DS 3 1.2 PureTech 110 (2016)

Holčičí auto do města s vyloženě holčičí kombinací tříválce a automatu je vlastně fajn auto. A to i vyloženě mužským pohledem...
  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 7.4

Radosti

  • dobrý motor s příjemným automatem
  • výstřední a stylový vzhled bez snahy být retro
  • pohodlný podvozek a celkem zábavný podvozek
  • výborné přední sedačky

Starosti

  • ovládání multimediálního systému
  • temná atmosféra v interiéru
  • absence držáků na nápoje a místy laciný interiér
  • cena, za kterou už začínají prémiové stylovky

Snad ještě nikdy jsem se v autě takhle nestyděl. Tyrkysová barva se zebrovanou střechou na malém městském autě není zrovna vrcholem mužnosti. Pokaždé, když se na mě někdo divně podíval, měl jsem nutkání stáhnout okno a použít výmluvu, že jsem si to jenom nouzově půjčil od přítelkyně. Jedním dechem však musím dodat, že právě výrazný vzhled a široké možnosti individualizace jsou největším tahákem inovovaného DS 3. A nutno také uznat, že je to povedené auto. Bez přešlapů se to ovšem neobešlo.

  • Po faceliftu už znak Citroënu na DS 3 nenajdete

Interiér

Hned prvního se návrháři dopustili uvnitř – chybí tu jakýkoliv držák na nápoje, takže svoji ranní kávičku ze „stárbakse“ nikam nezapíchnete. Ani design interiéru mi nepřipadá nijak zajímavý, s výjimkou povedených budíků nebo voňavky v klimatizaci už docela stárne. Atmosféra uvnitř je také docela temná – okna jsou menší a palubní deska masivnější. Rozveselit mě nedokáží ani samolepky historického francouzského monumentu. Dotykový multimediální systém je docela logicky postavený, ale hlavní tlačítko MENU s ovládáním hlasitosti náhodně zamíchané kdesi v hlubinách palubní desky prostě nedává smysl. Naopak hodně velkou pochvalu si zaslouží přední sedačky se skvělým bočním vedením a docela slušné místo vzadu a v kufru.

  • Perfektní sedačky potěší, jinak je ale interiér dost temný a laciný

Pohon a spotřeba

Stejná slova chvály musím adresovat pohonnému ústrojí. Přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech je se svými 110 koňmi a 205 Nm živý a svižný, je také slušně odhlučněný a rozhodně nezní utrápeně jako většina jiných tříválců. Se šestistupňovým automatem mu to navíc vyloženě sluší. Řadí hladce, nenásilně a hlavně logicky, zkrátka pokaždé udělá to, co očekáváte. A tak mu můžete udávat instrukce plynem velmi intuitivně. Spotřeba ve městě sice nedosahuje deklarovaných 6,5 l/100 km, ale do osmi litrů se po městě pohybovat zvládnete. Mimo město se pak dostanete i pod šest litrů.

  • Silný motor a logická převodovka jsou příjemná dvojka

Ovladatelnost

Malá francouzská auta v poslední době opět platí za celkem zábavně ovladatelné stroje, a nejinak je tomu i v případě DS 3. Tohle auto se prostě řídí hezky, čemuž napomáhá celkem slušně citlivé řízení a ochota zadní nápravy krásně utahovat stopu. Menší 16″ pneumatiky pak zajistí i přijatelnou míru komfortu, pokud se jen tak zlehka vozíte. Musíte si ale dávat pozor na ostřejší nerovnosti. Podvozek se mírně roztřese a ozve ošklivou ránou, i když zrovna jedete rychlostí šneka, typicky třeba přes zpomalovací práh.

  • Malá kola znamenají dost komfortu, podvozek ale často bouchá

Verdikt

DS 3 ovšem nejvíce sráží ambiciózní cena, přestože na druhou stranu dostanete hodně výbavy. Jenže nelze si nevšimnout, že stejná technika je k mání hned o dveře vedle a za méně peněz – když zvolíte nějakou zajímavou barvu, Peugeot 208 bude také hodně šik auto, které má navíc nesrovnatelně zajímavější interiér. Pokud se podíváme na prémiové stylovky, začíná se nám tu nebezpečně objevovat konkurence v podobě ve všech ohledech dotaženějšího Mini nebo Beetlu. Pokud ovšem finanční stránku tolik neřešíte a DS 3 prostě chcete, můžete být v klidu, jelikož s tříválcem 1.2 PureTech a automatickou převodovkou (jinak tento motor ani nedostanete a celkově nelze motorizace a výbavy příliš kombinovat) je tohle povedené auto.

  • DS 3 je sice povedená stylovka, ale cenou se nebezpečně blíží prémiovkám

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový tříválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1199
Kompresní poměrneuvedeno
Vrtání x zdvih (mm)neuvedeno
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu195/55 R16
Pneumatiky vzadu195/55 R16
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)81 / 110 v 5500
Točivý moment (Nm)205 v 1500
Výkon/hmotnost (k/t)94
0-100 km/h (s)9,9
Nejvyšší rychlost (km/h)188
Spotřeba paliva (l/100 km)6,5 / 4,3 / 5,1
Objem nádrže (l)50
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3954
Šířka (mm)1715
Výška (mm)1458
Rozvor náprav (mm)2464
Provozní hmotnost (kg)1165
Celková hmotnost (kg)1615
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)450
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)775
Zavazadlový prostor (l)285 / neuvedeno
Ceny
Základní cena modelu404 900,- (1.2 PureTech 82 MAN Be Chic)
Základní cena test. verze528 900,- (1.2 PureTech 110 EAT6 So Chic)
12.10.2016 9:30| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist