autoweb.cz > Edo MC12 XX
Edo MC12 XX
Tam totiž sídlí ladičská firma Edo, která vám vašeho miláčka s trojzubcem trošku poladí. Možná si pamatujete, že už to jednou zkoušeli, tenkrát se jejich výtvor jmenoval MC 12R a měl výkon zvýšený o 70 koní. Tentokrát ale Edo míří výš a jak už sám název napovídá, přímo na ultimativní Ferrari Enzo FXX. Až na to, že na rozdíl od něj bude smět do běžného provozu.
To není až zas takové překvapení, vezmeme-li v úvahu, že MC 12 a Enzo mají společný podvozek i motor. V Edu MC12 XX jsou válce a písty z FXX, nové vačkové hřídele, titanové pružiny ventilů, titanové ojnice, nové výfukové svody, sportovní nerezový katalyzátor, sportovní vzduchový filtr, systém chlazení paliva, jiná spojka a nová olejová pumpa a těsnění. Přidejte ještě pár maličkostí a výsledkem je výkon zvýšený o plných 170 koní. Celkově to tedy vychází na pěkně kulatých osm stovek…
Nový výfuk má navíc systém, který dovoluje pomocí tlačítka měnit úroveň řevu, který vychází z karbonových koncovek. V kolech najdete nové brzdy s keramickými kotouči o průměru 396 mm vpředu a 360 mm vzadu. Firma dodává na přání různé designy i lakování kol. Na palubě přibyl systém monitorování tlaku pneumatik. Kryty předních světlometů jsou ručně tvarovány z Makrolonu.
Podvozek se podobá závodnímu speciálu FIA-GT MC12, tlumiče mají nastavitelné stlačení i útlum. Třešničkou na dortu je horní nasávací otvor z karbonu. K dispozici je také odtučňovací kůra, která auto připraví o rovný metrák „zbytečností“.
Protože všechna originální Maserati MC12 byla k dispozici pouze v modrobílé barevné kombinaci, nabízí Edo individualistům možnost kompletního přelakování. Pokud si tuhle úpravu u firmy objednáte, dostanete zároveň jeden den testování s instruktorem a mechaniky. Postarají se o vás včetně dopravy na trať a občerstvení…
Honza Koubek