eu-nalije-do-peugeotu-a-citroenu-30-miliard-korun.jpg

EU nalije do Peugeotu a Citroenu 30 miliard korun

Peugeot

Není nad zdravé tržní hospodářství a nad to, jak Evropská unie dodržuje zásady volného trhu. Daňový poplatník bude kvůli koncernu PSA o 30 miliard chudší.

Diskuze

24 komentářů

    karel

    No jen tak dál.. pak už nebudou mít peníze na nic a snad se konečně EU rozpadne…

    pylot

    Budte opatrny s tim hodnocenim techhle zachranejch balicku. Koncern PSA urcite zamestnava desitky tisic lidi (nezapominat na subdodavatele a firmy v kooperaci) a kdyby padnul tak zkrachuje hromada dalsich mensich firem a z Francie bude Spanelsko hadr. Tohle uz neni jen o trhu ale o celostatni ekonomice a zamesnanosti.

    pylot

    Budte opatrny s tim hodnocenim techhle zachranejch balicku. Koncern PSA urcite zamestnava desitky tisic lidi (nezapominat na subdodavatele a firmy v kooperaci) a kdyby padnul tak zkrachuje hromada dalsich mensich firem a z Francie bude Spanelsko hadr. Tohle uz neni jen o trhu ale o celostatni ekonomice a zamesnanosti.

    josef K.

    Francouzský stát musí hlavně zajistit komfort několika milionů uctívačů, kteří musí každé dvě hodiny bouchat hlavou o zem směrem k …. A ti když nedostanou nasypáno , tak by se mohli hóóódně zlobit.

    joseph

    proč to prostě nenechaj chcípnout??? Stejně poslední dobrej pežot byl 205 GTI a na dobrej citroen si nepamatuju

    Pláša35

    To je velmi zajímavé. Taky podnikám, ale zrovna mi to moc nejde, potřeboval bych něco do rozjezdu, řekněme tak 2 miliony EUR a spláchnout nějaký škraloubky u našich úřadů. Tetičko, zařiď to. 🙂
    Francie má velký problém u Renaulta, ať tedy podpoří i svou konkurenceschopnou značku.

    pop

    no a je to tady….frantici si samozrejme vybreci cokoli…ale my vime, ze Fiat to zmakne sam.)

    frite

    Aha – nalije..ve článku je už slovo pujčí. Mě když banka půjčila, neměl jsem pocit, že do mě něco nalila.. Navíc je půjčka PSA něčím podmíněná, že… ale on je určitě povznášející pocit kopnout si v prvních dvou větách do EU i PSA zároveň. Svět bude tak krásný, až PSA padne, a všichni budem jezdit pouze ve vozech jednoho vyvoleného koncernu, který už nyní dělá nejlepší auta na světě (a který určitě zlevní aby konečně mohl díky ztrátě konkurence potěšit zákazníka). PSA padne, špatná nálada se přelije do zbytku evropy, klesne poptávka, lidi i u nás opět přijdou o práci. A budume to společně svádět na EU, protože ta se v diskuzi bránit nemůže a chlapi v hospodě to říkali taky, že…

    karel

    a proč bych si nekopnul do EU? pokud PSA neumí dobré a konkurenceschopné auto, je tahle půjčka zbytečná. že půjčku podmiňují nějakými změnami ještě neznamená, že ty změny zaberou a začne se dařit! a že lidi v případě pádu PSA přijdou o práci? ano, ale je problém třeba pro subdodavatele se přeorientovat na jinou automobilku? atd…

    mára

    Už vidim, jak PSA tu pučku někdy splatí. Ať zdechnou, když nejsou konkurenceschopný bez pomoci.

    tomax

    Když dostane dotace jeden, musí je dostat i další, aby to bylo fér. A nejen automobilky, ale musí je dostat i firmy v ostatních odvětvích průmyslu. Problém ovšem je, že za těchto okolností, nikdo z těch pobíračů dotací nebude motivován k tomu, aby byl konkurenceschopný ve srovnáním se zbytkem světa. Potom celá Evropa půjde do kopru. Bohužel zaklínadlem v socialistické EU se stalo: \“Too big to fall\“. Máme-li ovšem být konkurenceschopní, musíme se řídit heslem \“lassez faire\“, jak už tu někdo poznamenal. Mnozí říkají, že problémy vyřeší více státu, ale tím problémém je právě stát samotný.
    Je tedy třeba řešit příčiny ekon. problémů a ne až ex-post žehlit následky.

    pylot

    Takze aby se malej podnikatel nemohl cejtit ukrivdenej tak radsi nechame nekolik desitek tisic lidi prijit o praci. To je vazne vyborny reseni. Z vas by byl skvelej politik.

    ...

    To je jediné smysluplné řešení. Bez těchto dotací by sice zkrachovaly neschopné, zkostnatělé koncerny, nicméně tím by vznikla díra na trhu, kterou by velmi rychle zaplnili jiní výrobci, kteří by pak potřebovali více pracovníků a tyhle lidi by mohli bez problémů zaměstnat.

    A mohly by se o ušetřenou obří dotaci snížit daně, což by dalo více peněz do rukou lidem, kteří by pak mohli ekonomiku rozjet. Stát to neudělá.

    Firebeer

    Nejde mi do hlavy, jak může být takový koncern v mínusu. Plno automobilek od nich odebírá motory a ne-li celá auta a kdo ví co ještě. Žádná škoda když ty francouzký křápy padnou, ušetří mi to aspoň nervy v práci:)

    Firebeer

    Nejde mi do hlavy, jak může být takový koncern v mínusu. Plno automobilek od nich odebírá motory a ne-li celá auta a kdo ví co ještě. Žádná škoda když ty francouzký křápy padnou, ušetří mi to aspoň nervy v práci:)

    frite

    Moje reakce nebyla ani tak k půjče, jako k  vyznění článku. Jestli PSA přežije není otázka, je celkem jasné že ano. S půjčkou má ale šanci se vyhrabat dříve a bez vekých ztrát na hospodářství a na pracovních místech. Mimochodem – takřka každá velká značka měla ve své historii období, kdy potřebovala intervenci nebo se musela nechat převzít. A nebylo to proto že by vyráběla jenom křápy. Oproti převzetí GM americkou vládou je toto plivnutí do moře – a že to GM pomohlo je jasné….Já osobně jsem rád za pestrost na silnicích a možnost výběru..

    vašekk

    Nikolivěk, ta auta vyrobí jiné automobilky a tak v podstatě nikdo o práci nepřijde… Jasně je mi líto, že za mého života zmizely francouzské značky jako Simka, Talbot, Packard, ale auta se vyrábějí dál.

    Michal

    Mně to naopak do hlavy jde. Posun v kvalitě nastal i u francouzských značek, PSA je jinde než v 2. pol. 90 let, ale problémem jsou náklady na zaměstnance, kdysi jsem někde četl, že francouzská automobilka odvede každý měsíc za každého zaměstnance cca. 3.000 E (plat + daně), potom tu máme 35h pracovního týdne, 7 týdnů dovolené a min. 2 hodinové přestávky na oběd. Jinými slovy, vysoké platy, nízká produktivita práce a na problém je zaděláno.

    Michal M.

    Ve skutečnosti to bude asi takto:

    Miloš Bártů · Top commenter · ČVUT Praha
    5 miliard EUR je 10% z jejich ročního obratu . To není nic dramatického , může to být spíše účetní záležitost ( odpisy) , dokonce i záměrný tlak na vládu , ať se jim zaručí za dluhopisy , vždyť zaměstnávají takovejch hnědofrancouzů . Při dvouciferných maržích výrobce na autech to lehko v budoucích letech vykrejou . Taková Fabia v základu stojí výrobně 80-90 tisíc , na prodejce jde za 200 a na krám za 219 . Takže , prostoru pro zisk dostatek, hlavně přímo pro výrobce.

    Zdravím všechny ostřílené komentátory z antiPSA klubu. Nazdar.

    Andrew

    Konečně promluvil nevolič ČSSD, který chápe princip volného trhu 🙂 Tyto dotace jsou popřením volného trhu, protože ten je založen na rovných podmínkách a soutěži (a v tomto prostředí také nejlépe funguje). Tento princip jaksi ignorovali soudrzi, když se snažili předběhnout západ a jak dopadli? Těmito dotacemi se jen oddaluje nevyhnutelné a takové oddálené nevyhnutelné bývá většinou horší a bolestivější. Ostatně to není jen o PSA, tohle čeká celé EU jestli se nestane nějaký zázrak a státy nepřestanou myslet komunistickými idejemi, že i neschopní mají právo slušně žít, přesto že nic nedělají nebo nechtějí dělat, a schopní jsou za svůj úspěch trestáni. EU tímto říká jediné: nebojte se hospodařit jako debilové, můžete klidně stále dál krachovat. My vás z toho vytáhneme (máte přece takových tisíců pracujících jako rukojmí…). To je panečku motivace něco zlepšit! Ostatně si za to státy můžou trochu samy. Podnikat v ČR je spíš za trest (zejména pokud máte někoho zaměstnat a zaměstnance nepočítáte ve stovkách), takže se otevřené díry po podobných zkrachovalých firmách zacelují pomalu. Stačí přestat házet podnikání klacky pod nohy, nemyslet na volební hlasy nejmenované menšiny našeho obyvatelstva a pro ekonomiku skutečně něco udělat. Pak nemusíte tahat podniky z výkalů, protože ekonomika si s tím poradí sama. Jen jí musíte dát šanci.

    Andrew

    Půjčka, o které se ví, že stejně nikdy nebude splacena (nebo to je alespoň velmi pravděpodobné) je prostě nalití. To je to samé jako \“půjčka\“ Řecku. Ty peníze už nikdo nikdy neuvidí a tady to bude stejné.

    tomax

    Nejde jen o ty malé podnikatele, ale i o ty další velké firmy, které dotace nedostanou – tedy je to o férovosti hospodářské soutěže. Ale nejen to, jde taky o motivaci být úspěšný a potažmo o konkurenceschopnost ekonomiky celé EU, která neobstojí v soutěži s asiatama a bude se propouštět nejen v PSA. Ale o tom už jsem psal, na to jste však nereagoval, tedy máte lepší předpoklady stát se \“skvělým\“ politikem.

    tomax

    A vlastně mi vkládáte do úst co jsem vůbec neřekl, říká se tomu demagogie, ale jsem na to zvyklý v diskuzích s etatisty.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist