dukaz-elektromobil-skodi-vic-nez-benzinove-auto.jpg

Důkaz: Elektromobil škodí víc než benzínové auto

elektromobil

V Číně udělali studii, podle které nejsou elektromobily tak růžové (ehm, vlastně zelené), jak se zdají. Horší už je jen dieselový autobus.

Diskuze

18 komentářů

    Pavel F.

    Když už tady házíte číslama a porovnáváte je mezi sebou, těch 150-180g CO2, co uvádíte u benzínových motorů, to je také včetně veškerých vstupů (tj. samotné výroby auta, dopravu paliv na pumpu, atd.?), když už to sčítáte u elektromobilů?

    Honza

    Připojuji se k prvnímu příspěvku. Výzkum v Číně bych nebral až tak vážně…A autora článku bych také upozornil, že je třeba myslet hlavou a nejen svým vnitřním přesvědčením! Ale dneska jsou noviny a weby přecpané rádoby odborníky. Ještě že ty technické parametry vetšinou opíšou dobře a to nás zajímá asi nejvíc…

    vzteklej pes

    A jéje, zase se našlo pár hlav, které si myslí, že jsou elektromobily super. Dokud nebudeme mít všechnu elektřinu vyráběnou z jádra, nebude nikdy pohon na elektriku dávat smysl. A už vůbec ne u nás, kde našetříte sotva na jedno auto z bazaru. Normální člověk totiž potřebuje čas od času větší dojezd než jen 50 kilometrů. A nejde o emise, ale čistě o použitelnost a dojezd. Až lidi uvidí, že jim elektromobil vyhovuje, koupí si ho. Ta doba ale ještě nenastala a podle mě nenastane nikdy.

    všd

    Na co ty emise u busu přepočítávali? Na výkon v kW? Nebo na počet přepravených osob?

    A pokud jde o elektromobily, tam je hlavní výhoda, že nečoudí přímo ve městě, jinak je jasné, že čoudí jinde.

    Nevidím důvod, proč nahrazovat demagogii zelenou demagogií ropnou.

    biker

    taky těch 150-180g CO2/km odpovídá spotřebě cca 5-7 l/100km benzinu, což je myslím ve městě (v zasekaných čínských městech) nereálná hodnota. A také pokud se netopí, stojící elektromobil nic nežere. Ale souhlasím, že jezdit mimo město na elektřinu je asi nesmyl

    daniel

    urobit zo seba idi..a v priamom prenose sa nepodari hci komu.Vam ano.Blahozelam. Ropraval vam niekto o tom ze benzin sa netazi ale vyraba?? A viete kolko je treba el energie na to aby ste vyrobili – vydestilovali /nic ine to nie je/ liter benzinu?? cca  1,5 KWh na 1Liter !!!!!! na cca 8 litrov benzinu spotrebujete tolko el energie e by s nim elektromobil presiel min 40 – 60km… Takze kym vyrobite palivo na 100 km pre spalovaci motor a nepohnete sa ani o milimeter al auto uz na TO ISTE MNOZSTVO EL ENERGIE prejde 50km.. Tak a teraz pocitajte .. nemam slov

    Márty

    Kolego. Ono výroba benzínu něco stojí, ale výroba baterií, stojí také něco. Baterie nejsou nesmrtelné. S jejich recyklací si nejsem moc jist, ale snadná rozhodně nebude a sežere zase energii. Na přednášce o elektromobilech jsem slyšel, že když se všechno sečete, a to včetně paliva výroby vozu(recyklace nevím jestli byla zahrnuta), tak elektromobil vyjde nepatrně lépe převedeno na kilometrový nájezd v produkci CO2. A teď výroba paliva. Účinnost nabíjení není stoprocentní, baterie se musí, jak jsem napsal výše, vyrobit(Spotřebuje víc energie výroba benzínu nebo výroba baterie, její dobíjení a její zneškodnění?), nějakým způsobem nakonec i zlikvidovat. Takže bych Vám doporučil počítat znovu. Vašich 50 kilometrů neujedete. (Tyhle demagogický výpočty, co jste předvedl fakt žeru.) A bylo by vhodné připomenout, že se stále bavíme o démonu doby, CO2, takže dělat závěry ohledně dopadu na životní prostředí z produkce CO2 a nebrat celkový dopad… \“Máš akvárko? Ne?! Tak si buzerant.\“.

    spooon

    osobně s prvníma komentářema taky moc nesouhlasím, ale určitě bych netvrdil, že doba bzučících aut nenastane nikdy. Ona nastane, ale až budou baterky někde úplně jinde, tedy REÁLNÝ dojezd min. 200km.

    spooon

    i při přepočtu na přepravené osoby to nebude moc růžové, oni zdaleka autobusy nejezdí jen naplněné po okraj. To už je dané tím, že se musí objíždět nějaký okruh a třeba ráno jezdí plné autobusy do centra, ale vracejí se téměř prázdné a odpoledne naopak…

    U elektromobilů je výhoda že nečoudí ve městě, ale ať nám necpou pod nos že to je doprava s nulovýma emisema, to je prostě lež.

    coolibra

    Idio.. si urobíl priatelko ze sebe akorát ty. A nauč se psát česky, protože tu asi žiješ a obíráš náš stát, jak tvoji počerní spoluobčané, jinak nechť se daří v zahraničí a ať to fičí a pozdravuj kamoša Fica.

    Gale

    Přepočet hodnot na kilometr mi tak nějak po selsku napovídá, že se bude jednat o srovnání spotřeby energie nutné pro pohyb a s tím souvisejících emisí. Bez sčítání čehokoli na kterékoli straně.
    Kdyby se porovnávala celková ekologická stopa, pak by to nejspíš dopadlo pro zelené fetiše ještě méně příznivě. Viděl jste někdy lithiové doly?

    Gale

    Nemáte v těch jednotkách malinko zmatek? 😉

    ldkucka

    Toto fakt myslíte vážne?
    Vzali do úvahy aj pôvod elektriny… :o)
    A pôvod benzínu a nafty? Aleboo čínske ropné plošiny, tankery a rafinérie nedymia?
    Minimálne rovnako ako spomínané elektrárne na tuhé palivo, takže s tým porovnávaním by som bol opatrnejší.

    Vojta

    No a uhlí a se nakope samo že?

    Fajn

    Ja chápem, ale prečo kopanie uhlia do tepelnej elektrárne (pri elektromobiloch) brali do úvahy a ťažbu ropy (pri konvenčných autách) nie???
    Súhlasím, že pri výrobe elektriny vznikajú emisie. Ale tie vznikajú aj pri výrobe benzínu a nafty. Prečo sú v tomto výskume pri benzínových a naftových autách uvedené len splodiny z výfuku?
    Inak, aby bolo jasné, nie som fanúšik elektroáut, ale ani takýchto pomýlených výskumov.

    Vojta

    Navíc, pokud veškerá výroba probíhala pomocí elektromobilů…a elektřina se získávala z jádra,tak se dostaneme úplně někam jinam… a to nemluvím o čistějších městech…takže ano, v současnosti mají autoři studie možná pravdu…ale v budoucnu…

    kolik co2 teda vyprodukuje moje mikrovlnka? 😀

    jára

    na každý prius připadá skoro kilometr čtvereční měsíční krajiny v kanadě a africe…to od toho jak těžili kovy do byterií, ty se těží napouštěním kyselin do země apod. nemluvě o tom, že kdyby elektromobil vážil o 200kg méně (bez baterií a elektropohonu) spotřeba by byla asi nízká i bez toho…ZELENÁ DEMAGOGIE JE NESMYSL

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist