Dopravní situace – jízda křižovatkou I.: řešení
poradna
Zjistěte správné řešení "kvízové" otázky z minula a proč tomu tak je. Jako bonus přidáváme podobnou variantu ze stejné křižovatky.
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
poradna
Zjistěte správné řešení "kvízové" otázky z minula a proč tomu tak je. Jako bonus přidáváme podobnou variantu ze stejné křižovatky.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Teoreticky si C muze jediny najet, takze A blokovat nebude ale B blokovat bude (a muze) a musi tedy jet prvni, potom logicky projede B protoze ma prednost a nakonec A. Zalezelo by na konkretni situaci v krizovatce 🙂 a predevsim na domluve. Rozhodne bych tuto konstrukci neuplatnoval jako pravidlo.
Tak tohle už vypadá jako špíček… Vzpomínám si na učebnii, kde se psalo, že v takovém deadlocku se musí řidiči domluvit… Muj hodně selskej názor je, že je na C, jestli se nechá pustit Ačkem, nebo jestli pustí Bčko a pak to bude víc v klidu 🙂
První vjede do křižovatky B, protože má přednost zprava před A. B se zastaví uprostřed křižovatky, dávaje přednost C, zatímco za ním projede A. Jakmile je A pryč, může projet C, maje přednost před B. Když už je C fpyči, B konečně dokončí manévr. Nechtěl bych být B.
Je to správně?
Doufám že tohle čtou Budějčáci, protože na parkovišti u Globusu tu přednost zprava neuznává skoro nikdo!
Čili… vjedou do křižovatky v pořadí BAC, ale křižovatku opustí v pořadí ACB.
Jeden z nich se musi vzdat prednosti. Musi se ty ridici domluvit.
Heh, je to křižovatka, ne letiště… a auta nejsou hmotné body 🙂
To je přece jasný vy paka! První pojede ta odbarvená paní v bílém BMW X6 v empaketu s mobilem u ucha.
Nevím co na to říkají právní předpisy, ale zdravý rozum říká, že se budou muset řidiči domluvit.
Kdybych já byl B, tak nechám projet A a C, a pak vyjedu.
Kdybych byl A nebo C, tak pomaloučku najíždím do křižovatky, a koukám, co ostatní. Když by nereagovali, tak holt na ně mávnu, ať jedou.
výhoda toho ale je že když člověk pak potřebuje něco hodit na pojišťovnu nemá problém si najít plátce 😀
Řešení stejné jako minule. Projede se v pořadí BAC s tím, že C vjede do křižovatky první, ale projede poslední. Přesně tuhle situaci jsem měl kdysi v testech v autoškole. Takže žádná novinka. C vjede do křižovatky první, B objede auto C a projede první. Následuje A a nakonec C.
To jak tady někdo uvádí, že se jeden musí vzdát přednosti je nesmysl, leč v praxi to tak bohužel funguje. Ono je to i v praxi rychlejší, než si někteří uvědomí jak se má tato situace řešit. Bohužel
V USA projede první ten, kdo přijel dřív 😉
Jak jsem psal v minulé křižovatce.
právně neřešitelné, (dle druhu a velikosti vozidel. Postavte tam tři malá vozidla nebo tři návěsy)
Proto zde musí nastoupil selský rozum a zkušenost. Laik neví a přemýšlí, profík ukáže rukou a očima, že pojede a vyřešen problém.
Počkám na vyjádření JUDra. Berana.
B objede auto C? A kudy jako? Kdyz budu uvazovat standardni jizdni pruh o sirce 3 metry, tak tam se dve auta vedle sebe nevejdou. Takze pokud C najede do krizovatky, tak B uz neprojede. C mu totiz ten prujezd bude blokovat.
Tato situace v rámci pravidel řešení nemá. Jednotliví účastníci si musí dát přednost navzájem, takže praktické řešení takové situace vyžaduje, aby se domluvili. Pro doplnění upozorním, že najetí C do křižovatky nic nevyřeší, C stejně musí dát přednost A a ten B a ten zase C bez ohledu na to, jak je C najetý do křižovatky.
milan.cukrar: Na velikosti vozidel v \“mém\“ řešení vůbec nezáleží. Přednost zprava dává \“A\“ i \“B\“. \“C\“ jako jediný přednost zprava nedává, měl by dávat jen přednost protijedoucímu \“A\“, ale ten jet nemůže (a \“C\“ to taky s jistotou vidí). \“A\“ by navíc měl zůstat stát na hranici křižovatky, tímpádem zůstává křižovatka volná a \“C\“ ji může projet jako první, následovaný \“B\“ a \“A\“.
Hezké, ale přece jen dost učebnicové a profláknuté, jak už psali přede mnou.
Zajímalo by mě řešení jiné situace, na které jsem kdysi v autoškole odpověď nedostal. Představme si tři souběžné jízdní pruhy ve stejném směru. Jedno auto jede v krajním levém pruhu a druhé v krajním pravém. Oba řidiči se rozhodnou současně přejet do středového pruhu, kde se střetnou, protože v momentě změny směru jízdy kontrolují akorát pruh vedle sebe (prostřední), který se zdá oběma řidičům volný. Moje otázka zní, zda by se oběma řidičům započítala stejná spoluvina (50 na 50), nebo měl jeden z nich větší \“právo\“ (přednost) na daný pruh? A posuzovala by se situace stejně ve městě (souběžná jízda) i na dálnici?
Díky za odpověď.
Mem,
tak jak píše Judr. Beran, není řešení,
velikost vozidel jsem zmínil, abych naznačil, že právní řešení je jiné, nežli zkušenosti.
takových křižovatek projedeme za život mnohokrát a nikdy se to neucpalo. Jak byste postupoval vy, když se dostanete do takové situace…
pomalu jedu, ten druhý zastaví…
Mem,
tak jak píše Judr. Beran, není řešení,
velikost vozidel jsem zmínil, abych naznačil, že právní řešení je jiné, nežli zkušenosti.
takových křižovatek projedeme za život mnohokrát a nikdy se to neucpalo. Jak byste postupoval vy, když se dostanete do takové situace…
pomalu jedu, ten druhý zastaví…
Přednost má ten co jede v pravém pruhu. Dokonce na to bylo video od besipu. Už jsem to našel od 1:30 http://www.youtube.com/watch?v=TrWZNWJUxMs
Přednost má ten co jede v pravém pruhu. Dokonce na to bylo video od besipu. Už jsem to našel od 1:30 http://www.youtube.com/watch?v=TrWZNWJUxMs
Měl by ho objet zprava. Ale to je tak specifická situace, že ke správnému řešení nedojde z několika důvodů:1. jeden z nich neví, jak se tato situace má řešit 2. stačí, aby vůz B nebo C byl delší (kamion, vůz s přívěsem) a už ho nelze objet 3. Za vozidlem C bude další vozidlo a opět ho nemůže vůz C objet. Proto jak říkám v praxi k správnému řešení většinou nedojde ať už z jakéhokoli důvodu. Ale v tomto konkrétním případě na obrázku, je to správně tak jak jsem již psal. Měl jsem přesně tuto situaci v testech na závěrečné zkoušce s tím, že se tam slovíčkařilo – kdo vjede první do křižovatky (C), kdo projede poseldní (C), pořadí (BAC).
Řidič přejíždějící z levého jízdního pruhu do středového (nebo pravého) nesmí ohrozit řidiče jedoucího vpravo.
Díky za tip, proberu to v jednom z dalších případů.
No jo, jezne jak sam v podstate pisete – v realnem provozu prakticky neproveditelne. A ty smejdi to daj jeste do testu. Fakt nechapu. Jinak jeste v zakone se pise: Ridic nesmi vjet do krizovatky, nedovoluje-li mu situace pokracovat v jizdě v krizovatce a za krizovatkou. Takze pokud tam C vjede, tak tim tohle usanoveni prece porusi ne?
V autoskole nas ucili, ze v takto spornem pripade, kde vsichni musi davat prednsot vsem, se musi ridici domluvit a jeden z nich se musi prednosti vzdat (ukaze rukou, zablika nebo tak neco). Me to prijde jako mnohem elegantnejsi a v praxi lepe pouzitelne reseni.
Zajímavé, díky. Tady by mne asi nenapadlo aplikovat pravidlo přednosti zprava.
Ještě mě napadla analogie s křižovatkou. Řidič má do ní zakázáno vjet, když tam (za ní) není místo, a v praxi to tak funguje, řidiči na hlavní před křižovatkou zastaví a nechají projet protijedoucí odbočující vlevo nebo dokonce z křižující vedlejší. Tohle se děje běžně a nikdo to nezpochybňuje, a mně se to zdá podobné jako důvod, proč by mohl jet C první, protože A tam vjet nemůže.
Chtělo by to probrat tu přednost zprava zeširoka, viz případ, který jsem navrhoval u minulého článku (kdy člověk objíždí protisměrem překážku nebo dokonce předjíždí a zleva proti němu najede člověk, který měl dávat přednost zprava, ale kašlal na to, protože si \“přece jede jen do svého pruhu\“)
projedou v pořadí CBA? přednost zprava aplikovaná u všech. Co plašíte?
Práve naopak – v praxi v takejto situácii dôjde k správnemu riešeniu takmer vždy (tzn. bez nehody prejdú križovatkou). A to vďaka tomu, že ľudia sa dokážu dohodnúť aj bez tisícich stránok predpisov o tom, čo je správne. Raz prejde prvý A, raz B, raz C, podľa toho, ako sa dohodnú.
Myslím, že je to práve naopak – tj. profík ukáže ostatným, že počká kým prejdu ostatní a že sa tam nebude zbytočne pchať.
C vjede do křižovatky, B ho objede, A projede a C dojede.
nevím, co se se změnilo, ale nás učili tohle: První vjede do křižovatky B, protože má přednost zprava před A. B se zastaví uprostřed křižovatky, dávaje přednost C, zatímco za ním projede A. Jakmile je A pryč, může projet C, maje přednost před B. Když už je C pryč, B konečně dokončí manévr….Vy tu pane doktore píšete ale něco jineho…