autoweb.cz > reportáž > ETCC, BOSS GP a SUPERKART 2015 na Masarykově okruhu
ETCC, BOSS GP a SUPERKART 2015 na Masarykově okruhu
Rozhodně bylo na co koukat a také co poslouchat – krom jekotu motorů totiž hned třikrát došlo na Českou hymnu. Dvakrát Adamu Koutovi, který zvítězil v obou závodech SUPERKART a poté Michalu Matějovskému, který suverénně zaválel a ukázal záda všem soupeřům v kategorii TC2 série FIA ETCC.
Smůla bohužel potkala Petra Fulína, který se díky technické závadě na zavěšení v posledním kole prvního závodu propadl z třetího místa těsně pod stupně vítězů. V druhém závodě mu pak nebylo umožněno odstartovat po rozhodnutí technického komisaře. Problémem bylo rozbité okno narychlo opravené fólií. Čerstvý mistr Evropy v sérii SUPERKART Adam Kout i přes technické problémy vrcholící zadřeným motorem v sobotní kvalifikaci se do ostrých závodů pustil s plnou vervou a hned v úvodu se propracoval do čela startovního pole. Takto suverénní výkon podal i v druhém, nedělním závodu.
Obrovským lákadlem celého víkendu byly závody formule BOSS. Hlavní souboj v obou závodech proběhl mezi Rakušanem Ingo Gerstlem s monopostem F1 Toro Rosso a Nizozemcem Klaasem Zwartem na monopostu F1 Jaguar R5. Již během kvalifikací se podařilo několikrát překonat dosavadní oficiální rekord v držení Itala Luca Filippiho a právě neděle se nesla ve velkém očekávání zavedení rekordu nového (ten musí padnout během závodu). Jak Gerstlovi tak Zwartovi se během nedělních závodů podařilo pokořit hranici 1:40. Nakonec byl o něco lepší Ingo Gerstl a právě jeho čas – 1:39,089 stanovuje nový oficiální traťový rekord.
Tímto výkonem dosavadní rekord překonal o více než čtyři vteřiny. Tímto však automobilová sezóna na Masarykově okruhu nekončí. Za dva týdny se diváci mohou těšit ještě na závod mezinárodního mistrovství ČR v rámci Masaryk Racing Days a druhý říjnový víkend pak je vyhrazen tradičnímu vytrvalostnímu závodu Epilog, tentokrát ve 12ti hodinovém formátu.