlil, kde je ten metrák hmotnosti dolů, o kterém stále všichni novináři píší. Zde je u sedanu s dvoulitrovým benzínem senzační provozní hmotnost 1375kg. V brožuře současné verze je uváděna provozní hmotnost sedanu s motorem 2,0MZR 1400kg a s motorem 2,5MZR 1455kg. Ve všech případech jde o provozní hmotnosti. Přestože mám vysokoškolské vzdělání technického směru, nějak se nemohu dopočítat stokilového rozdílu. Jde tedy o hru s čísly a tím pádem o lež?
Vdaka za clanok, mazde nenapadne fandim, asi preto ze ide tak trochu proti prudu, svojou cestou. Moja otazka je, ci konecne pribudol trojblik smerovkou, ktory som z nepochopitelnych dovodov v predoslej generacii marne hladal (alebo to bola chyba kusu?)
Pokud si dobře vzpomínám, tak \“trojblik\“ nová Mazda má.
Zdravím Vás Dalibore 🙂 Děkuji předem za článek, na který jsem každý den netrpělivě čekal, to opravdu potěší 🙂 K dotazu, jelikož plánuji koupi nového auta a zrovna v této třídě automobilů se pro mne nic nového nedělo, měl jsem málem podepsanou objednávku na VW Passat. Jenže Mazda 6 mě designově oslovila, a posečkal jsem s unáhleným krokem a zalíbila se mě myšlenka SkyActive, jelikož fandím každému, kdo je tak trochu rozumem proti ztuchlému větru a kdo do toho dokáže dát trochu srdíčka (a to nejsem zarytým příznivcem žádných značek, prostě to tak cítím). Proto bych poprosil o nějaký subjektivní komentář a srovnání s ostatními etalony třídy, nebo snad nějaké pocity. Jak byste porovnal novou Mazdu 6 s ostatními etalony střední třídy pro člověka, který váhá s koupí? Vyplatí se na novou Mazdu 6 čekat? Nemyslím z pohledu rozměrů, či kufrů, či příslušnosti ke značce, zkrátka z řidičského hlediska, z pohledu komfortu a celkové vyváženosti automobilu. Je znám nějaký oficiální datum prodeje, případně předobjednávek? Poslední dotaz zní k odhlučnení, o kterém píšete v článku, znamená to, že do sériové výroby se již od prvních kusů se dostanou již modely bez tohoto neduhu? Hlušnost auta v daném segmentu (myšleno aerodynamický a hluk od kol) považuji za základ, jelikož člověk v autě většinou tráví více času, tak vím, jak to dokáže lézt na nervy. Děkuji předem za Vaše odpovědi.
Že Fabia RS má pohotovostní hmotnost 1400kg? To je blbost, vždyť tolik váží Oktavie.
Vím, není to \“pežot\“ a je to \“moderní\“. A že je místo plechů plastový papundekl taky nevadí, jak dlouho to vydrží ? Reklamně zdůvodnit se dá cokoliv, ale Mazdě to stejně pomůže akorát tak k paběrkování. Úďa, Mirrek, Venca a Frranta píšící ze školních lavic jí nespasí. Zapoměl jsem na někoho ?
Hlučné bude, protože protihluková izolace něco váží (není to nula kg) a nebylo by to Sky Active ! Každá mince má logicky nejenom hezký líc, ale i nepříjemný rub.
Není to lež,jenom reklama. Lidi si zvyknou říkat \“Mazdy mají nízkou hmotnost a já ušetřím za palivo\“ (pokud si jí koupí), a votom to je ! Mazdy mi byly mezi \“Japonci\“ vždycky nejsympatičtější, ale ze Sky Activ reálné zkušenosti brzy vyloupnou reklamní oblbovák.
\“Hlučné bude\“… no, já se ptal někoho, kdo už v tom jel a měl možnost mluvit s někým erudovanějším, proto ten dotaz… To, že něco váží je logické, ale předpokládám, že někdo uvažuje nad tím, že staví auto střední třídy a ne auto pro občasnou jízdu po městě. V takových autech člověk tráví polovinu pracovní doby, takže akustika je konkrétně pro mne hodně důležitá, stejně jako kvalitní ozvučení. Mít designově skvělé auto, perfektně řiditelné je sice hezké, ale mít naklepaný zadek není zrovna mé tajné přání 🙂 Stejně tak mám zkušenosti z jednoho vozu, který neskutečně hučí od kol a je to hrozně nepříjemné, zejména ve vyšších rychlostech. Každý hold očekává od auta něco jiného.
Asi jako ze všeho. Stačí se podívat testy Euro ENCAP a testy provedené v USA. Ta masáž o bezpečnosti, jak nejsou všechny typy bezpečné… a jak dopadl Lexus, VW, BMW, Audi, je to škoda, zvlášť když jde o to nejcennější, o zdraví a o život. Každý dělá, tak, jak umí. Záleží na každém, co upřednostní. Vše je o kompromisech. Jinak dle mého názoru se jen Mazda se svým SkyActive snaží odlišit od jiných, což si myslím, že je z marketingového hlediska velmi dobrý tah, jelikož vybočuje z řady. A to nejsem žádný příznivce značky, mám a měl jsem celou řadu různých vozidel.
Asi jako ze všeho. Stačí se podívat testy Euro ENCAP a testy provedené v USA. Ta masáž o bezpečnosti, jak nejsou všechny typy bezpečné… a jak dopadl Lexus, VW, BMW, Audi, je to škoda, zvlášť když jde o to nejcennější, o zdraví a o život. Každý dělá, tak, jak umí. Záleží na každém, co upřednostní. Vše je o kompromisech. Jinak dle mého názoru se jen Mazda se svým SkyActive snaží odlišit od jiných, což si myslím, že je z marketingového hlediska velmi dobrý tah, jelikož vybočuje z řady. A to nejsem žádný příznivce značky, mám a měl jsem celou řadu různých vozidel.
Bla bla bla. Tihle marketingoví mágové co znají prodeje z testu předprodejního kusu mně opravdu baví, o tom, že autem nejeli ani nemluvě. Kupte si Passat a budete spokojený, z vašich příspěvků je to beztak až příliš znát. Passat a jeho umístění v popředí prodejů stejně nic neohrozí, ale ten kdo bude chtít něco jiného co si jde svou vlastní cestou, (to je mi právě sympatické) tak s Mazdou rozhodně neprohloupí. O prodeje auta jako takového nemám obavy, na silnicích je Mazda 6 vidět často, ať už minulá, nebo předminulá generace.
No když se podívám do svého TP (mám mazdu 6 2.0 MZR-CD liftback), tak provozní hmotnost je 1535 kg a kombi je průměrně o 50kg těžší, takže pokud to spočítám, tak to dělá 50+40=90 kg ušetření oproti současné verzi.
A co je špatného na Peugeotu? Třeba 508 je povedené auto. Proč lidé neustále škatulkují věci podle značky?
Konečně auto co je děláno inteligentně, konečně někdo co radší sníží hmotnost a auto řádně odladí než jen osadí motor turbem a tvrdí že je to pokrok. Bravo Mazdo, jen tak dál.
Trojblik má už i verze 2010 a dál …
Jsem rád, že ještě aspoň někdo vyrábí řiditelná auta. A doufám, že nezkrachuji, v době, kdy se vydělává na pitomostech typu diesel s karbonovou kapotou na motoru :-/ je docela odvaha dělat prosté, užitečné, levné, zábavné a přitom kvalitní auta (má starší 6tka brzo dosahne 200tkm a NIKDY nebyla v servise na opravě !!!).
Nevypínatelný trojblik je dǔvod si auto nekoupit. Ta funkce je važně blbost, však jsou taky denně k vidění auta ústavičně blikající na obě strany.
P508 je tak moc líbivé auto, až lidi uvěřili i tomu, že je dobré.
P508 je tak moc líbivé auto, až lidi uvěřili i tomu, že je dobré.
Obávám se, že na srovnání si budeme muset počkat až na příští rok. Mně se na nové Mazdě 6 nejvíc líbí právě to sladění, jak reaguje na povely a že se chová jako řidičské auto. Nemá sice tak upovídaný volant, jak někteří možná čekali, ale celkově se s ní jezdí hezky. Kultivovanost a odhlučnění je ale věc, která by se skutečně měla řešit a bohužel nedokážu teď odhadnout, jestli se to do sériové výroby změní a jak. Proti testovanému předsériovému exempláři jsou rozhodně Mondeo nebo Passat lépe odhlučnění, aspoň co se svistu větru a hučení kol týče. Nezbývá, než počkat, protože Mazda 6 jezdí vážně hezky a byla by škoda, kdyby jí kazila taková drobnost jako aerodynamický hluk kolem oken i zrcátek.
Ano, je to blbost, Fabia RS váží lehce přes 1300 kg, aspoň podle údajů výrobce.
No jo, je to tak. Pamatuji si že v základu má asi 1100kg a nevěřil jsem že by RS bylo o tolik těžší, ale je to tak. Co tam s tím sakra dělali?
Řidičské auto, ale ve srovnání s Mondeem nebo Pas. nízký výkon. Bez turba je to ale problém 🙁
Vězte, že díky nízké hmotnosti působí Mazda 6 opravdu dynamicky. A verze MPS by stejně měla přijít do dvou let.
Narazka na VW. Nezapomen, ze i novy Golf je cca o 90kg lehci nez minula generace a jeho koncernovi sourozenci (Octavka, Leon, A3…) budou na tom asi stejne. Mel jsem nekolik let benzinovou Mazdu 3 a ted jezdim s TSI v Octavce. Oba motory maji sve pro i proti. Na dalnici to bylo s Mazdou k nevydrzeni 4000ot/min a hluk, az me po par hod. bolela hlava. Skoda si prede 2800ot/min a neslysim motor, ale vytocit si motor na okresce nema cenu, protoze nema zadnou gradaci vykonu. A svete div se 1,4TSI je v mojich rukach o 0,5l uspornejsi nez byla 1,6 atmosfera na tech samych trasach.
Tak mi prosím tě napiš, jaké motory má Mondeo a Passat. Mondoe má 2.0 EcoBoost – 177 kW a passat 3,6 V6, jsou to vrcholové verze, které automobilky nezachrání (prodej pár kusů). Výkon u benzínu u střední třídy stačí do cca 200 PS (147kW). A u nafty, tam je passat jeden z nejslabších, vždyť má jenom 125kW a slabý točivý moment (350Nm), ikdyž jejich motor je povedený. Mondeo má 2,2 TDCi 147kW, ale točivý moment má stejný jak mazda 2,2D skyactive. Tak prosím napiš, kde je ten nízký výkon. A pokud mazda nasadí MPS, tak se těm okrajovým výkonům ostatních vyrovná (jízdně překoná)
Narazka na VW. Nezapomen, ze i novy Golf je cca o 90kg lehci nez minula generace a jeho koncernovi sourozenci (Octavka, Leon, A3…) budou na tom asi stejne. Mel jsem nekolik let benzinovou Mazdu 3 a ted jezdim s TSI v Octavce. Oba motory maji sve pro i proti. Na dalnici to bylo s Mazdou k nevydrzeni 4000ot/min a hluk, az me po par hod. bolela hlava. Skoda si prede 2800ot/min a neslysim motor, ale vytocit si motor na okresce nema cenu, protoze nema zadnou gradaci vykonu. A svete div se 1,4TSI je v mojich rukach o 0,5l uspornejsi nez byla 1,6 atmosfera na tech samych trasach.
To se mi nějak nezdá, buď má Mazda hodně nakrátko poskládané převody (a bohužel i pětku), já mám Civic 2002 1,4 s automatem a ten při 130 km/h točí nějakých 3500 ot/min.
Předešlé generace měli lichoběžníkovou nápravu a to mi nějak sedí ke střední třídě. Nyní tam je ale MacPherson. Neptal ste se někoho proč mazda takhle \“couvla\“? A neobjeví se nějaké problémy, jako \“ometání\“ pneu, apod…? Myslím si, že kdyby ještě dál vylepšovali lichoběžníky, byly by jízdní vlastnosti ještě lepší!
Není to narážka jen na VW, ale obecně na trend poslední doby obecně, osadit malý motor turbem a ohánět se nízkou spotřebou (z laboratoře). No jen tak pro pořádek, měl jsi Mazdu 3 už se šestikvaltem? Je pravda že s 3kou sem se byl jen projet, tak ji nemůžu zas tak moc posoudit, ale s Oktávkou jezdím celkem často a bohužel moc nerozumím těm odám na její skvělé vlastnosti, ano ty otáčky motoru jsou fajn na dálnici, ale jinak je to dost nepříjemný auto, posaz nic moc, chování v zatáčkách třebas proti tý m3 vyslovená bída (a nejen proti ní) , spotřeba je ale opravdu slušná, není s 1.8 problém jezdit po Praze za 7.5 pokud člověk dobře řadí a vysloveně nestojí v kolonách, ale taky srovnání s 1.6 u Mazdy je trošku nespravdlivé, protože ten motor je už dost fousatej. Ale tu spotřebu zřejmě nová Mazda zřejmě dost výrazně zlepší. O spolehlivosti Mazdy ve srovnání s nejen s VW asi netřeba pochybovat, takže je to na každém co přeferuje, u mě koncern nebo obecně drtivá většina evropských aut nepřipadá v úvahu.
No, Mazda kolem toho trochu mlžila, ale co jsem pochopil, tak důvodem jsou zaprvné náklady a zadruhé hmotnost. Podle vývojářů stejně naprostá většina lidí vůbec neví, co jaká náprava dělá.
Vidím to stejně. Když chce někdo řešit vadný přestavovač vačkové hřídele nebo napínák rozvodového řemene atd. Navíc, podvozky obou aut se nedají srovnávat. Vzadu torzní tyč vs. multi – link. Já osobně mám Mazdu svým přístupem moc rád.
trojblik je nesmysl
Je uz dost fousatej,ale Mazda ho pouziva do dnes. Moje M3 byla jeste petikvalt, jestli M3 dnes pouziva sestikvalt,tak je poskladany na kratko a sestka je stene dlouha jako byla petka. M3 ma agilni jizdni vlastnosti, ale konfort to nema. Zadek me boli jeste dneska.
Na konec: Jsem zvedavy na novou M3, jestli pujde po vzoru 6ky, bude pro me idealni.
Beru to ze svého pohledu, mám Mondeo 1,6EB. Příští rok budu měnit za nové, Mazda se mi velice líbí, ale EcoBoost 2L 176 kW s točivým momentem 340 Nm je mnohem údernější jednotka. Samozřejmě, že jsem s novou Mazdou ještě nejel, rád se nechám překvapit.
Jo jo, to sice nevi. Je ale k posmani kdyz pozorujete zakleknute auto v zatacce s mac a viceprvekm vs lich a viceprvem. Jako by tam ta predni kola nepasovala. No, ale pokud se ladi kinematika pro rozsah propruzeni, tak neni az tak zle. Porad by to ale slo lepe. Je ale otazkou o kolik pri nakladech navic pro vyrobu a udrzbu/opravu. Kdyz budu chtit zavodak tak to asi nebude mazda 6. Trochu zamrzi, ze to minule mely.
Jo už jsem to dohledal, 1.6 benzin má jen pětku, já jel tehdá ve dvloulitru a ten byl znatelně na šestku delší a subj. splňoval očekávání. No tak snad nová bude lepší i v 1.6.
Komfort mě zas tak nebere, mám rád když cítím silnici a co auto dělá a tak mi třeba ta Oktávka nevyhovuje, je komfortní ale příliš tupá.
Nštěstí preferujem každý něco jinýho, jinak by na silnici byla nuda 🙂
Dobry den, chtel bych se zeptat jestli se budete do velkeho testu snazit dostat 2,5 litr, nebo jestli sahnete po mase v podobe dieselu… Jestli to nezavisi na vas, tak se omlouvam za narazku. 🙂
To záleží na importérovi, která auta nasadí do novinářské flotily. Jak ho ale znám, k dispozici by mělo být všechno.
skutečně jste neodborník, navíc dost možná bez selského rozumu. ono totiž i s hlukem se dá něco udělat bez izolace, tj. bez navýšení hmotnosti. třeba drobnou úpravou tvaru, která změní aerodynamiku a tím pádem sníží hluk. víme?
tady to mas, aby fabia ustala nejaky vykon a nerozpadla sa museli do nej narvat 200kg zeleza nech konecne dosiahne potrebnej robustnosti, ktorej nedostatok 1.2 htp neodhali
Souhlas…
Trojblik je naprosto skvělá věc
Nerozumiem, co tym myslite, nic podobne nezazivam a asi sa mi ani nestava.
Blikam az ked viem ze budem menit smer jazdy alebo pruh a vtedy su tri bliknutia akceptovatelne minimum. Drzat packu po dobu troch bliknuti alebo pouzivat aretaciu a potom ju vypinat je uz pre mna nezvyk a nutne zlo a kedze sa trojblik siri, tak to asi automobilky za uplnu blbost nemaju (?)
a nejaky argument, dovod?
Tvůj příspěvek na úrovni 12letého duševně opožděného dítěte zcela přesně odpovídá výši tvého IQ,které si utrpěl při zplození.
Zajímalo,v čem jezdíte vy,pane.Typuji to na německý vůz škoda.No-co jak dlouho vydrží nevím,každopádně se nestane,že praskne po 80ti tisících km řetěz,jako je to běžné u \“geniálních TSI\“.O tomto \“malém\“ problému píší i média.Mazdy si nevšímejte,není pro Vás.
Je zvuková izolace a izolace. Hlasité diesely VW a Audi je donutili přeizolavat kabiny. Tak sice dehetpumpa otravuje jen ty venku a ne řidiče, ALE odtrhuje řidiče od reality řízení. Neví, zda je vítr, nemá kontakt s okolím. Mazdy jsou tiché i když slyším co se kolem děje. Tichý motor a lehký hukot od silnějšího větru nebo hrubšího povrchu na cestě beru za plus. Stále si můžu v autě šeptat a dítě spát. A přitom jsem varován, že se kolem mě něco děje.
Octavka je tak \“komfortní\“ až jsem se s ní párkrát ocitl komfortně v příkopě. Katastrofální ovozek reagující záludně na podelné nerovnosti v zatáčce spolu s velkými převisy a velkou váhou jsou cesta do příkopu. Někdy mám pocit, že to auto má jen jedno kolo uprostřed a na tom se kolébá – děs. A co jsem já do příkopu neposlal to spousta jiných ano. Když sleduji \“záhadné\“ nehody Octávek na rovině nebo v mírné zatáčce, tak se dívím, že tento vůz mohl dostat homologaci.
jj, milión koní a stovka za 30s. Proč se všichni honí z koňma a krouťáky, když pak jezdí jak s hnojem. Plynulý, svižný odjezd z křižovatky znamená, že na 500m mám 300m náskok. PoršoKajen, který neumí podřadit a nechá se předjet starou Astrou je běžnýpohled, pak se ji pomstí po 400m předjetím rychlosti 180km/h. 2.0 benzín je pro Mazdu 6 s její nízkou váhou dost silný motor pro velmi svižné rozjezdy i předjíždění.
Dobrý den,
Děkuji za článek, je výborný. Měl bych otázku na osobní názor, zda je skok nové mazdy 6 oproti současné generaci tak velký – tedy zda se vyplatí na ni čekat cca 6 měsíců,nebo koupit současnou mazdu 6 a to při současných akčních cenách, které jsou nyní cca o 150tis Kč stažené z původních cen (verze GTA). děkuji
Trojblik je pohodlná záležitost napomáhající zřetelnému a dostatečnému poukázání, kam chci jet, aniž bych musel hlídat, jak dlouho mám stlačovat páčku blinkrů. Pokud chci opravdu bliknout krátce, domáčknu ji a vrátím. Ale jistě, prasata neblikají vůbec, ani před odbočením na vedlejší, aby ti, co čekají, aby mohli vjet na hlavní, ztráceli čas čekáním na zjištění, kam vlastně chce ten vymatlanej frajer jet. Natož aby se namáhali blikáním při přejíždějí z pruhu do pruhu, že?
No, přiznejme si, že Mazda 6 se u nás neprodává tak, jako třeba v severní Evropě či USA. Pupkatý podnikatel či manažer přece neudělá zbytečný krok do autosalónu Mazdy, aby se projel, když všichni kolegové mají Mondeo či Passata. Tudíž ani nemůže zjistit, že to zdánlivě malé auto je uvnitř prostorné vč. kufru, skvěle se řídí a má přinejmenším 2x menší pravděpodobnost poruchy a 10x menší pravděpodobnost vykradení či úplného zmizení. Nakonec, pro nás, co máme Mazdu 6, je to dobře – po pěkném, neběžném autě se leckdo rád ohlídne.
Na podelne nerovnosti v zatacce reaguji vsechny auta zaludne http://static.autoweb.cz/img/smiles/biggrin.png, jinak je pravda ze ty previsy na Octavce jsou delsi.
Ale nikdo nerika, ze je to sportovni auto.
Dobry den, mam jeste jeden dotaz. Nevite, proc k 2,5l bude jen automaticka prevodovka? Prijde mi to trochu skoda, ze nebude manual k tomuto motoru.
OPRAVDU KRASAVICE PO VSECH STRANKACH!!!!