Druhá generace Hyundai Santa Fe

První generace úspěšného modelu Santa Fe už má nejlepší léta za sebou, takže přichází stejnojmenný nástupce.

Druhá generace oblíbeného SUV povyrostla do všech směrů, jak bývá v posledních letech zvykem. Rozvor 2,7 m je o 8 cm delší než u předchůdce, karoserie je pak o 15 cm delší, 5,5 cm širší a 5 cm vyšší. Výsledkem není pouze více místa pro nohy a hlavu, ale nově i třetí řada sedadel sklopná do podlahy.

Přepracovaný podvozek nově využívá zadní nápravu multi-link a systém samočinného udržování světlé výšky. Elektronicky řízený pohon všech kol posílá točivý moment k nápravě s nejlepší trakcí, řidič má však možnost uzamčít dělicí poměr 50/50.

V nabídce motorů se objeví nový turbodieselový čtyřválec 2,2 litru o výkonu 153 koní s proměnnou geometrií lopatek turba a se vstřikovacími tlaky 1600 barů. Motor plní normu Euro 4 a spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou, případně s automatem. Benzínové motory zastupují šestiválce 2,7 litru (190 k) a 3,3 litru, přičemž větší z nich je určen především pro americký trh.

Vývoj druhé generace Santa Fe trval 26 měsíců a náklady dosáhly 155 milionů dolarů.

Jan Cacek

24.11.2005 3:56

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist