dopravni-situace-c-9-znate-jeji-reseni.jpg

Dopravní situace č. 9 – znáte její řešení?

poradna

Dnes s velkou chutí rozeberu dopravní situaci, kterou vídám dnes a denně v hustém provozu hlavního města Prahy.

Diskuze

19 komentářů

    Kamil

    Na vině je řidič A. Má se dívat dozadu.

    joseph

    Podle mě je viníkem hlavně magistrát a správce komunikace, kteří z dvouproudovky zničehož nic udělá jednoproudovku a lidi, který to tam neznaj, jsou z toho pak paf. Nicméně ten, kdo se tam chce nacpat, si to právo pak vynucovat nesmí a je jen na dobré vůli ostatních ho tam pustit.

    Pravidlo zipu se nejčastěji uplatňuje tam, kde je tato dopravní značka. O změně směru jízdního pruhu by měly informovat taktéž dopravní značky. Řidič A je zodpovědný za dopravní nehodu, nemůže se tam jentak vecpat.

    Pravidlo zipu se nejčastěji uplatňuje tam, kde je tato dopravní značka. O změně směru jízdního pruhu by měly informovat taktéž dopravní značky. Řidič A je zodpovědný za dopravní nehodu, nemůže se tam jentak vecpat.

    Davidooo

    Řidič A si samozřejmě žádný zip nárokovat nemůže, pokud je provoz takový, že se nemůe zařadit zpět, tak by měl sjet (tam kam nechce) a napojit se někde jinde.

    Na druhou stranu je tohle problém obecně, protože pokud tahle místa neznáte, hodně lehce se vám stane, že budete ve špatném pruhu. Člověk co nejezdí často ve velkých městech (a těch není málo!) pak hodně často zazmatkuje, brzdí a cpe se tam. Lepší značení (zcela jasné a s dostatečným předstihem) by podle mě bylo nejlepší prevencí.

    Ono když jedete do Prahy jednou za rok, tak fakt ty pruhy neznáte…

    Jan

    problem je najma v ohladuplnosti. ovce sa divaju meter pred seba a ludi z druhych pruhov poroste nepustia aj keby kolona pred nimi mala 3 kilometre. Saozrejme vodic A si prednost nesmie vynucovat, kedze sa zaraduje. Problem pri ohladuplnosti samozrejme byva vychcanost ludi, ktori chcu obiehat kolonu odbocovacim pruhom a potom zahraju hlupeho a chcu sa zaradit. Tam si casto hovorim, ze by som mal byt tupa ovca a sledovat ten meter pred seba a nestarat sa co sa deje vedla

    Jan Čapek

    Problém by měl mít řidič vozidla A. Pravidlo zipu platí při souběžné jízdě (tu tady nevidím) a jen, pokud se jeden z pruhů ukončuje. Tady se pruh neukončuje, je odbočovací a pokračuje dál vlevo.

    Bohužel praxe bývá leckdy jiná…

    lojza

    Jenže ta pravidla byla zřejmě psána s předpokladem, že označení směrů jízdy na tankodromu bude zřetelné, jasné a včasné. Což není. Takže buď si řidiči vyhoví sami navzájem, nebo to pak řeší pojišťovna. Každý si musí zvážit, co je pro něj lepší, bez ohledu na to, kdo měl zrovna přednost. Ostatně, na motorce jsem v pozici vozidla B nebo C téměř každou jízdu a zatím jsem to nejel na přednost a pojišťovnu. Nějak mi chybí odvaha se nechat přizabít. 🙂

    Tomáš Beran

    Jak zde opakovaně správně padlo, viníkem bude vždy A, protože ani B, ani C, případně kdokoliv za nimi nemá povinnost řidiče A pustit. Já tuto situaci vídám zpravidla tak, že ti, kteří dané místo znají, se snaží předjet kolonu „hloupých čekajících“ odbočovacím pruhem a pak se tam nacpat na poslední chvíli. A vždy mne nepřestane překvapovat, kolik lidí tam takového chytráka pustí.

    luke

    Pokud se A nacpe před C tak, že nebude po nehodě poznat, že tam A vjelo, tak to policie hodí na C, že nedodržel bezpečnou vzdálenost. Vlastní zkušenost.

    randzit

    Tak ho musíš nabourat ještě rohem auta, aby to bylo jasný.:D

    pepe

    Kdo to zneužívá, tak to má zpravidla najeté a v ruce, takže vám to tam stejně foukne. A pokud teda chcete jít vy osobně plech na plech, tak je mu to taky fuk. Hlášení pro pojišťovnu vám klidně podepíše, ve firmě dostane jiného služebáka, opravu mu zajistí operativní leasing a jediný kdo na tom tratí, budete vy. Za deset dní, na které vám jeho pojišťovna půjčí 1,2 HTP, ta oprava stejně nebude hotová a pokud jste měl naplánovanou nějakou cestu, tak na ro raději zapomeňte, protože nikdy nevíte, kdy a kde vám to náhradní auto klekne.
    A ten kdo tam stokí jak vidle v hnoji a jen bliká, tak většinou opravdu jen zabloudil a čeká, kdo se nad ním smiluje :-)Občas taky neškodí kouknout jakou má RZ a barvu vlasů, eventuálně nemá-li kulicha.

    Tomáš Beran

    Nepražské a cizozemské značky pouštím, ti to tam fakt neznají, ale chytráky se značkou začínající na „A“ ne. 🙂 Samozřejmě auto si kvůli tomu neodřu a najdou se řidiči, kteří jsou neskutečně otrlí až drzí a pošlou to tam bez ohledu na cokoliv, to máte pravdu. 🙂

    kax

    ti cekajici lide ale jsou zcela a naprosto hloupi a je to jejich vina. Pokud by se kolona radila do obou pruhu, tak bude dvakrat kratsi, a zip na konci umozni plynuly pohyb. A ne ze pravy pruh stoji a stoji a stoji a zvetsuje se, kdezto v levym leti jedno auto za druhym a pridavaji se na konec fronty dopredu do mezer, kteri nechavaji ridici pri pomalem rozjezdu. Clovek nema jinou moznost, tuhle jsem na Radlicke smerem dolu chtel byt ten „spravny“, a stal jsem tam jako blbec asi 30 minut!! Od te doby tam vzdy jezdim v levem pruhu, a kdo ma cas na to tam palit naftu do vzduchu, tak at si tam stoji a bude tam stat dodnes az tam shnije, ja budu davno na smichove. Nebudu tam stat jako guma, jenom protoze stat neni schopen na hlavnich tazich navrhnout spravne krizovatky a kvuli tomu, ze nekdo je ochoten na tech krizovatkach stravit pul mladi

    ivobenes

    A si nemůže vynutit pravidlo zipu pokud tam není značka a jelikož tam není a A je ve špatném pruhu, musí se na všechny hezky usmívat a čekat na milosrdného spasitele jenž ho pustí.

    Rejpal

    Tak ono i kdyby chtěl použít pravidlo zipu tak podle obrázku by se mohl chtít začít zařazovat až za vozidlo C.

    Rejpal

    Jojo, jsou to hlupaci, Ti, kteri se vcas zaradi do sveho pruhu a nesnazi se „zazipovat“. A jeste hloupejsi jsou Ti, kteri jedou tim „volnym“ pruhem, ktery odbocuje a divi se, proc tam pul hodiny stoji, kdyz kilometr pred sebou vidi prazdnou silnici.
    ———————————————–
    Zazivam to pomerne casto na Strakonicke. Pravy pruh se pomalinku posunuje na Barrandak a levy stoji, prestoze je Strakonicka hned za odbockou na Barrandak uplne volna jenom proto, ze nekolik nehloupych ridicu nechce cekat v pravem a tak se nejdriv nacpou do leveho (nejlepe tak, ze zpusobi brzdnou retezovou reakci) dojedou az na konec odbocovaku a zacnou se cpat do nej. A ti co jedou na Smichov cekaji a cekaji, az se zaradi.

    Martin

    Mám rád zip. Ale koukám, že zatímco 80% ho stále neumí, tak dalších chytrácí ho používají tam, kde nemá co dělat. TENTO PŘIKLAD NENÍ ZIP. To je nevhodné najetí do pruhu a správně by měl už řidič odpočit doleva. Nesprávně, ale dá se, se pokusí vrátit do pravého pruhu, POKUD HO NĚKDO PUSTÍ. Ale asi už chápu, proč mi v poslední době nedali párkrát přednost z vedlejší ulice – asi nová aplikace zipu 🙁

    Vort

    “ § 12 (5) Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy. Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tam, kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zřejmé, který z nich je průběžný, nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu. “
    Ve městě si mohu jako vozidlo do 3,5t vybrat pruh, který chci… Tak proč je v jednom pruhu kilometrová kolona, zatímco druhý je prázdný?? To je předčasné řazení, vyplívající pouze ze znalosti daného místa, nikoliv z pravidel sinličního provozu či jejich technických prostředků. Místo jedné kilometrové kolony se mají vytvořit 2 půlkilometrové(s patřičným prostorem pro vozidla s právem přednosti jízdy) tj. souběžná jízda – tedy zip do preferovaného směru u místa označeného značkou pro řazení do jízdních pruhů. Žel jsme národem řidičů po paměti, nikoliv po značkách 🙁

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist