DTM: Týmová režie v praxi

Norisring ukázal, jak by to (ne)mělo vypadat.

Zatímco ve formuli 1 je týmová režie postavena za hranici pravidel, v DTM je s ohledem na souboje na čele šampionátu běžně aplikována. Jak by taková taktika měla případně neměla vypadat včera na Norisringu předvedly týmy Mercedesu a Audi. Nová rekordní návštěva DTM (143 tisíc diváků) přihlížela souboji Garyho Paffetta a Mattiase Ekströma o vedení v průběžném pořadí. Ani jeden z nich to neměl lehké – Paffettovi pokazila taktiku dvojnásobná žlutá fáze za safety carem, Ekström se pral s nepřízní osudu v podobě třech nezaviněných kolizí. Britský pilot ve službách Mercedesu se musel probojovat polovinou jezdeckého pole až na čelo závodu, v čem mu krom nové strategie pomohli i týmový kolegové. „Z boxů jsem vyjel asi na 10. místě, takže mě čekala spousta tvrdé práce,“ prohlašoval leader šampionátu po závodě.  Že se u toho nakonec tolik nezapotil, jak by se mohlo původně zdát, přiznal Paffett sám. „Bylo přede mnou hodně vozů, ale díky pomoci mých kolegů z Mercedesu jsem se přes ně dostal.“ Zcela opačně dopadl úřadující šampión Mattias Ekström. Se svými bratry ve zbrani měl hodně práce a nakonec skončil třetí až za Christianem Abtem. Ten jel s loňským Audi životní závod a švédský šampión jej nedokázal předjet. „Musel bych hodně riskovat, pokud bych se před něj chtěl dostat, a na to jsem nebyl připraven,“ přiznal po závodě Ekström. Na otázku, zda žádal po týmu, aby jej Abt pustil před sebe, jen odpověděl: „Možná nefungovalo moje tlačítko pro komunikaci s boxy, ale já jej určitě zmáčknul.“ „Mým úkolem je však řízení a ne strategie– v Audi je dost lidí, kteří to mají na starosti,“ pokračoval Švéd dále. Oni lidé z Audi zaúřadovali až v závěru závodu, kdy Abt těsně před cílovou čárou zpomalil, aby podržel druhé místo pro svého značkového kolegu. Jev, který například v roce 2002 na A1-Ringu v podání Ferrari fanoušci formule 1 vypískali, je v DTM běžnou praxí. V Norimberku jej však překazil dodatečně diskvalifikovaný Manuel Reuter, který se objevil Abtovi v zrcátkách, když čekal na Ekströma. Dva body, které včera Ekström ztratil, by tak mohly při vyrovnanosti DTM znamenat titul pro Paffetta. Toho si je také britský jezdec moc dobře vědom. „My jsme fungovali jako skvělý tým, ostatní jezdci mi vypomohli. Oni (Audi – pozn. red.) by si však měli své jezdce lépe řídit, protože my jsme odvedli skvělou práci, oni očividně ne.“  Mercedes má navíc letos roli o něco lehčí – přímo o titul bojuje pouze jeden jeho jezdec. Nehrozí tak situace z loňského roku, kdy si Paffett s Albersem navzájem brali v souboji o trůn DTM body, což nejvíce hrálo do karet Ekströmovi.

Martin Ševčík

18.7.2005 1:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist