Elektromobil Peugeot iOn

9 fotografiípeugeot ion

Elektrický pohon čeká ještě hodně dlouhá cesta, než bude moci být považován za plnohodnotnou náhradu spalovacího motoru.

Diskuze

9 komentářů

    spooon

    A přesto nám z Bruselu budou nařizovat stále důrazněji aby sme v tom jezdili….

    Jarek Borovec

    Strávil jsem s iOnem hodně hodin, ba dnů … Myslím, že se na elektromobily dívát dost kriticky, ale tento článek je buď odfláklý nebo autor je zcela mimo.

    Honza

    Měl jsem možnost tímto autem odjet pár kilometrů jako řidič i jako pasažér.
    – Rozhodně nesouhlasím, že se \“v autě špatně sedí, pozice za volantem je mizerná a místa tu moc není\“. Řekl bych, že je to normální malé auto. Sedělo se v něm úplně normálně, pozice za volantem je bezproblémová vzhledem k určení vozu a místa je v něm víc než se dle vnějších rozměrů může zdát.
    – \“Nedá se ale tolerovat všudypřítomný hluk jako v autobusu.\“ Nesmysl! V rychlostech 80 až 100km/h jsem měl podle hluku nebo spíš ticha pocit, že jedu mnohem méně.
    – Co se týká rychlosti startů z křižovatek (jeli jsme ve čtyřech lidech!) – milé překvapení. I do velkého kopce plynule zrychloval až na 110km/h. Ve srovnání s fabií, benzín i nafta 50/51kw, má rozhodně iOn více síly, rozhodně jel rychleji.
    – Mizerné uzoučké pneumatiky, dobrá zpětná vazba z řízení a fakt, že přední kola nestíhají a ze zatáčky jde po tečně ven – souhlas.
    – Dojezd nemohu posoudit, tak dlouho jsme nejeli, ale klima fungovala normálně.
    – Nesmyslnost auta vzhledem k ceně a použitelnosti – souhlas – jako mezičlánek vývoje, výzkume, proč ne.
    – Osobně se mnohem víc těším na Teslu S, případně byste si mohli sehnat na pořádný dlouhodobější test Volt nebo Amperu.

    Jakub Špaček

    Vážený pane redaktore,
    pár faktických poznámek k Vašemu elaborátu. Sám jsem s ionem v létě najezdil za 14 dnů 2750 km, a věřte neměl jsem jeden jediný problém, jak s dojezdem, tak s komfortem, s jízdou po dálnici, či mimo město. Jde pouze a jen o to, že nemůžete srovnávat VW Passat a jakýkoliv elektromobil. S elektromobilem se mustíte naučit jezdit, což chápu, že Vy motorištičtí novináři neděláte rádi a neradi se nečemu přizpůsobojete. Ale přesto si myslím, že některé Vaše predikace nejsou úplně reálné. Tak například dojezd. Sám jsem v létě dojel na jedno nabití z Karlových Varů až na Cínovec (hranice s Německem u Teplic), což je nějakých 156 km, a posledních zhruba 30 km pořádně do kopce a nějak jsem se moc nesnažil, po silnici jsem dodržoval předpisy a ejhle! Druhý omyl! Veškeré elektrické spotřebiče jsou napájeny z provozního akumulátoru, který je umístěn v přední části vozu, tkaže tvrzení, že rádio a svícení světel má vliv na dojezd není relevantní. V případě zájmu o bližší informace mne kontaktujte spacek_jakub@centrum.cz 724 612 075, nebo se podívejte na electric-emotion.cz

    s pozdravem

    Jakub Špaček

    Martin

    Já tenhle článek musim pochválit! Ostatní vůbec nezajímá, kolik to auto stojí, na kolik vlastně vyjde provoz. Prostě je to EKO, nemá žádný emise, tak to je super auto. Nikdo se nestará, kde se ta elektřina vezme, kdo bude likvidovat baterie… Asi se najdou lidi, co si to auto pro falešný pocit, že zachranují planetu, koupí, ale podle mě ještě čas těchto aut nejni.

    ctenar

    OK dojezd jak udáváte 156 km a co pak dál? Obávám se, že dojezd výše zmíněného elektromobilu je skoro podobný jako \“rezerva\“ u mého \“špinavého\“ co2 chrliče. A já osobně se v okamžiku od rozsvícení \“hladového\“ oka začínám starat kampak asi dojedu, kde natankuji. Zkracovat si život nervováním se, kde budu muset trávit x hodin dobíjením… ne děkuji nechci. Toto vozítko je použitelné možná pro svátečního jezdce ve městě, ale jinak ne. Obávám se odpověď na otázku:Proč jsme doposud používali spalovací motory v automobilech, když tu máme skvělé elektromotory je jednoduchá – levné a jednoduše distribuovatelné palivo. Až elektřinu natankuji za 5 minut, dojezd srovnatelný se současnými vozy ok, nemám problém. Rozesmála mě informace z jednoto tv pořadu o \“bez-emisním vozidle\“ Renault ..prý bude uživateli při cestě do zahraničí půjčeno vozidlo se spalovacím motorem..(Autosalon TV Prima cca 39 min).. to mám mít za jedním účelem dvě vozidla – jak ekologické. Bohužel, při nápadech různých EUspasitelů mě tuhne úsměv na rtech (stačí si projít účtenku za odběr elektrické energie…). Tak mě napadá, co takhle zvýšit o 5 či 10 kč/l spotřební daň na PHM a ty pak použít na dotování, třeba ke snížení pořizovací ceny elektromobilů. Což si asi přejí v redakci již zmíněného pořadu. A tímto děkuji i za recenzi \“bez-emisního\“ vozidla.

    Petr

    \“Veškeré elektrické spotřebiče jsou napájeny z provozního akumulátoru, který je umístěn v přední části vozu, tkaže tvrzení, že rádio a svícení světel má vliv na dojezd není relevantní.\“

    Možná by se slušelo dodat, z čeho je napájený ten \“provozní akumulátor\“. Ze vzduchu?? :oD

    Dighead

    Kdo sakra pustil tuhle popelnici na silnice? Stojí to jak Mercedes a nedojede to ani z Prahy do Benešova. Je to idiotskej krám a peugeot by si ho měl nacpat do zadku. I s dobíjecim kabelem.

    Milan

    O víkendové jízdě na kole se ke mě zezadu nenápadně až zákeřně přiblížil tento skvost. Nebyl vůbec slyšet, což považuji za velmi nebezpečné. No a když ho pak měl možnost vidět v celé kráse, tak si říkám, to je teda ale předraženej krám. Je to miniaturní auto s obrovskou pořizovací cenou avšak komfortem jak ty nejmenší auta. Z hlediska ceny a užitnosti je to jako místo laciné elektrické energie z veřejné rozvodné sítě (nafty či benzínu) si doma svítit pouze drahými solárními panely (elektromobil).

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist