autoweb.cz > DS > DS a technologie aneb Luxus i moderna v jednom
DS a technologie aneb Luxus i moderna v jednom
Technika a asistenční systémy nám v autech všeobecně (většinou) pomáhají. Ať jde o prvky pasivní bezpečnosti, autonomní systémy nebo prostě jen funkce, které nám zpříjemní cestování v autě. Čím luxusnější automobil je, tím (většinou) nabídne honosnější výbavu. Nemusíte však nutně řídit BMW nebo Lexus, abyste si mohli dopřát moderní techniku i velmi nadstandardní prvky. Jak to tedy je u DS Automobiles, kde se snoubí avantgarda a moderna?
Aktivní lampy
DS 7 Crossback si umí hrát na krásu a praktičnost v jednom. Důkazem toho jsou aktivní diodové lampy, kde každý světlomet disponuje třemi rotačními moduly, které se při rozsvícení otočí o 180 stupňů a purpurově podbarví, čímž vás vlastně vítají. Řídicí jednotka samočinně přepíná mezi několika módy potkávacích světlometů, ve městě je například paprsek modulován do šířky, zatímco na dálnici míří užší kužel spíše do dálky. Systém pracuje také s deštěm – aby zamezil odleskům na cestě při lijáku, sníží intenzitu iluminace. Lampy se také samy natáčí, a to podle pozice volantu.
Odpružení pod kamerou
V SUV DS 7 Crossback pracuje za čelním sklem kamera analyzující stav vozovky v rozsahu pěti až 20 metrů. Na základě získaných dat pak vůz s předstihem upraví průtok oleje v tlumičích s cílem zajistit hladký průjezd. Komfortní mód je funkční v rychlostech přibližně od 15 do 130 kilometrů za hodinu a nefunguje ve tmě nebo při snížené viditelnosti – například v hustém sněžení.
Volitelné prostředí
Individuální nastavení prostředí infosystémů najdete v každém lepším autě. Takový Mercedes-Benz uspokojí jak milovníky klasiky, tak vyznavače zobrazení sportovních údajů. V DS naladili prostředí interiérů trochu po svém, takže můžete u modelu DS 7 Crossback volit mezi režimy Cashmere a Titanium. Každý profil je možné ještě donastavit, proto lze jeden využívat pro komfortní cestování, zatímco druhý bude připraven na dynamickou jízdu.
Druhý pilot
Asistované řízení je dnes už pro mnohé řidiče nepostradatelným prvkem na dlouhých trasách. DS tuto funkci nabízí ve svých vozech také a využívá k tomu práce adaptivního tempomatu i hlídače jízdních pruhů. Poloautonomní systém ještě rozpozná značky, proto si můžete jednoduchým potvrzením navolit právě přečtenou rychlost. O něco lépe na tom je BMW nebo třeba Mercedes, kde podobný systém zná některá rychlostní omezení dopředu, ale tato vychytávka se objevuje spíše u výrazně dražších modelů.
Noční vidění
Kdysi snem a nápojem vybraných boháčů, dnes dostupnou funkcí například u lepších peugeotů, bavoráků, mercedesů nebo modelů značky DS. Právě DS 7 Crossback pracuje s kamerou pro noční vidění, která navíc zvládne detekovat například chodce nebo zvěř a řidiče na to upozornit. Její dosah je ve srovnání s lidským zrakem několikanásobný. Jde sice o pohled plný šedi, ale ve tmě daleko bezpečnější.
Virtuální kokpit
Analogové budíky sice z aut jen tak nezmizí, ale veřejnost si pomalu začíná zvykat na digitální přístrojový štít, který poskytne řidiči daleko více informací nebo může zrcadlit také navigační mapu. V současné době už nejde jen o výsadu luxusních značek, ale virtuální budíky najdete třeba ve škodovkách, peugeotech, případně v DS, kde je tato technologie součástí standardní výbavy u všech modelů.
Head-up displej
Technologie promítání informací na čelní sklo nebo speciální podložku už zavítala do většiny automobilových segmentů. Jedno z nejlepších zpracování head-upu najdete u BMW, nicméně ani francouzské značky se nedají zahanbit. Výhodou promítání dat před oči řidiče je přísun důležitých informací bez nutnosti odvracení zraku od vozovky a rozptylování se od řízení.
Čtyřkolka na přání
Znáte to, čtyřkolku si většina lidí koupí kvůli několika jízdám na hory, případně na tři týdny v roce, kdy je v nižších oblastech sníh. Nastupující éra plug-in hybridů je tady, takže každá větší automobilka nabízí nějaký ten model do zásuvky. Velkou ofenzívu teď zahájila automobilka BMW, Škoda Auto a koncern PSA, který poslal na trh také DS 7 Crossback E-Tense 4×4 s možností volby profilu stálého pohonu 4×4. Ten se hodí právě na výše zmíněné situace.
Výsuvné kliky
Tohle si na DS 3 Crossbacku vážně zamilujete. Nemusí mít nutně Teslu nebo Range Rover Velar, aby vás auto při příchodu uvítalo vysunutím klik. Po tom, co nastoupíte a rozjedete se, kliky samočinně zajedou. Otevřou se buď na pokyn tlačítka nebo při otevření dveří. Jde tedy nejen dekorační prvek, ale také o zlepšení celkové aerodynamiky crossoveru.
Obsluha parkování
Také nesnášíte podélné parkování nebo parkování všeobecně? Na to má už dnes mnoho automobilek lék nazvaný automatické parkování. U DS 3 Crossback například stačí zmáčknout příslušné tlačítko a čekat, až vůz najde vhodné místo a sám zaparkuje. Vy během tohoto procesu jen držíte knoflík, volant a pedály jsou při manévru v dočasné péči počítačů. Tento systém je známý také z modelů Nissan nebo Škoda Auto, ovšem tam je většinou nutné fyzicky ovládat i pedály.