autoweb.cz > DS > DS 3 1.2 PureTech 110 (2016)
DS 3 1.2 PureTech 110 (2016)
Dynamika 7
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 7
X-Factor 7
Celkové hodnocení 7.4
Radosti
- dobrý motor s příjemným automatem
- výstřední a stylový vzhled bez snahy být retro
- pohodlný podvozek a celkem zábavný podvozek
- výborné přední sedačky
Starosti
- ovládání multimediálního systému
- temná atmosféra v interiéru
- absence držáků na nápoje a místy laciný interiér
- cena, za kterou už začínají prémiové stylovky
Snad ještě nikdy jsem se v autě takhle nestyděl. Tyrkysová barva se zebrovanou střechou na malém městském autě není zrovna vrcholem mužnosti. Pokaždé, když se na mě někdo divně podíval, měl jsem nutkání stáhnout okno a použít výmluvu, že jsem si to jenom nouzově půjčil od přítelkyně. Jedním dechem však musím dodat, že právě výrazný vzhled a široké možnosti individualizace jsou největším tahákem inovovaného DS 3. A nutno také uznat, že je to povedené auto. Bez přešlapů se to ovšem neobešlo.
- Po faceliftu už znak Citroënu na DS 3 nenajdete
Interiér
Hned prvního se návrháři dopustili uvnitř – chybí tu jakýkoliv držák na nápoje, takže svoji ranní kávičku ze „stárbakse“ nikam nezapíchnete. Ani design interiéru mi nepřipadá nijak zajímavý, s výjimkou povedených budíků nebo voňavky v klimatizaci už docela stárne. Atmosféra uvnitř je také docela temná – okna jsou menší a palubní deska masivnější. Rozveselit mě nedokáží ani samolepky historického francouzského monumentu. Dotykový multimediální systém je docela logicky postavený, ale hlavní tlačítko MENU s ovládáním hlasitosti náhodně zamíchané kdesi v hlubinách palubní desky prostě nedává smysl. Naopak hodně velkou pochvalu si zaslouží přední sedačky se skvělým bočním vedením a docela slušné místo vzadu a v kufru.
- Perfektní sedačky potěší, jinak je ale interiér dost temný a laciný
Pohon a spotřeba
Stejná slova chvály musím adresovat pohonnému ústrojí. Přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech je se svými 110 koňmi a 205 Nm živý a svižný, je také slušně odhlučněný a rozhodně nezní utrápeně jako většina jiných tříválců. Se šestistupňovým automatem mu to navíc vyloženě sluší. Řadí hladce, nenásilně a hlavně logicky, zkrátka pokaždé udělá to, co očekáváte. A tak mu můžete udávat instrukce plynem velmi intuitivně. Spotřeba ve městě sice nedosahuje deklarovaných 6,5 l/100 km, ale do osmi litrů se po městě pohybovat zvládnete. Mimo město se pak dostanete i pod šest litrů.
- Silný motor a logická převodovka jsou příjemná dvojka
Ovladatelnost
Malá francouzská auta v poslední době opět platí za celkem zábavně ovladatelné stroje, a nejinak je tomu i v případě DS 3. Tohle auto se prostě řídí hezky, čemuž napomáhá celkem slušně citlivé řízení a ochota zadní nápravy krásně utahovat stopu. Menší 16″ pneumatiky pak zajistí i přijatelnou míru komfortu, pokud se jen tak zlehka vozíte. Musíte si ale dávat pozor na ostřejší nerovnosti. Podvozek se mírně roztřese a ozve ošklivou ránou, i když zrovna jedete rychlostí šneka, typicky třeba přes zpomalovací práh.
- Malá kola znamenají dost komfortu, podvozek ale často bouchá
Verdikt
DS 3 ovšem nejvíce sráží ambiciózní cena, přestože na druhou stranu dostanete hodně výbavy. Jenže nelze si nevšimnout, že stejná technika je k mání hned o dveře vedle a za méně peněz – když zvolíte nějakou zajímavou barvu, Peugeot 208 bude také hodně šik auto, které má navíc nesrovnatelně zajímavější interiér. Pokud se podíváme na prémiové stylovky, začíná se nám tu nebezpečně objevovat konkurence v podobě ve všech ohledech dotaženějšího Mini nebo Beetlu. Pokud ovšem finanční stránku tolik neřešíte a DS 3 prostě chcete, můžete být v klidu, jelikož s tříválcem 1.2 PureTech a automatickou převodovkou (jinak tento motor ani nedostanete a celkově nelze motorizace a výbavy příliš kombinovat) je tohle povedené auto.
- DS 3 je sice povedená stylovka, ale cenou se nebezpečně blíží prémiovkám
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový tříválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1199 |
Kompresní poměr | neuvedeno |
Vrtání x zdvih (mm) | neuvedeno |
Převodovka | šestistupňová automatická |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 195/55 R16 |
Pneumatiky vzadu | 195/55 R16 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 81 / 110 v 5500 |
Točivý moment (Nm) | 205 v 1500 |
Výkon/hmotnost (k/t) | 94 |
0-100 km/h (s) | 9,9 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 188 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,5 / 4,3 / 5,1 |
Objem nádrže (l) | 50 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 3954 |
Šířka (mm) | 1715 |
Výška (mm) | 1458 |
Rozvor náprav (mm) | 2464 |
Provozní hmotnost (kg) | 1165 |
Celková hmotnost (kg) | 1615 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 450 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 775 |
Zavazadlový prostor (l) | 285 / neuvedeno |
Ceny | |
Základní cena modelu | 404 900,- (1.2 PureTech 82 MAN Be Chic) |
Základní cena test. verze | 528 900,- (1.2 PureTech 110 EAT6 So Chic) |