Dvojitý test: Volvo C30 1.8 benzín a 2.4 D5 diesel

19 fotografiíTesty automobilů

Osmnáctistovka, ta nepojede. Zato ten diesel, panečku, má 180 koní. To bude nářez! Ehm, věc se má trochu jinak...

Diskuze

3 komentáře

    Honza U.

    Kocmaister vas pochvali:-D

    jinak prima test:) držte se a nepolevujte:)

    jiriez

    Vážený pane Jirko Červenko. Váš článek jsem si přečetl předtím, než jsem si šel Vámi zatracovanou C30 D5 vyzkoušet. Jsem rád, že jsem na Vás nedal, od auta jsem dostal přesně to, co jsem od něj čekal. Na rozdíl od Vás to asi není první Volvo, ve kterém jsem seděl a zřejmě tenhle kousek od Vámi testovaného exempláře už byl zajetý. Utlumení motoru je naprosto v pořádku, víte, že tam motor je a neruší. Naopak, má vcelku příjemný zvuk připomínající šestiválcové diesely, to když akcelerujete, při konstantních otáčkách motor v podstatě není slyšet. Hladina hluku je nižší než např. u MB C 220 CDI, Mondea minulé generace nebo u VW Passat 1.9 TDI PD, kde ovšem také není kravál jako traktoru (viz např. u Octávky TDI PD). Převodovka je typický automat, co jste čekal? V porovnání třeba s Mercedesem to naopak řadí mnohem rychleji a myslím, že i ještě hladčeji. Nezaznamenal jsem ani lehounké škubnutí, což se mi u MB tu a tam stává. Že při kick-downu jednotka chvilku přemýšlí a pak vyrazí prudce dopředu, to dělá každý automat, ale dá se to s troškou cviku zvyknout (jak ostatně píšete). Žádné škubání se nekonalo!!! Pravdou je, že ruční řazení u automatu je "blbuvzdorné" – auto si tam stejně zařadí (nebo nechá zařazeno), to co ono uzná za vhodné. Ale pokud si vzpomínám, tak selespeed u alfy to dělá také, akorát, že u alfy mi to vadí. Tady ne, je to volvo, tj. záruka pohodlného svezení a žádných přehnaných sportovních ambic. Ruku na srdce, kolikrát to ruční řazení člověk využije. Za čtyři roky, co ho mám v MB, jsem ho snad nepoužil. Jak mi jistě potvrdí ti, co si automat cíleně pořídili, člověk si velmi rychle zvykne a zleniví. Osmnáctku benzín jsem zkoušel také, ale nakonec bych do něho nešel – hlavně kvůli spotřebě. Měl jsem kdysi S 40 I v benzínu, mimo město spotřeba kolem 8.5 l/100 km, ale ve městě jsem měl strach, že to sežere i mě – 11 – 13 l/100 km po Praze vcelku běžně. U MB C 220 CDI s automatem mám po Praze spotřebu 7,1 – 7,5 l/100 městě celkem běžně. Akorát musí být vypnutá klimatizace (Mercedes má paradoxně jako standard zapnutou, takže když jí vypnete, svítí Vám na palubce kontrolka). Očekávám, že u C30 ta spotřeba bude podobná, ne-li o něco nižší, protože kamarád má u S60 D5 s automatem spotřebu po Praze 6,8 – 7 l/100 km. Přeji hodně zdaru, Vaše texty jsou čtivé, ale troška objektivity by neškodila, hezký den.

    Jakub

    Kdyby se náhodou někdo díval na takhle starou recenzi, tak bych rád uvedl na pravou míru, že se C30 s D5 dodávala i s manuální 6-ti stupňovou převodovkou. Docela zásadní detail.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist