​Elektromobil od Toyoty zajel nový rekord na Nürburgringu

Toyota se snaží dokázat, že elektromobily mají co předvést i na závodním okruhu. A tak s nimi jezdí na Nürburgring sbírat rekordy. Ve své třídě, pochopitelně.

Že se Toyota soustředí na hybridy a všechno, co se točí okolo synchronních motorů, je známá věc. Málokdo ale ví, že na Nürburgringu drží rekord v kategorii elektromobilů, který se nedávno podařilo ještě vylepšit. Za volantem seděl Jochen Krumbach, který dokázal Zelené peklo obkroužit za 7 minut a 22:329 vteřin. Což je jen tak mimochodem o rovných 25 vteřin rychleji, než za kolik se mu to podařilo zajet loňský rok. A to už je slušný rozdíl, i když se bavíme o více než dvacetikilometrovém okruhu.

DOPORUČUJEME: Otestovali jsme Škodu Octavia RS na Nürburgringu
Naftovou Octavii s logem RS moc lidí znalých věci za sportovní auto nepovažuje. Ale co se stane, když jí vezmete na Nürburgring Nordschleife?

Nebylo to tím, že by snad Jochen trénoval Ring doma u Playstationu, ale především tím, že prototyp TMG EV P001 dospěl do druhé fáze. Dokáže tak odevzdávat větší výkon po delší dobu a nedochází při tom k přehřívání baterií ani pohonného systému. Ostatně odolnost konkrétního prototypu už Toyota vyzkoušela na hoře Pikes Peak.

Zatímco první prototyp se mohl pochlubit výkonem 380 koní a točivým momentem 800 Nm, jeho novější verze TMG EV P002 dokáže na asfalt vyslat rovnou 476 koní a krouťák 900 Nm. Maximální rychlost zůstala nezměněna, je pořád stejných (a dostatečných) 255 km/h.

3.10.2012 6:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist