Euro NCAP: nejnovější výsledky

Vstříc deformovatelné bariéře se tentokrát vydaly Fiat Bravo, Toyota Corolla, Honda Legend a CR-V a Mitsubishi Outlander.

Fiat Bravo
Při čelním nárazu nenastaly žádné větší problémy, jen spínací skříňka a sloupek řízení by mohly poranit stehna řidiče. Vážnější riziko neodhalil ani boční náraz, takže z hodnocení ochrany dospělých vychází Bravo s hrdými pěti hvězdičkami.

Naopak za ochranu dětí porota udělila pouze tři hvězdičky. Výhrady směřovaly k nejasnému označení úchytů ISOFIX a navíc nebylo zcela zřejmé, zda je airbag spolujezdce aktivován či nikoliv.

Dvě hvězdičky za chodce by ještě nedávno neznamenaly důvod ke znepokojení, ale v poslední době jsme si zvykli očekávat lepší výsledky.

Toyota Corolla sedan
K pěti hvězdám za ochranu dospělých přispěl mj. kolenní airbag řidiče. Jediný bod byl stržen za posunutí zadních dveří při nárazu do sloupu, jinak byla porota spokojena.

Také děti budou v novém sedanu Toyoty bezpečné – pokud ovšem rodiče pochopí, jestli je airbag spolujezdce deaktivován. Indikace opět nebyla srozumitelná. Čtyři hvězdičky.

Tři hvězdičky v hodnocení ochrany chodců porota označila za slušný výsledek.

Honda Legend
Dospělí se v luxusní Hondě mohou cítit bezpečně. Porotci udělili pět hvězdiček, přestože tvrdé struktury v palubní desce znamenají jisté riziko pro dolní končetiny řidiče a zadní dveře při bočním nárazu do sloupu povolily.

Ani nedostatečné označení úchytů ISOFIX nezabránilo Legendu v zisku čtyř hvězdiček za ochranu dětí. Čelní airbag spolujezdce však nelze deaktivovat, dětská sedačka tedy na pravé přední sedadlo velké Hondy nepatří!

Kdo od pyrotechnické kapoty čekal zázračný výsledek, bude zklamán. Systém, který vyzdvihne kapotu vstříc padajícímu tělu, sice fungoval, ale na víc než tři hvězdičky to nestačilo. Porotci však zdůraznili, že nárazník byl za šetrnost k dolním končetinám chodce oceněn maximálním možným počtem bodů.

Honda CR-V
Ale, jen čtyři hvězdičky za ochranu dospělých? Celkový počet získaných bodů by sice stačil i na tu pátou, jenže porota předepisuje pro každou disciplínu i minimální počet bodů, nutný k zisku pěti hvězd, a CR-V je v čelním nárazu nezískala. Důvodem byly obligátní tvrdá místa v palubní desce.

Hodnocení ochrany dětských pasažérů je v podstatě shodné s tím, jehož dosáhl Legend. Čtyři hvězdičky, nevypínatelný airbag spolujezdce.

Výkon CR-V při zkoumání jeho vztahu l chodcům byl nevyvážený. Nárazník obdržel nejvyšší možný počet bodů, ale přední hrana kapoty naopak žádné. Proto jen dvě hvězdičky.

Mitsubishi Outlander

Ani nový crossover z Japonska nepečuje o nohy svého řidiče tak, jak by měl, a také jemu unikla pátá hvězdička v hodnocení ochrany dospělých.

Figurína tříletého dítěte nedoznala žádné újmy, zato na hrudníku „dítěte“ polovičního věku byla při čelním nárazu naměřena velká akcelerace ve vertikální ose. Porota opět nebyla spokojena s indikací stavu airbagu spolujezdce, na tři hvězdičky však předvedený výkon stačil.

K chodcům je Outlander podobně (ne)ohleduplný jako CR-V. Nárazník si vedle dobře, ale všechno pokazila kapota. Přepočteno na hvězdičky má i Mitsubishi dvě, ale bodů nasbíralo více (47% maxima oproti 38% u Hondy).

autoweb.cz

28.2.2007 8:48

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist