Dvě mouchy jednou ranou: SUV Peugeot a Citroen

Koncern PSA představuje dvě nová SUV Peugeot 4008 a Citroen C4 Aircross, která míří především do města a proti VW Tiguan či Škodě Yeti.

Koncern PSA provedl dobrý tah – na stejných základech, které dodalo SUV Mitsubishi ASX, postavil dvě na první pohled odlišná SUV. Obě ale míří do stejného segmentu trhu, který se neustále rozrůstá. I u nás obliba crossoverů a SUV neustále roste, a to nejen v prodejnách nových aut, ale i v bazarech. Částečně za to může i preference pohonu všech kol většinou zákazníků. Nicméně obě nová SUV Citroen C4 AircrossPeugeot 4008 nabízí možnost odpojit pohon zadních kol kvůli snížení spotřeby.

Peugeot 4008
Novinka se představí na autosalonu v Ženevě na jaře 2012, ale už teď víme, že i když používá základy modelu 4007, je mnohem kratší – přední i zadní převisy se zkrátily o dlouhých 30 cm. To vozu propůjčuje mnohem dynamičtější tvary. Pod kapotou zákazníci zatím najdou čtyři motory – dva benzínové a dva diesely.

Benzínová šestnáctistovka o výkonu 116 koní a točivém momentu 152 Nm s pětistupňovým manuálem asi nebude patřit mezi nejvyhledávanější. Dvoulitr o výkonu 150 koní a točivém momentu 198 Nm pak osloví ty, kteří chtějí automatické řazení (než CVT, to už je snad lepší standardně dodávaný pětistupňový manuál).Diesely zastupuje jednotka 1.6 HDI o výkonu 112 koní a točivém momentu až 280 Nm, která díky šestistupňové převodovce sníží spotřebu na minimum. Novinkou je pak motor 1.8 HDI o výkonu 150 koní a točivém momentu 300 Nm, který má rovněž šestistupňový manuál a elektronicky řízený pohon všech kol.

Vedle volitelného pohonu (předokolka, automaticky připojitelná čtyřkolka nebo napevno zapojená zadní náprava) bude k dispozici i poměrně bohatá výbava včetně dotykového displeje, 18″ litých kol, panoramatické střechy, parkovacích senzorů či dvouzónové klimatizace.​Citroen C4 Aircross
Druhý crossover, který v nabídce nahradí model C-Crosser, se od Peugeotu moc neliší, ale automobilka bohužel nezveřejnila tolik technických podrobností o pohonu jako Peugeot. Podle všeho ale najdeme pod kapotou stejné motory – diesely 1.6 HDI1.8 HDI o  stejných parametrech a také atmosférickou jednotku 1,6 l, která bude ale k dispozici jen jako předokolka. Dvoulitr se prý na evropské trhy nepodívá a míří hlavně do Číny a Ruska.

Peugeot 4008Citroen C4 Aircross se předvedou na autosalonu v Ženevě a  tam se také dozvíme české ceny a další detaily o výbavě a dostupných pohonných jednotkách. Obě automobilky rovněž upřesní čísla spotřeby a  emisí, což zákazníky určitě velice zajímá.

autoweb.cz

3.10.2011 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist