Dostane příští Lexus IS-F motor z BMW M3?

Kooperace Toyoty a BMW ohledně sdílení agregátů a hybridních systémů nemusí končit jen u obyčejných aut. Co třeba příští supersedany IS-F a M3?

Když se tak zamyslíme nad tím, jaké motory mají budoucnost, v současné situaci se nedá říci, že to budou velké atmosférické osmiválce. A to je zrovna typ motoru, který pohání současnou generaci supersedanu Lexus IS-F. Podobného konceptu se drží i konkurenční Mercedes-Benz s modelem C 63 AMG a i BMW, které sází na otáčky a menší objem.

Čtěte test: Lexus IS-F 5.0 V8

Jak ale víme od BMW, příští generace ikonické M3 se vrátí k řadovému šestiválci, ovšem s přeplňováním. Výkon bude dosahovat na 450 koní a auto především sníží spotřebu a emise, což je u sporťáku za dva miliony strašně moc důležité. Mercedes asi také opustí atmosférické plnění válců, ale u něj se asi dočkáme jen zmenšení objemu osmiválce na 5,5 litru a nasazení dvou turbodmychadel.A co Lexus IS-F? Nevypadá to totiž, že by současný osmiválec vydržel, i když je to skvělý motor a poměrně efektivní. Toyota sice nechce přesně říci, co v roce 2014 (kdy by mohl přijít) dostane, ale myšlence přeplňování se nebrání, neboť prý tato koncepce přináší spoustu výhody (rozuměj hezká čísla spotřeby, točivý moment a snadný „tuning“).
Když se podíváte do nedávné minulosti, BMW podepsalo s Toyotou dohodu o spolupráci, podle které budou značky sdílet některé motory a systémy pohonu. A když si vzpomeneme na spekulace, BMW prý připravovalo vidlicový přeplňovaný šestiválec odvozený z osmiválce, který pohání současnou M5.

DOPORUČUJEME: Kurz sportovní jízdy v Mostě – trochu jiná autoškola

Těžko říci, jestli ve vývoji pokračuje a jestli tento motor dostane i SUV BMW X3 M, nebo jestli se do něj nakonec dostane řadový šestiválec z M3. Ale pokud by BMW skutečně mělo vidlicový šestiválec se dvěma turby, je jeho použití v Toyotách, a potažmo v ostrém Lexusu IS-F, klidně možné. Co myslíte, dostane Lexus motor z M3, ať už do V nebo řadový? Sdělte nám svůj názor v komentářích pod článkem!

16.8.2012 6:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist