Exkluzivní rarita z Ruska!

Russo-Baltique. Tohle jméno bude asi povědomé jen opravdovým znalcům automobilové historie. Od teď si ho ale zapamatují i obdivovatelé luxusních a exotických vozů.

Nový model vznikl po dlouhé přestávce, trvající několik desetiletí, a oslavil tak stoleté výročí založení téhle výjimečné ruské automobilky. Prvním vozem byl otevřený dvousedadlový Russo-Baltique 24-30 s motorem o výkonu 30 koní. Vybudoval si pověst elegantního a spolehlivého vozu a sbíral úspěchy i v motoristickém sportu. Roku 1912 vznikl sportovní model C24-50, který vyhrál dvě první místa v rallye Monte Carlo a jedno druhé v rallye San Sebastian. Rok poté dostala firma titul oficiálního dodavatele pro ruský císařský dvůr a v roce 1914 postavil koncern Russo-Baltique největší letadlo na světě, vyvinuté Igorem Sikorskym a pojmenované Ilja Muromec. První světová válka, respektive těsně následující Velká říjnová revoluce, znamenaly pro produkci Russo-Baltique konec produkce.

Před několika lety byla ale firma vzkříšena a letos představila nový model Impression. Jeho vývoj probíhal od roku 2003 v Moskvě a designéři se nechali inspirovat zlatým věkem automobilového průmyslu, třicátými léty minulého století. K těm odkazují i vzadu zavěšené dveře, umožňující přístup k předním i zadním sedadlům. Na masce najdete heraldiku dvojhlavého orla, oficiální emblém dodavatele císařského dvora a luxusní čtyřmístný interiér vás ohromí exkluzivními materiály. Palubní deska je například ručně vyřezána z jednoho kmene afrického stromu Zebrano, ve kterém se střídají světlé a tmavé pruhy. Stejné dřevo najdete na volantu, voliči převodovky a ve výplních dveří.

Tohle není maketa

Impression ale není jen tak nějaký koncept na výstavy, je to plně funkční vůz. Výrobci se rozhodli použít osvědčenou techniku té nejlepší kvality. Pod kapotou tedy najdete dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec od Mercedesu, laděný firmou AMG na 555 koní – ano, hádáte správně, stejný, jako v CL65 AMG. Porce výkonu putuje přes šestistupňový automat na 22palcová zadní kola a podvozek má pneumaticky nastavitelnou výšku.

Design vozu s karbonovou karoserií se dá bez váhání označit za velmi zvláštní, rozhodně ho ale na ulici nepřehlédnete. Ano, pokud budete mít velké štěstí, možná ho někdy spatříte. Firma totiž plánuje produkci deseti až patnácti vozů, určených k volnému prodeji, což zaručuje exkluzivitu, o které se například takovému Ferrari ani nezdá. Výroba bude probíhat v Německu, jedno auto se bude vyrábět 12-18 měsíců a ročně vzniknou dva až tři kusy. Cena? Kolem 1,8 milionu.

Dolarů, samozřejmě.

Honza Koubek

22.5.2006 10:03

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist