Euro NCAP slaví 20 let crash testů: Jak se za tu dobu auta změnila?

Před dvaceti lety nebylo zrovna moudré nabourat. Dnes jsou auta mnohem bezpečnější a velkou zásluhu na tom má i organizace Euro NCAP.

Bývaly doby, kdy i sebemenší náraz znamenal fatální následky. Dnes v autě můžete stále nalézt smrt, pravdou však zůstává, že jsou dnešní auta mnohem bezpečnější než před 20 lety. Právě tehdy vznikla organizace Euro NCAP provádějící nárazové zkoušky nových automobilů.

Vedle tuhosti karoserie prošly vývojem i nové technologie – vedle tehdy již povinných bezpečnostních pásů se začalo rozmáhat ABS nebo airbagy nejen pro řidiče, ale pro celou posádku. Dnes vás hlídá armáda bezpečnostních systémů, které mají za úkol nehodě v první řadě zabránit, a když už na ni dojde, tak ji co nejvíce zmírnit.

Změnila se ovšem i poptávka zákazníků. Dříve se lidé příliš nestarali o to, co se stane, když nabourají, v dnešní době se však bezpečnost stala vedle designu a technologií jednou z priorit při nákupu nového auta. Zásluhu lze připsat právě crash testům Euro NCAP.

Britská pobočka Thatcham Research Centre na oslavu 20. výročí nárazových zkoušek připravila jednu hezkou ukázku toho, jak se auta za poslední dvě dekády změnila k nepoznání. Tedy spíš k poznání, jelikož po crash testu máte větší šanci poznat, o jaké auto se vlastně jednalo. Schválně, kolik z vás tipovalo z titulní fotky Opel Corsa nebo Ford Fiesta?

Všechno vedle, Euro NCAP totiž poslalo vstříc překážce starý Rover 100. Společně s tím pak nechalo nabourat i novodobou Hondu Jazz, abychom si připoměli, jak fatální následky měla nehoda před dvaceti lety.

3.2.2017 8:50| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist