Dostane příští Lexus IS-F motor z BMW M3?

Kooperace Toyoty a BMW ohledně sdílení agregátů a hybridních systémů nemusí končit jen u obyčejných aut. Co třeba příští supersedany IS-F a M3?

Když se tak zamyslíme nad tím, jaké motory mají budoucnost, v současné situaci se nedá říci, že to budou velké atmosférické osmiválce. A to je zrovna typ motoru, který pohání současnou generaci supersedanu Lexus IS-F. Podobného konceptu se drží i konkurenční Mercedes-Benz s modelem C 63 AMG a i BMW, které sází na otáčky a menší objem.

Čtěte test: Lexus IS-F 5.0 V8

Jak ale víme od BMW, příští generace ikonické M3 se vrátí k řadovému šestiválci, ovšem s přeplňováním. Výkon bude dosahovat na 450 koní a auto především sníží spotřebu a emise, což je u sporťáku za dva miliony strašně moc důležité. Mercedes asi také opustí atmosférické plnění válců, ale u něj se asi dočkáme jen zmenšení objemu osmiválce na 5,5 litru a nasazení dvou turbodmychadel.A co Lexus IS-F? Nevypadá to totiž, že by současný osmiválec vydržel, i když je to skvělý motor a poměrně efektivní. Toyota sice nechce přesně říci, co v roce 2014 (kdy by mohl přijít) dostane, ale myšlence přeplňování se nebrání, neboť prý tato koncepce přináší spoustu výhody (rozuměj hezká čísla spotřeby, točivý moment a snadný „tuning“).
Když se podíváte do nedávné minulosti, BMW podepsalo s Toyotou dohodu o spolupráci, podle které budou značky sdílet některé motory a systémy pohonu. A když si vzpomeneme na spekulace, BMW prý připravovalo vidlicový přeplňovaný šestiválec odvozený z osmiválce, který pohání současnou M5.

DOPORUČUJEME: Kurz sportovní jízdy v Mostě – trochu jiná autoškola

Těžko říci, jestli ve vývoji pokračuje a jestli tento motor dostane i SUV BMW X3 M, nebo jestli se do něj nakonec dostane řadový šestiválec z M3. Ale pokud by BMW skutečně mělo vidlicový šestiválec se dvěma turby, je jeho použití v Toyotách, a potažmo v ostrém Lexusu IS-F, klidně možné. Co myslíte, dostane Lexus motor z M3, ať už do V nebo řadový? Sdělte nám svůj názor v komentářích pod článkem!

16.8.2012 6:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist