Edo Competition Ferrari Enzo XX Evolution

Může být Ferrari Enzo ještě brutálnější? Ehm, může...

Úpravce Edo Competition zapracoval na Ferrari Enzo již podruhé. Tentokrát se zaměřil především na pohonné ústrojí, ale nenechal stranou ani podvozek či brzdy. Auto se tak ještě více přiblížilo speciálu Ferrari FXX, které ani na silnice nesmí. Pokud tedy nemáte ty správné známé na správných místech

Ferrari Enzo XX Evolution má nyní větší motor – dvanáctiválec 6,0 l byl převrtán na 6,3 l a dostal prakticky všechny pohyblivé součásti úplně nové. Tuner Edo Competition tak vlastně postavil zcela novou pohonnou jednotku.

Chcete znát čísla? Tak to si nejprve pohodlně sedněte, něčeho se napijte a pořádně se nadechněte. Výkon dosahuje 840 koní a bez restriktoru dokonce 860 koní. To vše máte k dispozici v motocyklových 9600 ot./min. Dovedete si představit ten jekot?

Jelikož se díky maximální snaze o odlehčení podařilo uspořit celkem 100 kg hmotnosti, Ferrari Enzo XX Evolution pokoří stovku za 3,2 sekundy, dvoustovku za 9 sekundy a 300 km/h za 19 sekund. A to vše prosím na pneumatikách schválených pro silniční provoz. Rychlé akceleraci pomáhá i sekvenční převodovka, která dokáže řadit za 60 milisekund (0,06 sekundy). To je o 20 milisekund rychleji, než uměly monoposty Formule 1 v sezóně 2007…

Nastavitelná aerodynamika zaručí masivní přítlak, ale pokud chcete zkusit, kolik tohle auto vymáčkne, věřte, že s křídly nastavenými pro minimální odpor se dostanete na „něco málo přes 390 km/h“. To už mohl úpravce Edo Competition rovnou napsat „skoro 400 km/h“.

Edo Competition nabízí i profesionální instruktory a několikadenní program, který naučí majitele tohoto kusu pořádně řídit. Vše je samozřejmě v ceně, která se odvíjí od individuálních požadavků zákazníka a není z pochopitelných důvodů zveřejněna.

Obvykle nehodnotíme úpravy exotických superaut pozitivně. Jenže tohle je prostě peklo a za svezení na okruhu bychom dali svoji ledvinu. Vážně.

autoweb.cz

21.9.2009 9:03

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist