dvacet-veci-ktere-nas-na-ceskych-silnicich-vazne-stvou-352x198.jpg

Dvacet věcí, které nás na českých silnicích vážně štvou

Fotočlánek

Zvykli jsme si, že auto k lidské společnosti už tak nějak přirozeně patří. A přesto je řízení kolikrát děsná otrava. Denně se totiž setkáváme s fenomény, které nás prostě štvou. Tohle je dvacítka těch, které nám pijí krev nejvíce.

Diskuze

32 komentářů

    fizzer

    Zkrátka nenávidíte všechno a všechny krom sebe :))
    Ale přiznávám, nejsem jinej… v autě mě štvou pumpičky, na kole bruslaři, na bruslích pejskaři, na motorce všichni co se nedržej dost vpravo… A když jdu pěšky, tak nenávidim celej svět.

    CrazyJoe

    Půlka (ok, třetina) těch věcí je tak na povytažení obočí, žádné naštvání – ale zato by tam měli být telefonisti, hlavně ti, co mají bourák za milion, ale už jim asi nebylo pár stovek na handsfree.

    Wifi

    ad 2 – nevědomost ? Řidič neví, že se s autem musí vejít mezi čáry ??
    ad 5 – úlet a rádobyvtipný blábol
    ad 7 – opticky hyzdí ?? POkud neoslňují světly, neodpadávají z nich tun. věci a splňují parametry tech. způsobilosti pro provoz, tak ať si jezdí
    ad 10 – nedávno tu byl článek o vině
    ad 11 – barva je čistě věcí libivosti majitele……

    Co třeba bod 21 – svícení dálkovými (motorkáři) – snižuje přesnost odhadu vzdálenosti, oslňuje nebo bod 22 – svícení mlhovkami za jakýchkoli podmínek…………

    Wifi

    tak hlavně že tě v rámci objektivity neštvou motorkáři, co svítí dálkovýma, předjíždí, aniž vidí kam (a spoléhají, že se předjížděny v případě potřeby někam uhne) apod

    pepe

    Jsou věci, které jsou zadarmo a jsou věci které stojí peníze. Jezdit slušně a ohleduplně nestojí nikoho nic a může se hned. Mimochodem, nikde jsem tam nenašel, že by vám vadilo, že řidiči neblikají. Mně to teda docela vadí. Zvlášť, když přitom ani nekoukají do zpětného zrcátka.

    Sova

    Souhlasím, ještě bych dodal, že mě vadí když mi někdo pod kola vyhodí ze svého auta cigaretu, navíc kouření při řízení bude, zejména ve městě, asi stejně bezpečné jako s tím telefonem.

    Co jsem na článku nepochopil, proč někomu vadí matný lak.

    Jakub

    Za mě taky jedna: vadí mi řidiči, co jedou po hlavní a zastaví deset aut za sebou aby pustili jedno auto z vedlejší.

    R

    Pocuj truhlik, trosku by si mal porozmyslat nad tym co si napisal….Asi za volantom dlho niesi.

    fizzer

    Vždyť má pravdu, není nic horšího než pachatel dobra.

    Bruno

    1) řidiči, kteří na dálnici překračují limit a cpou se agresivně dopředu, je jich cca 25%. Ohrožují bezpečnost těch slušných, najíždějí na ně, gestikulují atp. Ve skutečnosti porušují zákon, tedy kriminálníci. Lacina a Trpišovský jsou vrcholkem ledovce, podobné věci dělá i spousta dalších řidičů (nepatří k nim náhodou i autor článku?).
    2) řidiči, kteří dávají blinkr až když začnou odbočovat. Tito lidé zřejmě nechápou, k čemu je blinkr určený – má upozornit, že budu odbočovat, nikoliv těm za mnou oznámit, že odbočuji. Dělá to cca 70% řidičů, zřejmě nemyslí na lidi kolem sebe.
    3) řidiči, kteří při rozsvícení zelené teprve začnou zařazovat rychlost, nemyslí na ty, co čekají za ním
    4) řidiči, kteří odmítají při“zipování“ před sebe pustit jiné auto (je jich čím dál, tím méně). Jako u všech bodů, opět je na vině sebestřednost.
    5) policie, která nedovedla za 20 let udělat na dálnici D1 pořádek, ačkoliv by to bylo pomocí speed kamer možné za týden. Je to podobně, jako s bilboardy – stále stejný bordel a žádné světlo v tunelu.

    Pavel

    Vazeny pane redaktore, po precteni vaseho clanku se nelze divit, ze je za volanty takove mnozstvi psychopatu. Velmi kuriozni je zejmena ten prvni bod. V nem prokazujete podivne vysokou miru tolerance vuci ridicum prekracujicim rychlost. Proc asi? Nejedna se nahodou take o bezohlednost, nutit vsechny ostatni ucastniky provozu, aby museli byt zvysene opatrni. Rychle jedouci vozidlo je potencialni hrozba. Proc myslite ze u nas kazdy den zemrou na silnici prumerne dva lide?

    Sova

    Souhlasím s vašimi body 2 a 3. S bodem 1 částečně. Na dálnici mi vadí když jste součástí kolony, která v levém pruhu předjíždí kolonu v pravém, jakmile se objeví místo, kde se dá konečně zařadit do pravého pruhu, tak jste jediný kdo to tak udělá a při dohnání dalšího auta před vámi pak máte problém se do levého opět dostat. Mám z těchto situací pocit, že občas máte na výběr buď ztrácet čas za kamionem v pravém pruhu, nebo být levo-pruhařem, protože vás k tomu ostatní svým způsobem tak nějak nutí.
    A pak tu jsou také lidi, kteří nezvládají velikost svého auta, často tak ve zúžení na D1 předjedete kamion a následně se nedostanete před nějaké SUV, protože řidič(ka) neumí odhadnout jak moc je od kraje pravého pruhu a proto jede levými koly v levém. A to samé dělají i ve městech, nejhorší je, když takhle přejedou na křižovatkách, kde zatáčí více pruhů, např. na I.P.Pavlova, ale tam je fakt potřeba s takovými věcmi počítat.

    PepaSFI

    ad 22: to svícení mlhovkami je zvláštní fenomén. Ne to že jimi někdo svítí možná zbytečně ale to jak to někomu hrozně vadí. Zadní mlhovku MUSÍM rozsvítit za mlhy, sněžení a hustého deště a je jen na mě jak situaci posoudím a je jen pochopitelné že pod hrozbou postihu ji nechám svítit možná zbytečně. Pokud to světlo někomu hrozně vadí pak se pravděpodobně nachází příliš blízko, tudíž nedodržuje bezpečnou vzdálenost a nic a nikdo mu nebrání aby se držel dál. Přední mlhovky svítí ploše nízko při zemi a nikoho žádným způsobem neoslňují. Pokusy jsem si ověřil že ani odrazem od mokrého povrchu, vzhledem k úhlu odrazu, neoslňují víc než normální tlumená světla. Je to jen blbá agresivní reakce, ničím nepodložená a zřejmě získaná v debatách s agresivními pitomci kteří jen hledají důvody k nadávání na všecko.

    Toutou

    Protože spoustu aut řídí hloupí, nesvéprávní a ustrašení vohnouti jako, kteří se spoléhají na to, že je přede vším zlým ochrání plechové cedulky a legrační pánové s majáčky. Řídit auto se neobtěžují, jen sedí na sedačce a volantem ukazují cestu, kterou se pomalu šinou.

    Wifi

    ano, zadní se použít musí, aby bylo auto vidět, když v hustém dešti a sněžení se ztrácí zadní obrysovky.

    Pokud ti mlhovky svítí stejně jako potkávačky, je někde chyba. Přední mlhovky mají naprosto jiný světelený kužel, takže pokud svítí jako potkávačky, máš buď potkávačky divně seřízené nebo poškozený mlhovky.
    Prostě mlhovkama se mimo mlhy a hustého deště/sněžení nesvítí, nejsou to universální světla na den i noc.
    Ideální je, když tihle mlhovkáři mají snahu problikávat ostatní, co svítí v souladu se zákonem denníma. :))

    Wifi

    Cestáři nikoho nechrání. Ti se maximálně opírají o lopatu nebo zevlují na úseku se sníženou rychlostí na 30 km/h.
    Ano, legrační takto jsou

    PepaSFI

    blbě čteš. Já nikde nepíšu že mi mlhovky svítí stejně jako potkávačky. Jen jsem si pozorováním jiných aut a pokusným svícením na hladkou plochu ověřil že mlhovky nijak výrazně neoslňují, tudíž není důvod řidiče kteří je po vyjetí z mlhy, sněžení nebo hustého deště zapomněli vypnout, nějak odsuzovat nebo nenávidět. Prostě mi to nijak nevadí, neřeším to, projel kolem a je fuč. A ano, takoví nervézové co akorát hledají důvod k naštvání, se potom mylně domnívají že cokoliv svítí jinak než jim připadá normální je debil co jim to dělá schválně a je potřeba ho pořádně ztrestat důkladným oslněním dálkovýma. Že přitom ve své svaté válce oslní několik dalších řidičů kvůli tomu že nevědí že spousta aut má denní světla vestavěná společně s mlhovkami, to je zbytečné jim vysvětlovat. Ano, je to tak že mlhovkami by se nemělo svítit když to není potřeba. Ale mám se kvůli tomu rozčilovat? A to platí i o většině případů zde uváděných. Proč by mi mělo vadit auto v divné barvě? Je to snad moje auto? Já si takové nekoupím. Mimochodem, nejhnusnější matná barva je ta co jako matná jen vypadá. Jo, mám na mysli český sen, „stříbrnou“ ideálně na Oktávii se sazema na zadku.

    Wifi

    Ale já neřeším používání mlhovek za mlhy, resp. když mlha skončí. Když jsou podmínky, tak polovina lidí ty mlhovky ani nezapne, takže logicky nevadí, když je nevypnou ……..

    Mě vadí, že s nima dost lidí svítí normálně ve dne, v noci, prostě v době, kdy mlha nebyla týdny

    P.S..Rozsviť si obrysovky + mlhovky a obrysovky + potkávačky. Mlhovky svítí zásadně jinak

    Zdeněk

    Spíš je problém v odhadování situací, kdy ty mlhovky pouštět. Kolikrát se jen objeví nějaký náznak mlhy, trochu prší nebo padá sníh a většina už žhaví mlhovky, nehledě třeba na to, že 5m za sebou mají další auto a tudíž rozsvícená zadní mlhovka akorát prudí a k ničemu jinému to není. Další věc je, že rozsvícené přední mlhovky ve dne jsou k ničemu. A v noci na mokré cestě je to taky fajn, vidíte akorát světelnou hradbu před sebou a nic víc. Kdybych se už jednou kvůli takovému troubovi málem nevyboural, tak by mi snad i bylo jedno. Prostě mlhovky má smyl pouštět opravdu jen v husté mlze a když je tma nebo přítmí. Jinak je to ta samá zhovadilost, jako jezdit přes den s dálkovými, což je výsada důchodů ve favoritech a felicícíh.

    RR

    Pokud nechám svítit zadní mlhovku bezdůvodně (není hustá mlha, sněžení, …), jednoznačně oslňuji řidiče za mnou i když jede v bezpečné vzdálenosti. Po dvou minutách je to nepříjemné, po hodině je to k nevydržení. Pokud jsem tím postiženým já, snažím se dálkovými řidiče jemně upozornit, že je něco špatně. Pokud to někomu dojde, poděkuji, pokud ne – mám smůlu – hlavně se nerozčilovat!!!

    PepaSFI

    háček je v tom že právě to „mlhovkové“ počasí je většinou nesouvislé. Obzvlášť dobře je to vidět tady na Vysočině. Někdy se podmínky mění doslova s každým kilometrem a to opravdu nepřeháním. Není žádnou výjimkou že z jasného rána je najednou za zatáčkou mlha s dohledností 20m, jak když padne kouřová clona. Každý samozřejmě náhle zpomalí a to pak je jen dobře když bude mít rozsvícenou tu zadní mlhovku. Radši ať na jasných úsecích svítí zbytečně než když v mlze náhle dojedu temný přízrak. Když mi to světlo vadí, držím se dál, klidně kilometr. Naprostá většina řidičů udržuje malé odstupy. Schválně nepíšu bezpečnou vzdálenost, to je relativní, ale často si tím lidi jen přidělávají problémy. Často jsem to zažil jako spolujezdec, prší, před náma náklaďák, za ním mrak zvířené špíny a my jedem v tom mraku. Není vidět na krok, stěrače v tom kekelu dělají brázdy a řidič nadává. Říkám, vole uber, nech 50 metrů odstup a pojedeš v pohodě, stejně ho nemůžeš předjet tak se na něj nelep. Ale to né, to musíme jet sotva 20 metrů za ním a plácat se ve špíně. To samý v prachu, proč má motor žrát zvířený prach? Proč mám v koloně dýchat saze z ropáka přede mnou? Přidám si pár metrů odstupu a jsem v pohodě. Jenže tady se pohoda považuje za slabost, musíme se někam hnát, pořád se tlačit a nadávat.
    Ještě k té mlze. Nejnebezpečnější v mlze jsou vozidla výrazně pomalejší, typicky traktory a zemědělské a pracovní stroje. A právě tyhle stroje, které navíc ještě nemají deformační zóny a vyčnívají z nich různé ostré a tvrdé části, nemusí mít mlhovku.

    PepaSFI

    Víte co mě dost štve? Ten klikací mechanický betlém, ta přehazovačka na obrázky. Nebylo by lepší to napsat jako normální článek s normálníma obrázkama? Nebo se tady s každým kliknutím počítá rating na reklamy a jde prostě o prachy?

    ovec

    NAPROSTO PŘESNÝ ČLÁNEK zcela se ztotožňuju!!!

    Wifi

    což to jo, kvůli blbci za volantem se nemá cenu rozčilovat. Ale když se mě někdo snaží přesvědčovat, že nesvítím a sám svítí nesprávně, tak mi aspoň zlepší náladu, pobaví

    Marty

    Milý pane Bruno, jediné, co denně odrovnává na silnici mě je ubohá závist takových, jako jste vy. Váš vůz zřejmě nedokáže vyvinout za běžných podmínek rychlost vyšší, než je povolená a když náhodou dokáže, tak už se v tom zase nedá vydržet. Je ubohé, jak právě řidiči jako jste vy, mají potřebu si hrát na samosoudce a učitele v jedné osobě. Jak rychle jedou ostatní a zda u toho porušují zákon je pouze jejich věcí a případně orgánů činných v trestním řízení, ale nikoli Vaší! Uvědomte si už jednou, že každý jede po té dálnici prostě tak, jak aktuálně potřebuje a jaké možnosti má jeho vůz. Můj kamarád, který jezdí běžně v klidu podle předpisů, jednou potřeboval jet rychle, protože mu manželka v nemocnici umírala na rakovinu a kvůli takovým jako jste vy ji o dvě minuty nestihl. Přál bych Vám být komfrontován s takovým člověkem, abyste mu v tu chvíli vysvětlil, že na dálnici platí 130 a tak ho pro jistotu zdržujete v levém pruhu a vychutnáváte si, jak ho pěkně školíte! Tak z takových lidí je mi zle! Jste mnohem nebezpečnější než ti, co jezdí 180, protože jedete svých 120, nekoukáte do zrcátek a do levého pruhu přejíždíte kdykoli se Vám zachce, ať si třeba ten za Vámi utaví brzdy. Nejkrásnější ze všeho je, když vjedete do levého pruhu z ničeho nic jen proto, abyste uvolnili pravý pruh někomu, kdo se na dálnici připojuje, to je největší prasárna, kterou vídám na dálnicích pravidelně. Užívejte si svou zahořklost vůči silnějším autům do sytosti, ale nedokazujte ostatním svou ubohost mnohem nebezpečnějším jednáním, než je právě vyšší rychlost.

    Wifi

    a motorkářů

    marks

    Je zajímavé , že většinou umírají manželky na rakovinu jen těm , co jezdí v luxusních autech a nejlépe s kmotrovskou značkou .

    Marty

    A další debil :o( Já sem psal něco o jeho autě? I jeho přichcíplá octávka ve dvoulitrovim dehtu jede 200.

    Burix

    autore tohoto článku,vám nějak vadí pěkně vytuněný káry na silnicích?nebo vás nějak ohrožují na silnicích?mě osobně nevadí,aspon je se na co podívat,teda nemusim ty rádoby tunery co si potuní felinu 1.3 dílama z globusu a vyfukem kterej je slyšet ještě objednu vesnici dál,to není můj šálek čaje.ale precizně upravený auto s krásným ne moc uřvaným zvukem laděnýho tlumiče to už je jiná.za další barvy matná nebo proměnlivá neboli iridescentní perletová taky není nějak ohrožující,že se vám to nelíbí je váš osobní problém,nikdo vám ji na auto necpe….a pokud jde o rychlost,ano jsem typ člověka kterej nesnaášií pomalou jízdu,takže denně víc než je povolená a hatuju hlavně „škodováky“ co se serou v levým pruhu na padesátce čtyřicítkou nebo se cpou hlava nehlava mezi dvě auta ikdyž je to natěsno nebo je někdo prostě nechce pustit tak to tam švihnou a ten chudák musí dupnout na brzdu a škodovák si vesele dál jede tu svou,to je vrcholem debility.zajímavé že tuhle drzost vidím především u lidí co mají škodovky,no asi si ti lidé myslí že jsou „pány“ silnic..no bůh nás chran před takovýma…za další,už to něco někdo psal o blinkru,to je věc která mě poslední dobu štve,většina začne blikat až když odbočuje,to je fakt na přesdržku,já se snažim blikat mezi 10-20 metry metrů před odbočením aby to někdo do mě zezadu nenapálil,ale ty lidi co předvádí předemnou to je někdy fakt o prsa korejský ženy….o dopravní policii radši ani nemluvim…ale s nějakýma bodama mohu souhlasit.

    roseti

    V životě jsem se mnohokrát vztelka za předjíždějícím kamionem, který svou adrenalinovou jízdu v levém pruhu zakončí minimálně až po pěti kilometrech. Nikdy jsem si ale neřekl… nojóóó, zase Turek. Projel jsem autem celou Evropu a jednoznačně nejčastější věta je tedy.. nojóóó, zase Čech. Vzorně nám čecháčkům sekundují Poláci, případně Slováci. Ale Turek? No možná je v tom žebřížku také vysoko. Ale zmíněná trojice vede, pak je hodně míst volných…..

    Už pár obrázků před tureckými řidiči jsem si říkal, jestli má tento seznam vůbec cenu číst? Nicméně v zápětí jsem si uvědomil, že se tui vůbec nic nezměnilo. Na autowebu jsem nebyl odhadem tak čtyři-pět let. Přestal jsem to tu číst, protože autoři zejí ve svém sni o pravověrném sporťáku a v něm jsou nacpaní a vlastně žádný reáloný svět kolem nich není. Žádný jiný typ auta není správný, barva laku nesmí být matná, protože….nikdo neví. V jejich ideálním světě neexistují chodci, nejsou tam ti hajzli cyklisti, na silnicích nejezdí nikdo „nevyježděný“, starší. Nejezdí tam třeba ani lidé po těžkých autonehodách, kteří mají o poznání větší respekt v situaci, kterou si prošli a podobně.

    Shrnuto a podtrženo…. Autoweb je již léta zakopán v ideálním světě a mnohdy urážlivým způsobem kritizuje kohokoliv, kdo do toho ideálního světa nezapadá.

    roseti

    Dobrý den, nevím, jak odhadujete deset až dvacet metrů před odbočením a nevím, zda to tské není náhodou již pozdě.

    Blikání dává smysl jedině tehdy, kdy se snažím ostatním účastníkům provozu ozřejmit své úmysly.

    Tedy .. nejprve je úmysl – myšlenka v hlavě (například odbočit, přejet z pruhu do pruhu).
    Poté následuje oznámení úmyslu – tedy blikání.
    Až ve třetím kroku je reakce.. začnu se rozhlížet, jestli můžu přejet do jiného pruhu.Nebo stoupnu na brzdu, abych přibrzdil před odbočením na křižovatce.

    Takže lepší kritérium pro vhodný okamžik blikání před odbočení je 2 až 3 vteřiny před tím, než začnu brzdit. V tu chvíli si řidič za Vámi řekne… hmm bliká. bude asi odbočovat.

    Ten, kdo nejprve brzdí a pak až bliká ( je jedno jestli 20 metrů před křižovatkou nebo až v křižovatce) způsobí řidiči za sebou…. do prkený vohrady… rovná silnice, proč teda brzdí? Dvě vteřiny utečou, načež se objeví blinkr. Jo ahá.. von ten vůl chce odbočovat…..

    Tak to asi tak k blikání….

    Vostryto

    Chtel jsem se zdrzet komentare ale posledni fotografie s tvrzenim, ze Turek si v kamionu vari me nedala spat. Vazeny p. Redaktore. Turek ma pro svoji viru zakazano jist tam kde spi. Bylo by to neciste a poskvrnene.

    Pak je tu par dalsich absurdit, ktere pro svoji absolutne zcestny a naprosto individualni pristup nebudu zatezovat komentarem.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist