esp-povinne-jiz-od-roku-2011.jpg

ESP povinně již od roku 2011

crash testy aut

Všechna nová auta prodávaná v EU musí mít od roku 2011 ESP.

Diskuze

16 komentářů

    Luky

    Já ne, nemam ho a nechybí mi :o)

    Ale pokud bude vypínatelné, proč ne…

    Mike

    Ja tuto zimu ho taky "nevyuzil", i kdyz ho v aute mam. Ale minule leto, tak jsem byl rad, ze mi pomohlo. Bylo to na dalnici, kdyz najednou z nakladaku prede mnou neco vypadlo. Tak jenom reakce vyhnuti se. A opravdu v rychlosti 130 km/h do toho zacalo ESP "kecat" a udrzelo mne na silnici.

    bzony

    Taky se musim pridat. Musel jsem minuly rok udelat docela prudky vyhybaci manevr po prudkem brzdeni,kdyz mi vbehlo nejake lesni zvire do cesty. Jeste tedka nevim, jak jsem udrzel zadek na silnici. Ale asi za to vdecim te blikajici kontrolce. VIVA ESP, ABS a vsem pomocnikum aktivni bezpecnosti.

    Sklenk@

    ESP je šikula kterej ti někdy zachrání ale někdy tě při zábavný jízdě štve. Jak řikáš když bude vypínatelný, tak proč ne :- )

    Marek Býma

    Tento krok lze z určitých úhlů hodnotit pozitivně nicméně (tak jako vždy) se řeší následek místo příčiny.

    Kdyby místo povinného ESP musely automobilky povinně s novým vozem prodat "školu smyku" kterou by musel nový majitel povinně absolvovat a třeba i s nějakým testem nakonec. Bezpečnosti provozu by to prospělo mnohem víc než povinná instalace něčeho co bude většina prodejců prezentovat slovy "má to ESP, takže nedostanete smyk".

    Lze přdpokládat, že za pár let přijde nařízení typu ESP nesmí jít vypnout, což bude další hřebík do rakve se zábavnou jízdou.

    Jsem zvědavý jak povinnou instalaci ESP vyřeší výrobci Arielu Atom, KTM X-BOW a samozřejmně i Caterhamu.

    Wlasac.no.more

    Částečně souhlasím, že škola smyku má něco do sebe, mluvím z vlastní zkušenosti. Jedna věc je cvičení absolvovat a druhá je využít ho v praxi. Jedno na začátek rozhodně nestačí je potřeba schopnosti procvičovat tak aby se řidičovi dostali do krve. Jednou to prostě nestačí…

    Zatím co ESP je vždy připraveno bez ohledu na řidičovi schopnosti zasáhnout, nepotřebuje procvičovat ani přeškolovat, dělá svojí práci pořád stejně dobře. Jen do té chvíle než praskne nějaká ta "elektronka" 🙂

    tom

    myslím že vypnout půjde vždy. Ale možná až po návštěvě "specializované firmy" která se vyzná v kódu řídící jednotky…

    Lancer

    To by me zajimalo, jak to bude s auty jako je Ariel Atom, Caterham, apod.? Bude pro ně nějaká vyjímka?

    Andrew

    Já jsem mu byl vděčný. Hned dvakrát a v jeden den. Život mi sice zachraňovat nemuselo, ale spoustu nepříjemností a peněz mi ušetřilo určitě. A ne, nejel jsem jaku čeně. Jel jsem 50 na rovné, česrtvě zasněžené silnici, neprohrnuté a úzké, kde jsem potkal protijedoucí auto, které mě vytlačilo ke krajnici a ESP mě tahalo z příkopu. Resp. rovnalo můj pokus o to abych tam neskončil. Naštěstí jsme to společně zvládli a já byl proklatě rád, že jsem měl auto s ESP a ne to druhé, které nemá ani ABS.

    Každé rozhodnutí má svoje pro a proti. Tohle má více pro – je víc řidičů, kterým pomůže, než těch, kteří se díky němu budou chovat jako hovada. Spousta řidičů totiž ani neví, že v autě nějaké ESP mají. A když tak ani nevědí k čemu slouží a jak funguje. Ne každý je automobilový fanoušek, většina lidí je automobilovými uživateli. A ti stejně jako uživatel počítače v kanceláři na úřadě často vůbec netuší (a ani je nezajímá) co pod tou skořápkou vlastně je.

    A co se týče ceny. Nerad bych se mýlil, ale myslím, že nemáte pravdu. Ceny zůstanou téměř stejné a ESP půjde v duchu trendu kdy se prostě určité prvky příplatkové výbavy stávají prvky základní výbavy. A spousta značek v tom uvidí příležitost být lepší (levnější) než konkurence. A ti druzí si to nebudou chtít nechat líbit. Možná z počátku nějaká změna bude, ale brzy se to zase srovna na normál. Tak to vidím já.

    Chemlon

    Naprostý souhlas. Mimochodem snad tu není nikdo kdo by si myslel že cena ESP je oněch 15-25 tis, nebo že cena klimy je 30 tis, a tak dále celý příplatkový seznam věcí. Je to zákon nabídky a poptávky. Když to bude povinné ve všech autech, tak bude cena ESP max někde na hranici 2000 kč na auto a o to výrobce určitě nezdraží.

    tom

    Tak nějak. A co je vlastně ESP? Akcelerometr za pár stovek a řídící jednotka kterou má auto stejně kvůli ABS.

    A to nejdražší je software.

    Oni si zas vymyslí nějaký nový systém pro pocit "udělal jsem něco pro svou bezpečnost" Třeba nějaký ten "radarový samobrzdič" co před nárazen trochu zpomalí a místo příšerné rány je to jen hrozná rána 😀

    Vývoj jde dál – kde jsou ty časy kdy jen zbohatlíci měli v autě ABS první generace.

    Permon

    Jak jiz bylo receno, pokud pujde ESP jednoduse vypnout tlacitkem, tak nemam nic proti. Pokud by bylo neustale v rezimu ON, tak bych si snad koupil posledni nove auto v roce 2010. V aute ESP mam, ale vzdy kdyz si chci uzit jizdu, tak jej musim vypnout, jeho zasahy mi vadi…. staci, ze mi zabavu nici elektricky posilovac rizeni, jeste abych tak musel snaset zasahy ESP…. proboha, kde to smerujem? 🙁 Ach jo.

    kryton

    K motorkám :)))))

    Stano

    Kazde auto ma poistky. Ked bude ESP povinne a nebude sa dat vypnut tak jednoducho vyberes poistku. To iste mozes spravit s posilovacom riadenia. Vytiahnes poistku, rozsvieti sa kontrolka a ides bez posilovaca. Nic tazke.

    Stano

    Inac auto s ESP mam. V krizovke blikalo maximalne 2x za rok co auto mam a aj to len na snehu. Ostatne zasahy boli zamerne vyvolane na bezpecnej ploche aby som vedel ako sa auto sprava pri vyhybacich manevroch.

    audis

    esp nemám, za zimu jsem se párkrát řízeně (většinou) sklouznul, neboural, esp nic nezachranilo.= 0x.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist