Elektromobil rychlejší než Formule 1? VW ID.R překonal rekord v Goodwoodu

Elektricky poháněný závodní vůz je poprvé rychlejší než Formule 1! Volkswagen ID.R stanovil na Festivalu rychlosti v Goodwoodu nový absolutní rekord, a znovu se tak zapsal do historie motoristického sportu.

Romain Dumas projel v jižní Anglii trať o délce 1,86 kilometru za 39,90 sekundy. Závodní elektromobil o výkonu 680 k vylepšil 20 let nepřekonaný rekord o 1,7 sekundy. Dumas navíc zvítězil v nedělní jízdě „Sunday Shootout“.Držitelem dosavadního rekordu v renomovaném závodě do vrchu byl od roku 1999 Nick Heidfeld s monopostem McLaren-Mercedes MP4/13, poháněným spalovacím motorem o výkonu 780 k.

Romain Dumas na této krátké, ale komplikované trati perfektně využil potenciál závodního vozu ID.R a po vítězství na Pikes Peaku a rekordu pro elektromobily na Severní smyčce Nürburgringu stanovil další milník pro elektrickou mobilitu. Technologický partner Bridgestone, který byl již v roce 1999 dodavatelem pro rekordní jízdu v Goodwoodu, poskytl speciální pneumatiky pro sprint o délce 1,86 kilometru.

„Jsem velmi hrdý, že se mi s ID.R podařilo stanovit absolutní rekord v Goodwoodu. Krátký závod do vrchu je zcela výjimečnou výzvou. Protože je trať tak krátká, nesměl jsem se dopustit ani té nejmenší jezdecké chyby a také nastavení ID.R muselo být dokonalé až do nejmenších detailů. Bylo to mimořádně náročné, protože jsme předtím na trati nemohli testovat,“ řekl Romain Dumas, který již v roce 2018 dosáhl na stejném místě celkového vítězství s rekordním časem v kategorii elektromobilů.

Volkswagen Motorsport cíleně upravil konstrukci závodního vozu ID.R pro Festival rychlosti v Goodwoodu. V porovnání s rekordy na Pikes Peaku a Nürburgringu se nejnovější evoluční verze elektricky poháněného závodního vozu vyznačuje mimo jiné nižší hmotností.

V porovnání s Nürburgringem technici použili menší sadu akumulátorů a optimalizovali výkonovou charakteristiku. Díky tomu má nová sprinterská verze ID.R hmotnost včetně řidiče méně než 1000 kilogramů. ID.R kromě toho absolvoval rekordní jízdu bez systému DRS (Drag Reduction System – systém pro snižování aerodynamického odporu vzduchu), který byl vyvinut pro rychlé úseky Nürburgringu, protože nebyl vzhledem k charakteristice trati v Goodwoodu zapotřebí.

10.7.2019 10:00| autor: Tomáš Malík | zdroj: Volkswagen

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist