ESP povinně od roku 2014
Dopravní nehody
Evropská komise rozhodla o povinném vybavení aut systémem ESP.
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
Dopravní nehody
Evropská komise rozhodla o povinném vybavení aut systémem ESP.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
ESP je parádní záležitost, když se něco stane a člověk to nečeká…
nicméně nevím jestli je to jen moje doměnka, ale zdá se mi, že ESP posouvá hranice auta (O1 RS) o trochu níž…že možná zabírá dříve, než je potřeba (ale zase, když to človék nečeká, je to dobrý)
Třeba serpentýny do kopce, tam ESP asi až moc zbytečně ubere výkon, takže kdo chce projíždět co nejrychleji, tak vypíná a nechá ho to vytáhnout….
nechá ho to vytáhnout – tím myslím, že se nechá plným výkonem vytáhnout i s občasným protočením kol…
Velmi trefná poznámka v posledním odstavci. Další bezpečnostní výbava dá i nezkušenému (a u těch je to nejhorší) řidiči pocit, že se mu nemůže nic stát. Důsledkem je pak méně ohledná jízda, méně bezpečná, a když dojde na havárii, tak je obvykle těžší než by byla, kdyby řidič pocitem "nezničitelnosti" netrpěl. Stačí se podívat, jakými mílovými kroky postupuje vývoj aktivní i pasivní bezpečnosti u aut – a běžných ani smrtelných nehod neubývá…
Kdyz bude u toho auto Esp vypinatelny tak at si ho tam daj ,ale kdyz v zime hrabeta ta svina mi ubiralo moc plyn ze to vubec neslo takze vypnout a jet nebo kdyz se chce jet sviznej nekdy jsou az moc citlivy .
No, jazdím dost casto po českej D1, jazdim mesačne cca 15 tis Km, a ked tam mate naprsane9jazdim s viacerími autami, Octavia 2, Audi A6,MB, tak mam pocit , ze ked je viac na ceste naprsane a idem cca 110 -120 km/h(podla predpisov, znacka v dazdi max120 km/h) tak auto sa dostava do smyku,poskakuje,meni mierne smer a ja ako sofer to vycitim skor ako ESP, a pritom skoro stale ESP ani nestihne zareagovat,resp sa ani nespusti a ja uz citim a uberam plyn, lebo viem ze auto uz nieje v idealnej stope.Tym chcem povedat, ze ESP v kritickych a hranicnych situaciach nad cca 100KM,h je dost oneskorene a nestiha(na vsetkych autach !)! Do cca 80 km/h stiha ESP rozpoznat nebezpecie ale nad 100 km/h uz moc ani nie.Nehovorim, ze pre vodicov zaciatocnikov alebo tych ktory nepoznaju svoje auto ,to nieje dobra vec,ale myslim si ze najlepsie ESP je v sportovych automobiloch ktore je vyladene na hraniciach fyzikalnych zakonov…To moze byt fajn, ale nizsie triedy, resp naladenia ESP v beznych automobiloch nieje nic moc, a malo by byt urcite vypinatelne.A samozrejme, ze niektory vodici si myslia , ze ked maju ESP tak sa im nic nemoze stat, ale vsimnime si kolko nehod sa stava ,a automobily maju aj ESP, takze je to urcita pomoc vo vozidle ale nie je to 100% ochrana.Takze treba aj triezvu hlavu pri soferovani a spoliahat sa aj sam na seba a nie na ESP 🙂 dakujem