DS 7 Crossback Performance Line PureTech 225: S akcentem na detail

ds6-1100x618.jpgCelá galerie 15 Zdroj: redakce

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 5

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 5

  • X-Factor 6

    Radosti

  • Design - vypadá velmi atraktivně
  • Potentní motor
  • Hodinky B.R.M.

    Starosti

  • Design - nepřipomíná vám něco?
  • "Sportovní zvuk"
  • Tvrdý podvozek
  • Celkové hodnocení 5.8

Byly doby, kdy vrcholem značky byla obvykle velká luxusní limuzína, dnešní čas velí, že je zapotřebí luxusního SUV. Citroen, jakkoli přeznačkován jako DS, jde s dobou, a tak tady máme DS7 Crossback jako vrchol pomyslné pyramidy. Zvenku může auto působit povědomě, jednomu by mohl design připomínat třeba Audi a popravdě podobnost je více než patrná?

Auto ale zvenku vypadá dobře. Velmi dobře. A velmi dobře vypadá i uvnitř kabiny, semiš, světelné efekty, a – panebože – hodinky BRM uprostřed přístrojové desky. Vždycky jsem je chtěl, ale při ceně v desítkách, respektive stovkách tisíc korun muselo zůstat je u snu. Tady bych je měl, i s autem. Kromě prestižního časoměřiče je tady špičková hudební aparatura Focal, i ta byla kdysi součástí mého přacího listu Ježíškovi, takže bych zabil s DS7 dvě mouchy jednou ranou.

Ovladače jsou moderního vzhledu a korespondují s duchem auta, velké digitální obrazovky vypadají také moderně a luxusně. Kufr? Tak akorát na dané poměry a místa na sedadlech je také tak, jak byste možná čekali.

Pod kapotou pracuje benzínová šestnáctistovka. Má dost síly, sice žádná střelba, ale jet s autem se dá svižně a spotřeba odpovídá tomu, jak moc šlapete na plynový pedál. Osmistupňový automat pracuje poměrně slušně, na stovku auto zrychlí za 8,3 seklundy a maximálním tempem je 236 km/h.

Na můj vkus je auto moc tvrdé, odskakuje na nerovnostech, jízdním projevem se mi nezamlouvá. Tak, jak jsem si lebedil, když jsem auto okukoval, za volantem se cítím méně radostně. Musím prohlásit, že nesdílím názor s kolegy z branže, je tento vůz je vrcholem komfortu, za mne rozhodně není, jistě ne v historickém kontextu třeba s C6, kterou jsem zbožňoval pro její mechově příjemný podvozek.

Když jsem do auta sedl poprvé, moc se mi líbilo. Vlastně se mi líbilo i když jsem ho po týdnu vracel, jízdně bych měl výhrady, jak už jsem zmínil, čekal bych více ladnosti, měkkosti, plynulosti u auta dané kategorie. A dané ceny.

Základní částka, za kterou si DS7 Crossback můžete pořídit, je 895.000 Kč v případě naftového manuálu, základní výbava verze Performance Line, která zahrnuje třeba star bez klíče, všemožné asistent, tempomat, parkovací senzory vzadu, LED denní svícení, xenonové světlomety, 3D LED zadní svítilny a devatenáctipalcové lité disky přijde na 965.000 Kč, s benzínovým motorem o výkonu 225 koní, cena testovaného auta se všemi příplatky pak je 1.405.500 Kč. Jestli je to adekvátní cena za luxus ve francouzském podání, už je na každém zvlášť.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcečtyřválec
Palivobenzín
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1598
Převodovkaosmistupňová automatická
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)165/225 v 5500
Točivý moment (Nm)300 v 1900 ot/min
Nejvyšší rychlost (km/h)236
Spotřeba paliva (l/100 km)7,5 / 5,0 / 5,9
Objem nádrže (l)62
18.3.2019 9:18| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist