Dopravní situace č. 7 – znáte její řešení?
poradna
Podívejme se na situaci typickou pro víceproudé komunikace a souvisí s předností v jízdě i s povinností neomezit a neohrozit při přejíždění z pruhu do pruhu.
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
poradna
Podívejme se na situaci typickou pro víceproudé komunikace a souvisí s předností v jízdě i s povinností neomezit a neohrozit při přejíždění z pruhu do pruhu.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Já bych řekl, že si smí vybrat ten co jede vpravo a vozidlo z protisměru mu musí dát přednost. standardní situace bez vlivu na dvouproudé komunikace
Smí, resp. smí, resp. musí.
Já bych řek, že vozidlo A musí zůstat v pravém pruhu, vozidlo B do levého a pak podle potřeby přejet do jiného pruhu..
Řidič vozidla A se může najet do kterého pruhu chce. Řidič vozidla B *MUSÍ* dát přednost *VŠEM* protijedoucím vozidlům.
Vozidlo odbočující vpravo si smí vybrat pruh. Často se mi stává, že to protijedoucí neví a dochází ke kolizním situacím. Já s tím bojuji tak, že při odbočení vpravo a volbě levého pruhu dávám směrovku až na poslední chvíli… ale radši bych kdyby se toto vyučovalo v autoškole, což se dle mých zkušeností neděje
Ridic vozidla A ma prednost. Může si vybrat pruh, který chce, i když správně by se pak měl zařadit do pravého pruhu, ale to se v této situaci neřeší.
Ridic B má dávat přednost protijedoucimu vozidlu.
Vozidlo B musí dať vozidlu A prednosť – vozidlo A si môže vybrať ktorýkoľvek pruh.
Podle mne si A může vybrat, když jede z dvoupruhové silnice. Znám takovou křižovatku, kde už pak jsou vpravo brzy světla a auta se řadí až do křižovatky. Tam často ani není místo v pravém pruhu a kdo potřebuje do levého, musí tam už v křižovatce.
zdravý rozum velí, že řidič A by měl zůstat co nejvíc vpravo a řidič B zas co nejvíc vlevo, ale kdo by používal v provozu zdraví rozum, žejo? Takže se tvoří kolony, protože dementi ve vozidle A neumí zatočit a cpou se hned doleva (vpravo jezdí jen padavky a kamiony vole), takže řidiči v B radši čekají, místo aby jeli volně do \“svého\“ pruhu, což by rozhodně propustnost křižovatky zvýšilo. Když takhle odbočuju doprava, vždycky se snažim dělat lidem místo, ale všímám si, že oni stejně čekaj. Nojo, škoda, pak se všude tvoří zbytečně kolony a propustnost křižovatek je poloviční.
Musím se podělit o jednu nepříjemnou situaci ze života. Křižovatka podobná té na obrázku, jen na čtyřproudovce přechod na pravém okraji obrázku (bez ostrůvku). Jel jsem jako B. Po čtyřproudovce jel A v pravém pruhu zleva doprava. Vyjel jsem a jel do levého, aniž bych ho tím měl omezit. Vtom jsem uviděl, že mi kráčí po přechodu chodec (na obr. shora dolů). Instinktivně jsem před přechodem zastavil, ale vtom jsem si všiml, jak se A hrne kolem mě. Naštěstí to vyšlo tak, že chodce nesmetl. Pro A jsem svým autem pohyb chodce dokonale ukryl. Sám jsem na přechod viděl dobře až v křižovatce. Podle mne jsem neudělal nic vyloženě špatně, ale v případě nehody bych měl určitě výčitky, že jsem mohl jednat jinak.
No jak kde – tam, kam jsem chodil já (Praha 4), byla jedna z prvních informací, že při odbočování vlevo (samozřejmě se bavíme o rovnocenných ulicích) musím dát přednost protijedoucím vozidlům, i kdyby se na křižovatce protijedoucí vozidla stavěla na zadní nebo dělala cokoliv jiného.
V dřívější vyhlášce, tuším že to byla \“80\“ musel jet řidič \“A\“ jen do pravého pruhu, ze zákona 361 může řidič vjet do kteréhokoliv pruhu, a řidič \“B\“ musí dát přednost.
kdyby to byla víceproudá silnice tak kdyby A jelo v pravém tak by muselo do pravýho, ale v téhle situaci má přednost Ačko to si volí pruh do kterého se zařadí
Můj zdravý rozum zase říká že řidič odbočující vlevo prostě a jednoduše dává přednost protijedoucím řidičům. Takže vzniká zajímavá otázka, čí rozum je ten zdravější. A proto by bylo opravdu rozumné vynechat pojmy jako,,dementi,, a zjistit jak je to správně dle zákona. Jinak by mohlo dojít ke spoustě veselých historek.
No… takovej jako ty mě přesně v téhle situaci málem sejmul a jak byl zaměstnán chrlením nadávek (zkrz zavřená okénka) tak ještě málem přejel pani na přechodu, že za debila tam byl on mu asi dodnes nedošlo…
Jasný, ono ve městě se fakt nehraj na levý rychlý pravý pomalý. Ale když odbočuješ do prava, kde v prvém pruhu je po 5 metrech autobusová zastávka (obvykle se stojícím busem) a 90% řidičů na následující ani ne 100m vzdálené křižovatce odbočuje do leva, tak se řidič ve vozidle B může klidně pos*at, stejně všechna vozidla A pojedou rovnou do levého.
Ja myslim, ze pravidla neznaji volbu jizdniho pruhu. Proste ridic B musi dat prednost, at si ridic A vybere kterykoliv pruh. Logicke by bylo volit jizdni pruh, ktery je \“logicky\“, ale myslim ze to tak neni.
Mozna je to proto, ze Ridic A muze po nekolika metrech zase odbocovat vlevo a v pripade, ze by ridic B volil levy pruh, nemusel by se ridic A do leveho pruhu vcas dostat.
Tak nekdo s podobne zdravym rozumem me nedavno malem sejmul na krizovatce.
Podle pravidel musí řidič vozidla B dát řidiči vozidla A přednost v každém případě. Řidič vozidla B si tedy nemůže vjetí do levého pruhu \“vynucovat\“. V případě kolize by byl viníkem řidič vozidla B.
Stala se mi podobná situace. Byl jsem vozidlo B. Oba jsme o sobě věděli a zařadili se do svých průhů – já B vlevo, A do pravého.
Problém začal následně -> v pravém pruhu byly po pár desítkách metrů zaparkované automobily. Během souběžné jízdy se snažil řidič A trochu zrychlit a předjet mě, aby nemusel zpomalovat a zařadit se za mě. Zrychlování bylo ale velmi malé, takže na mě A najížděl zprava. Nakonec u zaparkovaných aut tedy zabrzdil a zařadil se za mě.
To se mi stalo dnes ráno na Pankráci. Byl jsem vozidlo A a vozidlo B mi vůbec nedalo šanci najet do levého – prostě mi nedalo přednost. Ten blb v Renaultu Megane si asi ani neuvědomil, že dělá něco špatně.
naprosto běžná situace… 🙁
naprosto běžná situace… 🙁
Diskuze je zbytečná, místní odborník na všechno \“Kuban\“ nám to vysvětlí.
Tak to vysvetluje, proc si pamatuju z autoskoly, ze v uvedene situaci muzou jet oba a jednoduse se zaradi vedle sebe. Ridicak jsem delal pred 16 lety, takze podle vyhlasky 99.
Než budeš někoho nazývat …em, tak si zjisti, jak dlouho je to upraveno takto a jestli ho to třeba v autoškole neučili jinak…
A co jako? Taky se někteří učili řídit když ve dne se jezdilo v obci 60 a v noci dokonce 90km/h. Ovšem jako argument při přestupku to moc neobstojí. Neřeknu kdyby se pravidla měnila před rokem. Ale nějakých 12 let (nebo jak dlouho to platí) je dost dlouhá doba na vstřebání novinek. A vzhledem ke stylu jízdy jako pak odjel – paní na přechodu taktak uskočila – ho s klidným srdcem ..bilem nazvu.
Tomu bych věřil v obci, kde můžu jet v libovolném pruhu, pokud není upraveno jinak. Jak to bude mimo obec, kde musím jet v pravém jízním pruhu? vycházím ze sitace na obrázku, kde není žádná překážka.
To by musel byt levy pruh oznaceny jako pripojovaci. Pak jej vozidlo B musi uzit pri odbocovani vlevo vzdy (nesmi tedy najet do leveho) a zaroven vozidlo A by jej nemohlo pouzit. Ovsem na obrazku neni levy pruh pripojovaci.