Elektrická Kia a Hyundai s kompresorem?

Korejci plánují další nové modely. Zatímco Kia vyjede v nejbližších měsících s malým elektromobilem, Hyundai možná chystá přeplňovanou verzi kupé Genesis.

Podle prohlášení šéfů Hyundai Motor Group na Green Car Symposium v jihokorejském Gwangju vypustí Kia už příští rok do ulic dva tisíce elektromobilů. Příslušný vůz představí letos. Sesterský Hyundai už testuje vlastní flotilu elektrických hatchbacků i10 a Kia postavů svůj stroj na stejném podvozku. Hyundai mezitím pracuje na jiných projektech. Když špionážní fotografové nahlédli pod kapotu neznámého prototypu modelu Genesis, viděli přeplňovaný motor.

Když přijde na elektromobily, korejské automobilky zaostávají za Japonci, Američany i Evropany. Napravit to má projekt TAM. Jeho prvním krokem bylo zprovoznění malé testovací flotily elektromobilů i10 BlueOn (titulní foto), představených v září loňského roku.Korejská skupina je nyní připravena začít se sériovou výobou elektrických aut. Ty ponesou nejprve značku Kia a ještě příští rok jich vzniknou dvě tisícovky. Další produkční vozy budou následovat. V roce 2014 se Kia vydá do segmentu C a Hyundai ji bude následovat jen o rok později.

Přeplňovaný Hyundai Genesis je mnohem větší záhadou. Korejci se nikdy netajili nechutí osadit sportovní zadokolku osmiválcem, který pohání větší sedan. Před dvěma roky byly tři stovky koní pod kapotou šestiválcového modelu víc než dostatečným stádem, jenže dnes právě tak stačí nejslabším mustangům. Konkurence poskočila o sto koní výš. Genesis by proto mohl dostat přeplňovanou ostřejší verzi.Tolik teorie. V praxi se přeplňované prototypy prohání po silnicích, ale co mají za motor, nikdo neví. Nejde o čtyřválec – ten se v USA už prodává, má turbo, dva litry a 210 koní. Přeplňovaný Genesis vozí pod kapotou šestiválec, podle všeho vybavený kompresorem. V takovém případě by nejspíš šlo o známý motor o objemu 3,8 litru s výkonem vyhnaným do okolí čtyř set koní. Z motoru je nicméně vidět málo a klidně by mohlo jít o produkční verzi jednotky, představené v konceptu Kia GT. Ta měla jen 3,3 litru, zato dvě turba a 390 koní. Nechme se překvapit.

autoweb.cz

4.10.2011 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist