Elektromobil Nio EP9 je s časem 6:45.9 králem Nürburgringu. Má to jen jeden háček…

Nejrychlejším autem na Nürburgringu je elektromobil. A navíc z Číny. Jeho prvenství narušuje jeden drobný detail - alespoň zatím se nejedná o produkční auto.
elektromobil-nio-ep9-je-kralem-nuerburgringu-ma-to-jen-jeden-hacek-1100x618.jpgCelá galerie 4 Zdroj: archiv redakce

Elektromobily už dávno nejsou jenom ty krabičky, které se loudají v pravém pruhu. Díky instantnímu výkonu mohou být dokonce velmi, velmi rychlé. Příkladem za všechny je elektromobil Nio EP9, který už na Nürburgringu zajel skvělý čas 7 minut a 5 sekund. Automobilka se však do Zeleného pekla vrátila a ze svého času stáhla bezmála dvacet sekund, čímž se posunula na první příčku. Ano, dokonce i před Lamborghini Huracán Performante.

Za tak velkým rozdílem mezi časem předchozím a aktuálním prý vězí počasí, které při druhém pokusu umožnilo naplno využít výkon 1000 kW (1360 koní). Zrychlení na stovku Nio EP9 mimochodem zvládne za 2,7 sekundy, dvoustovku uhání za 7,1 sekundy od startu a maximální rychlost činí 313 km/h.

Navzdory nezpochybnitelným schopnostem auta má rekord malou pihu na kráse – žebříček totiž bere v potaz produkční auta, což EP9 není. Stejným způsobem nebyl uznán například rekord Radicalu SR8 LM, který v Evropě nemá homologaci.

Automobilka sice v budoucnu chce vyrobit omezenou sérii šesti za cenu okolo 1,5 milionu dolarů (36 milionů korun), ale budou určeny výhradně do rukou lidí, kteří vložili kapitál do čínské automobilky. A jejím hlavním cílem nejsou supersportovní elektromobily, ale poněkud lidovější vozy, které mají konkurovat americké Tesle.

15.5.2017 10:56| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist